• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Diablo vai Diablo Corsa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Green6RR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Elikkäs ens kesäksi pitäs alkaa rengashankintoja miettimään jo näin talvella ku noita varoja olis vielä cayman-saarilla siirtämättä
smile_org.gif

Pirelleistä oon kuullu aika paljo hyvää ja rataketuilta olis kiva kuulla mielipiteitä että kummat sopis tollaseen satunnaiseen ratakäyttöön paremmin kun ens kesänä olis tarkotus botniaringillä alotella "rataopinnot".
062802moto_prv.gif

Siis Diablot vai Diablo Corsat vai jotain ihan muuta? ..ja fillarina Kawan 6RR.

Molemmat hyviä renkaita, Corsa vaan kuluu norm. katukäytössä niin pirun nopeesti (takanen) radalla toimii paremmin kuin Originaali Diablo. Kulunu Corsa ihan saatanan liukas sateella. Kokeilemalla selviää (siis rahalla).

Corsa on pirun hyvä radalla ja kadulla.

Mulla on kestäny kilosessa Gixxerissä Corsa takana yleensä n. 7tkm. Pirun hyvin kun aattelee, että moni rengas missä on ollu huonompi pito, on kulunu 4-5tkm paikkeilla kankaille.

Annan ääneni myöskin corsalle. Pitoa ja kestävyyttä riittää normi katu- sekä rata-ajoon. Ja noissahan ei muistaakseni ole edes isoa hintaeroa?

Itte kokeilin Supercorsaa takana kiloisessa GSX-R:ssä.

Katukäytössä kuivalla jumalattoman hyvä kumi, paitsi sateella ei mitään pitoa. Kumi kesti 6tkm ja profiili säilyi nättinä loppuun asti.

Voipa olla, että keväällä menee Supercorsat eteen ja taakse. Noi kokeilemani Bridgestonen etuset (BT-011 tai BT-012 tjsp siis K4 gixxerin orkkiskumi ja BT-014) ei ole oikein parhaita. Kumit kuluu ikävästi kantikkaiksi.

Niin joo ei nyt kannata sotkea diablo corsaa ja supercorsaa eikä supercorsaa kannata käyttää parina normi diablojen kanssa koska profiileissa on eroa.
Supercorsa on tosiaan tosi liukas sateella ja onkin enenpi ratarengas jolla myös ajelee kadulla.

juu, supercorsaa en aio ostaa koska suurin osa ajoista edelleen kuitenkin kadulla.

Varmaankin tota Diablo Corsaa koitetaan seuraavaks.

Kiitoksia vastauksista!

Molemmat hyviä renkaita, Corsa vaan kuluu norm. katukäytössä niin pirun nopeesti (takanen) radalla toimii paremmin kuin Originaali Diablo. Kulunu Corsa ihan saatanan liukas sateella.
Corsa ei tod. kulu hirveän nopeasti kadulla!! ..nimim. 12tkm Corsalla pääasiassa kadulla+pari kertaa radalla ja kun pyörän vaihdoin niin oli pintaa viel aavistus jäljellä tai siis ei kankaat näkyny.. ajoon kuului myös säännöllistä nokittelua ja muutenkin repivää ajoa
cool.gif
yritin kyllä aina välttää kylmillä renkailla revittelyä kun kuulemma silloin rengas kuluu nopeiten..
nixweiss.gif

Lisäksi aivan loistava rengas sadekelillä!!
bowdown.gif

Corsa on toiminna mainiosti niin radalla kuin kadulla.. n. 5-6tkm on kestäny veturin alla.. ens kesänä koitamma racetecciä, kun sanovat että toi corsa on ihan paska vrt. ratakumiin.. katotaan sit..

Corsa on toiminna mainiosti niin radalla kuin kadulla.. n. 5-6tkm on kestäny veturin alla.. ens kesänä koitamma racetecciä, kun sanovat että toi corsa on ihan paska vrt. ratakumiin.. katotaan sit..
No ei se nyt ihan paska ole verrattuna ratakumiin. Ratakumi vaan antaa "nojata" vähän enempi kuin Corsa, mutta eipä niissä ole mitään ratkaisevaa eroa.

Ehdottomasti kannattaa hommata Corsat jos radalla ajaa. Niissä on pienempi vesiura jolloin kumia ei sula sinne uran reunalle liukastamaan niin kuin perusdiabloissa.

Ja tosiaan Diablo Corsalla ajetaan 2006 Superstock 600-luokkaa MM-sarjan ohessa, eli ei se nyt niin huono ratakumi ole tällaisille amatööreille.

Vaiks mä ajan Misukan Power Racella silti kun sitä on vielä hylly pullollaan, mut voi olla, että ensi kesäksi ostan pari settiä Diablo Corsaa. Mulla kesti Ducatin ensiasennus Diablo Corsa 3tkm... mut se on H-merkinnällä eli hiukkasen eri kuin normaali Diablo Corsa.

Mulla kesti Ducatin ensiasennus Diablo Corsa 3tkm... mut se on H-merkinnällä eli hiukkasen eri kuin normaali Diablo Corsa.
Millä ihmeellä te saatte noi kuminne tuhottua noin totaalisesti tuossa kilometrimäärässä? ? ? Oikeasti ihan käsittämätöntä!

Mä oon ajanut RennSportin RS1 -seoksella (sama kuin Pirellin SuperCorsa SC1, eli se pehmein silloin saatavilla ollut ratakumi ko. merkiltä) 10800 km ja vielä oli pintaa jäljellä sen verran että se erottui. Tää siis etusella ja takasella meni yli 8 tkm. Ja tuohon kuului myös polttelua, joka syö kumia enemmän kuin normaali ajo.

Radalla käytin 2.1/2.0 paineita ja kadulla 2.7/3.1.

Tarkistelkaa niistä rinkuloista niitä paineita ennen kuin lähdette talven seisottamisen jälkeen ajamaan tai kun kiikutatte sen moponne sieltä liikkeestä pihalle. Pienellä toimenpiteellä säästää pitkän pennin ajokilometreissä sekä rengaskuluissa.

Ehdottomasti kannattaa hommata Corsat jos radalla ajaa. Niissä on pienempi vesiura jolloin kumia ei sula sinne uran reunalle liukastamaan niin kuin perusdiabloissa.

Ja tosiaan Diablo Corsalla ajetaan 2006 Superstock 600-luokkaa MM-sarjan ohessa, eli ei se nyt niin huono ratakumi ole tällaisille amatööreille.
Juurikin näitä perusteltuja vastauksia hain tällä vertailulla!

Kiitti vielä kaikille kokemuksista ja vastauksista!

Corsaa siis ens kesäks!!!
062802moto_prv.gif

Mulla kesti Ducatin ensiasennus Diablo Corsa 3tkm... mut se on H-merkinnällä eli hiukkasen eri kuin normaali Diablo Corsa.
Millä ihmeellä te saatte noi kuminne tuhottua noin totaalisesti tuossa kilometrimäärässä? ? ? Oikeasti ihan käsittämätöntä!

Mä oon ajanut RennSportin RS1 -seoksella (sama kuin Pirellin SuperCorsa SC1, eli se pehmein silloin saatavilla ollut ratakumi ko. merkiltä) 10800 km ja vielä oli pintaa jäljellä sen verran että se erottui. Tää siis etusella ja takasella meni yli 8 tkm. Ja tuohon kuului myös polttelua, joka syö kumia enemmän kuin normaali ajo.

Tarkistelkaa niistä rinkuloista niitä paineita ennen kuin lähdette talven seisottamisen jälkeen ajamaan tai kun kiikutatte sen moponne sieltä liikkeestä pihalle. Pienellä toimenpiteellä säästää pitkän pennin ajokilometreissä sekä rengaskuluissa.
Tarkastan paineet aina kun pistän pyörän liikenteeseen. Kesäisin lähes joka päivä, eli paineet on kohdallaan. Corsa kesti takana vajaa 4tkm eikä edes polteltu! Onkohan mun ajotyylissä jotain vikaa?

Tarkastan paineet aina kun pistän pyörän liikenteeseen. Kesäisin lähes joka päivä, eli paineet on kohdallaan. Corsa kesti takana vajaa 4tkm eikä edes polteltu! Onkohan mun ajotyylissä jotain vikaa?
Edellinen corsa kesti 7tkm nykysellä ajettu 5tkm ja hyvin riittää vielä pintaa
wink.gif

Kyllä mullakin on Corsat kestänyt sellaset 9tkm... Ajo on sisältänyt burniksia, yleistä kikkailua ja vähän rataa.

sanoi:
Lisäksi aivan loistava rengas sadekelillä!!  

Tuosta asiasta en ole samaa mieltä, mielestäni corsa on todella liukas rengas märällä asvaltilla ainakin verrattuna edellisiin renkaisiin (michelin pilotpowerit).

Kuivalla pitää kyllä tosi hyvin myös radalla ja on kestänytkin hyvin, 7 tkm ajettu radalla ja kadulla, vielä on pintaa hyvin.

Ja radalle mennessä kun muistaa jättää vähän enemmän paineita renkaisiin niin kestää paremmin (itellä ollut etu 2,2/taka 2,4bar). Tehdas suosittelee suurinpiirtein samoja paineita.

Sanopa se. Arvaa harmittaako kun rengas menee noin 3000 km matkalla keskeltä loppuun... yleensä mulla on kuitenkin takarengas kestänyt sellaiset 7000 km.

Tuo 3000 km Ducatilla oli lisäksi ensimmäiset 1500 km hyvin, hyvin rauhallista sisäänajoa... Paineita katselen muutamalla eri mittarilla aina kun lähden ajamaan ja tosiaan olen käyttänyt kadulla takana 3.0 ja edessä 2.5 luokkaa. Ei painemittareiden virhemarginaali voi olla niin iso, että heittoa tulisi paljon jos niitä mittailee eri mittareilla ja ne näyttävät suunnilleen samaa.

Epäilen, että tuo Diablo Corsan nopea kuluminen johtuu siitä, että 749:ssä on ensiasennuksena normaalista kaupassa myytävästä Diablo Corsasta seokseltaan poikkeava Diablo Corsa H (tai joku sellainen).

Osalla rengas kestää 3000 km, joillakin 10 000 km. MItä ilmeisimmin se johtuu ajotyylistä tai jostain, koska kyllä siihen joku järkevä selitys täytyy olla...

Back