• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Delvac

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Mitäs öljyjä käytätte konepyörienne moottoreissa
sad_orig.gif
Jotkut kehuu Delvacin öljyä parhaaksi. Itse olen luullut että se on dieselöljy.
Yllättävän moni sitä taitaa mopossansa käyttää. Olis mukava kuulla kommentteja... Miten toimii .  Mikä on vaihtoväli  Ym...
tounge.gif

Viimekesään asti pennzolil 10-40 semisynthetic... mutta nyt kun kukaan ei sitä enää myy niin castrol:ilta löytyy vastaava vähän kalliimpi kylläkin noin 30 EUR 4 litraa...
wink.gif

enkä aja koskaan yli 5000 km samoilla oljyillä saatikka suodattimella... mikäli ei sitten ole yli 5 tonnin reissulla...
baaa.gif

märkä kytkin määrää aika paljon että mikä öljy mihinkin häksättimeen on hyvä
smile_org.gif

kaippa sitä kestäis ajaa enemmänkin samoilla öljyillä mutta aika halpaa huoltoa tuo öljynvaihto on
idea3.gif

voishan sitä laittaa yli puolet kalliimpaa täys-synteettistä öljyä ja vaihtaa harvemmin mutta mene ja tiedä...
nixweiss.gif

10w40 tai 20w50 mineraaliöljyjä olen sinnikkäästi käyttänyt. viime kesän ajoin delvacilla eikä moittimista. vaihtovälinä pidin 4000 kilsaa kun tuli niin lyhyissä pätkissä tehtyä taivalta.

pyöränä -82 katana.

...
enkä aja koskaan yli 5000 km samoilla oljyillä saatikka suodattimella... mikäli ei sitten ole yli 5 tonnin reissulla...
baaa.gif

...
Tuosta suodattimen vaihdosta olen kuullut montaa mielipidettä. Yhden pyöriä ja kelkkoja ammattikseen huoltavan mielipide oli jotta suurempi riski on koneensa saada sököksi suodatinta joka kerta vaihtamalla mitä jos sen jättäisi esim. joka toinen kerta vaihtamatta (suodatinta irrottaessa voi päästä hiekan jyvänen tms. koneeseen tai tai tai...). Omassa pyörässä huoltotaulukko sanoo jotta suodatinta pitäisi vaihtaa joka 3. huolto (18tkm välein). Itse tosin olen uskollisesti vaihtanut sen joka huollon yhteydessä, viimeeksi tehty 36tkm huolto oli ensimmäinen jossa jätin suodattimen paikalleen (orggis Suzuki suodatin).

Niin ja öljyinä olen käyttänyt Castrolin täyssynteettistä RS4T:tä, Louisilta tilaillut tuota 45 euron kanisteri (4 litraa) hintaan muiden tilausten yhteydessä. Sama litku Suomessa jotain 60 euron luokkaa ovh, nimenä lienee R4 Superbike.

...niin suodattimen vaihtokin voi siis olla
vahingollista.. aina oppii uutta.

Puhtaus on puoli ruokaa ja näin ollen pelkkä öljyntäyttökorkin avaaminenkin on siis riski kun siitäkin voi lorahtaa asennushiekkaa ym. koneeseen.

Suodatin on usein aika likaisessa paikassa joten en pidä tuota tehtyä havaintoa ainakaan ihan vääränä. Eli ennen suodattinen irroirusta ja taas kiinnitystä putsataan paikat.

Delvacia 15/40 ja Shellin halpista (X-100 vai mikäseoli) Kawan ilmajäähdytteisissä.
Hyvin toimivat molemmat. Voi pitää vaihtovälinkin lyhyenä kun ölkki ei paljoa maksa.
smile_org.gif

Tuota 15w-40 Delvacia heittelin viime kesänä 700VN Kawaan ja hyvin pelasi.... Mutta... Mitenköhän se mahtaa sopia -91 I/Ö koneiseen gixxeriin? Vai kannattaako suosiolla laittaa "kunnon" öljyt?

Tuota 15w-40 Delvacia heittelin viime kesänä 700VN Kawaan ja hyvin pelasi.... Mutta... Mitenköhän se mahtaa sopia -91 I/Ö koneiseen gixxeriin? Vai kannattaako suosiolla laittaa "kunnon" öljyt?
Niinpä  
omg.gif
siinä on juuri se pointti kun mulla on -04 1200 Bandit, että arvaako siihen Delvakkia mottiin heittää
omg.gif

Minunkin mielestä öljy on se asia joka tekee mopoilun kalliiksi. Kyllä siinä voi ihan hyvin säästä jos öljy on kirkasta ja tuntuu sormiin liukkaalta miksi se ei konetta voitelisi ?

Öljy tosiaan on hyvin kallista verrattuna esim. vakuutuksiin ja renkaisiin.

Hyvä mp-öljy maksaa noin 30 € / 4 litraa, ja sitä pitää vaihtaa 6 tkm välein. Jos Delvac on 10 €/4 litraa, säästö on huimat 20 € 6000 km matkalla... kesän ajoissa jopa 40 €, mikäli ajaa paljon...

Viime kesänä kokeilin tuota Delvacia eka kerran ja ajoin n. 6000 km Sevenfiftyllä vaihtelevissa olosuhteissa. Survival -viikonlopulle sattui tosi helle eikä hidasajon yms. "luistatuksessa" ollut kytkimen kanssa ongelmia. Syksyn viileissä keleissä öljy tuntui lämpiävän hitaammin kuin normaali mp-mineraaliöljy, mutta siitäkään ei ollut käytännön haittaa; vaihtaessa kolahti ehkä hieman äänekkäämmin kuin ennen tai sitten se oli vain epäluuloa...  
wink.gif
.

Tulevana keväänä laitan Delvacit kaikkiin ilmajäähdytteisiin pyöriin, sinne se näyttää sopivan. CBR600 saa toistaiseksi normaalin synteettisen öljyn varmuuden vuoksi.

Tuolla lisää öljyista:

Öljyistä

JA Delvacin pitäisi sopia aivan hyvin.

Ehkä se säästö ei ole tärkein asia, mutta kun motoristejä kusetetaan jo muutenkin ihan tarpeeksi, niin miksi maksaa siinä öljypurkin kyljessä olevasta moottoripyörätarrasta monta euroa per litra ?

Terveisin

Öljy tosiaan on hyvin kallista verrattuna esim. vakuutuksiin ja renkaisiin.

Hyvä mp-öljy maksaa noin 30 € / 4 litraa, ja sitä pitää vaihtaa 6 tkm välein. Jos Delvac on 10 €/4 litraa, säästö on huimat 20 € 6000 km matkalla... kesän ajoissa jopa 40 €, mikäli ajaa paljon...
Delvacia on tuolla varastossa 16 litraa vielä jäljellä joten ajattelin että jos sen käyttäisi pois tuossa gixxerissä.

Useissa auton öljyissä on kitkaa vähnetävää lisäainetta,
joka saa ainakin tellun kytkimen luistamaan.
Onko vika sitten öljyssä vai mopossa, mene ja tiedä,
mutta tästä syystä laitan valmistajan suosittelemaa öljyä.

Back