Mä taas oon tykänny Hyperprosta.
(Ajokamoissa 90kg)
Aika jäsy se on mut hyvin toimii ja vähän kun on ajanut niin tottuu/ pikkasen notkistuu. En osaa vielä sanoa olisko lineaariset paremmat vai ei. Varsikin kuorman kanssa toi on merkittävästi parempi kuin vakio. Pitää vaan vielä vaimennukset hakee kokonaan uusiksi. Hyperpron ohje asetuksilla tosin tulee aika jäyhä kääntyyn ja vähän kova. Hyvä tasaisella asfaltilla
Noi tuntuu lisäksi menevän kovaksi jos ei malta jättää esijännitystä tarpeeksi pienelle. Varsinkaan takapään esijännitystä ei passaa pistää yhtään liikaa. Progressiinen jäykistyy esijännityksen kasvaessa - löysät kierteet menee kiinni, lineaarinen vaikuttaa lähinnä ajokorkeuden kautta: painuma pienenee, K pysyy samana.
Nyt takana on enää pikkasen vähemmän painumaa kun ohjeissa (staattinen silmällä 8-10, ohje 12mm, 6mm joka sattui asentaessa ja oli liian kova, vaikka kääntyi hyvin) ja lisäksi pudotin keulaa: 13mm putken päätytulpan reunan päältä mitattuna (vakio 6mm) ja parani, pitää miettiä jos tiputtais vielä muutaman millin jonnekin 15-20mm kohdalle. Vaimennukset on pikkasen löysemmät (0-1/4) kier, kuin hyperpron suositus, varsinkin compressio.
Lisäksi pitää miettiä vaihtaako keulaan 5W tai toisen merkkiset öljyt. Noilla tuntuu olevan terävissä töyssyissä aavistuksen kova Tosin alle 10C lämmöissä). Shimmaus olis tietty hienoa mut öljylläkin voi säätää jonkin verran ja mitättömällä rahalla. 15-20 e öljyihin ja saman verran kaljaan.
Mulle tuli tosiaan kans väärän mittainen takajousi, mut vaihdatin oikean mitaiseen. Väärän värinenkin oli.. Daytonaa on kuulemma myyty parin mittaisella jousella eripaikkoihin ja eivät kyselleet turhia ja tuli väärä malli. Ja se uus jousikin oli väärän värinen... Rupes ihmetyttään et miten voi tollanen firma pysyä pystyssä ja sit tajusin... eipä oo ihme et MP kama on kallista jos joka toisen joutuu tekeen 2 kertaa...
BTW vappuna huomasin yhden D:n jossa keulan esijännitys oli vedetty pohjaan ja putket jotain 20-30mm ylös kolmioissa. ilmeisesti vakiojousilla haettu esijännitystä lisää silti pitäen keula alhaalla.
no tulipahan taas speckuloitua pitkästi secundaarisilla argumenteilla..