• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

DR-Z 400 sm supermoto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kala-aapo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
aivan... kyseessä on siis sm ja crossia oon ajanu monta vuotta, niin hakusessa olisi reippaaseen ajoon "tiukka" alusta

Zoomaa aluksi jousien sopivuutta Racetechin sivuilta. Iskunvaimennuksien säädöissä joudut ilmeisesti tiukentamaan jonkin verran jos haluat tiukan alustan, eimuutakun kkeilemaan.

Valitettavasti en tämän enempää osaa sanoa. Olen jonkin verran kevyempi ja pidän pehmeästä alusta joten mulla säädöt on jokseenkin löysällä. Ajan pääasiassa metsäautoteitä.

Mistähän osaisi deeärrään metsästellä nokkia (hotcams tms.)? Thumpertalkin shopistahan noita löytyisi, löytyykö germaaniastapäin putiikkia joka noita myisi? Tai peräti kotimaasta? Tai jopa joltain ylimääräisenä hyllystä..?

Mitä olette mieltä kannattaako dr-z hakea Saksasta. Näyttäisi vähän ajettuja 05-malleja saavan halvimmillaan sellaiseen 3700€:n. Mitähän mahtaa tulla pyörälle veroja jos sellaisen Saksan maalta ottaisi mukaan?

Tuonnin kannattavuudesta en osa juuri sanoa mutta se kannattaa muistaa, että vuosimallien väliset erot on pieniä. Ainoa käytännön ero on, että 2000 ja 2001 S-malleissa oli huonompi etuhaarukka. Eli jos harkitset käytetyn hommaamista niin IMO ajokilometrit on paljon tärkeämpi kuin vuosimalli.

Mitä olette mieltä kannattaako dr-z hakea Saksasta. Näyttäisi vähän ajettuja 05-malleja saavan halvimmillaan sellaiseen 3700€:n. Mitähän mahtaa tulla pyörälle veroja jos sellaisen Saksan maalta ottaisi mukaan?
Kannattavuudesta en sano mitään
tounge.gif
..mutta lokakuun -06 taulukosta löytyi kaksi esimerkkiä;

DRZ 400 S, -01, 19 tkm, veroja 880,84 €
DRZ 400 S, -04, 7 tkm, veroja 1073,60 €

..eli oma arvaus vähän ajetulle -05:lle olisi max. 1200 euroa, lottokoneesta riippuen.

Eli kyllähän siinä jonkinlaista hyötyä saisi. Tuttu tuo halvalla tuolta pyöriä, joten täytyy pistää keväällä harkintaan.

viimeinkin paketti tuli kotiin amerikasta
062802jumpie_prv.gif

jos jollain on jotain elämää parempia vinkkejä kaasarin vaihtoon, niin niitä otetaan vastaan, vaikka ihan ok ohjeet tuli paketinkin mukana... entä 3x3, tarviiko alkaa hommailemaan suuttimia vai toimiiko noilla TT shopin fcr39 paketin suuttimilla suoraan?

160 main jet
200 main air jer
45 pilot jet
100 pilot air jet

Mulla on myös yo suuttimet ja hyvin pelaa, neulana mulla on JD kitin sininen, seosruuvi taitaa olla 1,5 kierrosta auki.

edit: niin 3*3 pitää olla myös että nuo suuttimet käy, putkisto mulla on muzzy. Nyt on 434cc pytty mutta samat suuttimet kävi 398cc pytylle

edit2: moottorin kannake kannattaa siirtää toiselle puolelle niin saa lisää tilaa kaasarille

tuohan kuulostaa hyvältä... entä pitikö kaasarista tulpata jotain reikiä, mitä ei euromalleissa tarvita? jotain sattui joskus silmiin, mutta en vaan enää muista yhtään mistä ja koskiko edes kyseistä kaasaria

ahaa, muistin siis oikein... onkohan ne hankala paikallistaa, vai löytyisikö jostain ehkä ihan kuva?

kiitos tästäkin tiedosta, eiköhän kaasara löydä nyt paikkansa... tulisi se pahuksen kesä vaan nopeasti

sellaista piti vielä udella, että millä se kannattaa tulppailla... ja mikä tuo vacuum fitting on?

Muakin kiinnostaa tietää mistä sais hyviä tulppia tukkimistarkoitukseen. Veikkaan että se vacuum fitting on jenkkimallin pensahanaa varten.

Back