Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
HäNjaa...Kyllä mun mielestä tupla-D lukko on yhtä helppo tai helpompi kuin pikalukko kiinnittää. Yks vetäsy hihnasta ja kiinni on ja aina oikeella kireydellä.
On varmaan jos ei luista ajan kanssa niista pituuden säätölenkeistä. Samoin riippuu siitä onko joka kerta samanpaksuinen puffi ja/tai huppu tai jotain muuta siellä hihnan ja ihon välissä. DD:llä nämä eivät vaikuta kireyteen koska kiristys tapahtuu joka kerta.Hä? Eiks se pikalukko oo aina oikeella kireydellä??![]()
Edit. Lisähuomautus
Juurikin tätä tarkoitin tuolla aikasemmin. Tosin myös hihnan materiaali vaikuttaa siihen miten hihna lyöstyy. Tällöin ei tietysti itse lukituksessa ole vikaa. Aikaisemmassa kypärässä (HJC) hihnan sai erikseen kiristää joka kerta, kun laitoin potan päähän! Löystyi kun käänteli päätä sivuun. Uudessa kypärässä (Suupertti J1) hihna on "karkempaa" materiaalia ja pysyy säädössään. J1:ssä on hyvä pikalukko ja hihna on sopivalla kireydellä ohuen puffin kanssa, mutta nyt kylmällä kelillä hihna kiristää paksummalla huivilla liikaa. DD-"lukolla" ei näin kävis...On varmaan jos ei luista ajan kanssa niista pituuden säätölenkeistä. Samoin riippuu siitä onko joka kerta samanpaksuinen puffi ja/tai huppu tai jotain muuta siellä hihnan ja ihon välissä. DD:llä nämä eivät vaikuta kireyteen koska kiristys tapahtuu joka kerta.Hä? Eiks se pikalukko oo aina oikeella kireydellä??![]()
Edit. Lisähuomautus
AP kyseli tuota avopotta asiaa puolestani, mä kun en ikinä itse kerkii perehtymään asiaan riittävästi, kun oon aina töissä...Pää on joka tapauksessa muusina, jos lippaa avokypärällä. Lukon kiinni pysyminen on ehkä se pienin huolen aihe. Miks siinä pitäis olla DD-lukko, joka on kuitenkin kinkkisempi laittaa kiinni?