Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Huom! Nuo ovat eri kierroksilla. Esim. 4-sylinteriset alle 750cc Motopark 7000 ja ahvenisto 5500.Ahvenisto 95 ja Motopark 97.
Alastarolla ei mölyjä mittaillaMites tuolla Alastarossa oli nää mölyjutut? Kovasti yritin Alastaron sivuilta katsoa, mutta joko olen puusilmä tai muuten vaan sokea, mutta ei löytynyt tietoa.
Tattista etukäteen vastaajalle![]()
Siis mitä helvettiäKokemusta viimeviikolta vapaalta päivältä.
Pyöräni vakio 600, jossa kiinni Yoshimuran slipari+db killeri. Paikallaan mitatut äänet olivat ko. päivänä 91,4 db (7000 rpm). Kuitenkin ohiajomelu ylitti sallitun. Osaltani siis M1 päivät ovat luetut, sääli(![]()
t.kilvellinen
Pitääkö huhu paikkansa myös siltä osin, että ratamaksu menee kankkulan kaivoon ko tapauksessa?Vahvistan "huhun" sikäli, että Motoparkissa on nyt käytössä ohiajomelun reaaliaikainen seuranta, ja jos siitä hormista irtoaa yli 100 dB mittauspisteen kohdalla, niin musta lippu heilahtaa. Riippumatta siitä, mitä merkintöjä putkistossa on tai onko sinne ripustettu killeriä tai muuta lisälaitteistoa.
I4-kusiaisilla voi olla vakioputkillakin vaikeuksia, isoilla twineillä helpompaa. Aina on mahdollisuus valikoida isompi vaihde mittauspisteen kohdalle, etenkin jos nyt ei aivan kisatreenejä ajeta.
Tuosta maksun palauttamisesta antaa varmaan parhaiten tietoa ratayrittäjä itse. Mitä nyt sivusta touhua seurailin ja juttuja olen kuullut, niin mustan lipun jälkeenkin pääsee kyllä radalle takaisin jos asentaa killerit tai muuten lupaa ajaa pienemmillä kierroksilla/isommalla vaihteella mittauspisteisiin. Jos toisen kerran samana päivänä liputetaan ulos niin tuskin enää radalle pääsee (OBS! Mutua).Pitääkö huhu paikkansa myös siltä osin, että ratamaksu menee kankkulan kaivoon ko tapauksessa?Vahvistan "huhun" sikäli, että Motoparkissa on nyt käytössä ohiajomelun reaaliaikainen seuranta, ja jos siitä hormista irtoaa yli 100 dB mittauspisteen kohdalla, niin musta lippu heilahtaa. Riippumatta siitä, mitä merkintöjä putkistossa on tai onko sinne ripustettu killeriä tai muuta lisälaitteistoa.
I4-kusiaisilla voi olla vakioputkillakin vaikeuksia, isoilla twineillä helpompaa. Aina on mahdollisuus valikoida isompi vaihde mittauspisteen kohdalle, etenkin jos nyt ei aivan kisatreenejä ajeta.![]()
Voiko se twini oikeasti olla jotenkin hiljainen? Mulla on tossa Ducatissa termarin suora 2-1 ilman killeriä (E-hyväksyntäkin löytyyTuosta maksun palauttamisesta antaa varmaan parhaiten tietoa ratayrittäjä itse. Mitä nyt sivusta touhua seurailin ja juttuja olen kuullut, niin mustan lipun jälkeenkin pääsee kyllä radalle takaisin jos asentaa killerit tai muuten lupaa ajaa pienemmillä kierroksilla/isommalla vaihteella mittauspisteisiin. Jos toisen kerran samana päivänä liputetaan ulos niin tuskin enää radalle pääsee (OBS! Mutua).Pitääkö huhu paikkansa myös siltä osin, että ratamaksu menee kankkulan kaivoon ko tapauksessa?Vahvistan "huhun" sikäli, että Motoparkissa on nyt käytössä ohiajomelun reaaliaikainen seuranta, ja jos siitä hormista irtoaa yli 100 dB mittauspisteen kohdalla, niin musta lippu heilahtaa. Riippumatta siitä, mitä merkintöjä putkistossa on tai onko sinne ripustettu killeriä tai muuta lisälaitteistoa.
I4-kusiaisilla voi olla vakioputkillakin vaikeuksia, isoilla twineillä helpompaa. Aina on mahdollisuus valikoida isompi vaihde mittauspisteen kohdalle, etenkin jos nyt ei aivan kisatreenejä ajeta.![]()
BTW, omassa pyydyksessä on Micron Beta -vaimentimet, 2" suora putki, erittäin e-hyväksymättömät, Not for road use ja korvakuulolta aivan karmea mekkala. Toistaiseksi ei mitään ongelmia melujen kanssa, ei ole edes itse väsättyjä killereitä tarvinnut tunkata kiinni. Twinin etuja.
Voi. Kytkimen kalkatus antaa Ducateille ja muille kuivakytkimisille vähän lisädesibelejä, mutta pääsääntöisesti voitaneen todeta että vaikka korvakuulolla V2:sissa tuntuu olevankin järkyttävät mekkalat, niin mittari näyttää useimmiten muuta. Taajuus on ilmeisesti suotuisa mittauksille, eikä se juuri muutu kierroksien noustessa, toisin kuin nelipyttyisissä. Toki kun kuutioita pannaan lisää (esim. Ducati 1198, 1098R, KTM RC8 jne.) niin äänenpainettakin ulostuu taas enemmän.Ei voi millään mennä läpi, vai voiko?
Alastarossa viime kisoissa rajana 103db, kilonen mitattiin 5500 rpm, kuussatku muistaakseni 7000 rpm.Alastarolla ei mölyjä mittaillaMites tuolla Alastarossa oli nää mölyjutut? Kovasti yritin Alastaron sivuilta katsoa, mutta joko olen puusilmä tai muuten vaan sokea, mutta ei löytynyt tietoa.
Tattista etukäteen vastaajalle![]()
Botniaringin osalta voin vastata, että ei mitata...tai näin ei ainakaan tapahtunut keväällä.Olipas hyvä uutinen ettei alastarolla mölyjen suhteen olla niin tarkkoja, josko sinne uskaltaisi omilla mökäputkillakin kurvailemaan. Ahvenistolla partasetä sai komeat 110db lukemat mittariin ja karjui vaan että riittää kun meinas kierrokset karata 5000 vähän ylöspäinki![]()
Mites botniaringin mölypolitiikka?