- Sijainti
- Lappeenranta
Siihen en ota kantaa - minähän ajan itse Delvacilla ja uskon sen kaikkivoipaisuuteen! Epäilijät vastatkoon...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Koheltaja sanoi:Kuten kaikki öljykeskustelut, varsinkin jonkun tietyn öljymerkin jumalointi ylivertaisena moottorin suojelijana.
Ei muuten tule vastaan. Valmistajilla on varmaan eroja, mutta varsin yleinen visko on 15w40. Esim. xjr 1300 ja gsx1400. Harvemmin Suomessa on yli 40 lämmintä, kai tässä nyt kuitenkin kotimaan käytöstä on kyse?battaglin sanoi:Delvac sopii varmaan luokitukseltaan kaikille MP:n moottoreille ilmajäähdytteisiä lukuunottamatta, joissa vastaan tulee viskositeettivaatimus.
Mikä palvonta? Ei kai tässä ole muusta kyse kuin hinnasta. Eli toisinsanoen, miksi maksaa turhasta?samu30 sanoi:Olisi mielenkiintoista tietää historiaa, miltä vuosituhannelta, tämä Delvac "kuvanpalvonta" on alkanut.
Minusta kaikki ko.pyörään suositellut, viskositeetit täyttävät nykyöljyt, toimivat.
Suiza1400 sanoi:En vain ole nähnyt sitä missään alle 70 €/20 litraa.
Koheltaja sanoi:Mun pyöräharrastuksessa öljyt näyttelee kokonaiskuluiltaan sen verran pientä osaa, että en juokse halvimman hinnan perässä, vaan käytän muita öljyjä kuin tynnyreissä myytäviä diesel öljyjä. Kerran laskin Delvacin hintaa vs käytössä olevaan öljyyn, säästöä vuodessa tulee ruhtinaalliset 40-60€. Kyseinen summa on niin pieni, jopa työttömälle, että se katoaa mp-harrastuksessa yleiseen kohinaan.
Jokaisella meillä on näkemykset ja kokemukset eri öljyistä, mä käytän sitä öljyä minkä tiedän olevan tarkoitettu varmuudella soveltuvaksi oman moottoripyörän moottoriin. Delvac on varmaan ihan hyvää öljyä jos ei ole parempaa käyttänyt. Jos öljyn hinta ja mahdollisesti oikea luokitus on ainoa valintaperuste jollekkin niin onneksi olkoon, toivottavasti en koskaan lankea sellaisen omistajan entiseen pyörään, öljy on tuskin ainoa paikka missä on kuluja säästelty.
Mun osalta tämä keissi päättyy tähän, en tarvitse käännytystä maatalousöljyyn, enkä ole käännyttämässä ketään pois niiden käytöstä. Mä valitsen öljyni muilla perusteilla kuin halvimman hinnan perusteella, myös tulevaisuudessa.
Suiza1400 sanoi:Ei muuten tule vastaan. Valmistajilla on varmaan eroja, mutta varsin yleinen visko on 15w40. Esim. xjr 1300 ja gsx1400. Harvemmin Suomessa on yli 40 lämmintä, kai tässä nyt kuitenkin kotimaan käytöstä on kyse?
Koheltaja sanoi:Kovin on pienet kilsat tehdä johtopäätöksiä, sitten kun kilsat alkaa kakkosella tai kolmosella niin aletaan näkemään paremmin öljyn vaikutukset.
Tuuchen sanoi:Kuinka moni nykyään ajaa MP:llä 200-400tkm? Tai samalla MP:llä niin paljon? Mitä mahtaa tuollaisen 600cc rr pyörän hinta olla kun mittarissa 400tkm vaikka olis MP:n kuva ollut aina öljypurkissa? Jos erot öljyjen välillä tulee esille vasta noilla kilsoilla, miten voimme rajata ettei kyse ole vain kilometrien aiheuttamasta kulumasta tai huoltojen laiminlyönnistä?
Palaan 23 vuoden kuluttua raportoimaan moottorini kunnosta kun mittariini pyörähtää 200tkm, tosin, siihen mennessä minulla on ollut jo pitkä rivi uudempia pyöriä ja tämä kyseinen potilas on jo palautettu metallinkierrätykseen.
Tuuchen sanoi:Kuinka moni nykyään ajaa MP:llä 200-400tkm? Tai samalla MP:llä niin paljon? Mitä mahtaa tuollaisen 600cc rr pyörän hinta olla kun mittarissa 400tkm vaikka olis MP:n kuva ollut aina öljypurkissa? Jos erot öljyjen välillä tulee esille vasta noilla kilsoilla, miten voimme rajata ettei kyse ole vain kilometrien aiheuttamasta normaalista kulumasta tai huoltojen laiminlyönnistä?
Palaan 23 vuoden kuluttua raportoimaan moottorini kunnosta kun mittariini pyörähtää 200tkm, tosin, siihen mennessä minulla on ollut jo pitkä rivi uudempia pyöriä ja tämä kyseinen potilas on jo palautettu metallinkierrätykseen.
.
.tate66 sanoi:Enemmän kiinnostaa että minne ovat kadonneet yli satkun ajetut mopot?
Myyntipalstoiltahan niitä ei löydy..

Tuuchen sanoi:Kuinka moni nykyään ajaa MP:llä 200-400tkm?