• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Dainese waven kiinnitysongelmat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ostin Biltemasta sellaista ~5cm leveää nauhaa ja ompelin sitä 15cm pätkän siihen vanhan päälle (sitä pehmeää puolta siis). Siitä lähtien on pelannut erinomaisesti.
Näin ajattelin itsekin toimia, tosin annan ompeluhommat vaimon hoidettavaksi
biggrin.gif

On se muuten kumma että Dainese tekee tuollaisesta paskasta noi tarrat, kuten aiemmin sanottu niin maahantuoja paljasti että ongelmia on ollut pukujen polvipalojen tarrakiinnitysten kanssa samallalailla, on pahimmillaan tippuneet ajossa.

Mulla on tämän kauden ajetussa Wave 13:ssa (siis kiinnityksiltään uusitussa mallissa) myöskin tarrat aika loppu. Mutta onpa ajovarusteita saanut korjailla aiempinakin talvina.

Edit: ja eipä myöskään Dainesen nahkapukujen vetoketjujen laatua voi kehua, vetimen ikä n. 1 ajokausi ja koko ketjun n. 3 kautta.

Ostin Biltemasta sellaista ~5cm leveää nauhaa ja ompelin sitä 15cm pätkän siihen vanhan päälle (sitä pehmeää puolta siis). Siitä lähtien on pelannut erinomaisesti.
biggrin.gif

On se muuten kumma että Dainese tekee tuollaisesta paskasta noi tarrat, kuten aiemmin sanottu niin maahantuoja paljasti että ongelmia on ollut pukujen polvipalojen tarrakiinnitysten kanssa samallalailla, on pahimmillaan tippuneet ajossa.
Suutari hoitaa homman hetkessä muutamalla eurolla. Ja pysyy kiinni.

Mutta onpa ajovarusteita saanut korjailla aiempinakin talvina.

Edit: ja eipä myöskään Dainesen nahkapukujen vetoketjujen laatua voi kehua, vetimen ikä n. 1 ajokausi ja koko ketjun n. 3 kautta.
no pitää sen verran lainata ketjua alpinestarsin 2-osaisen GPU-puvun ensikokemuksesta kertomiseen koska ekaa kertaa vedin ihkauuden mlol.de:stä tilatun puvun päälle perjantaina kun olin lähdössä mökille - maha sisään housut jalkaan nappi kiinni ja POKS! kimpos toinen housunkauluksen kahdesta napista tallin seinään...
biggrin.gif
enkä oo mikään järkyttävä kotletti ja 52-koon pitäisi olla just passeli. no pitää vissiin suutarille viedä ja sanoa että pistähän kunnon nappi kun ei noi italialaisten laittamat kestä suomalaisen mahan pullisteluja.

52-koon takki on muuten yllättän piukka (179cm/77kg uutena kun laittaa a-star tech back selkäsuojan selkään... ei tarvi paljoa talvella rinnuksia salilla kasvatella tai saa tilailla uutta pukua ensi kesäksi..

Kaikkea %##kaa sitä saakin myydä.. jonkinlainen virhevastuu sitoo myyjää joten valittakaa ja valittakaa ja jos sekään ei auta niin kiristäkää ja uhkailkaa.. muutenkin on surkeaa kun meillä on ajokausi lyhyt ja tuotetakuu esim 2 vuotta niin jää varusteiden käyttö melko vähäiseksi..ja kun nuo ajokamppeet ei tunnu aina kestävän edes sitä tuotteen oletettavissa olevaa käyttöikää niin jossain mahtaa mättää...Sitä ollaan vaan liian kilttejä ja otetaan vastaan ne kylmät lihapullat mukisematta.. ja huuhdellaan alas hapantuneella maidolla
biggrin.gif

Joo'oh, taas on uusi wave. Tosin samanlainen kiinnitys tossakin, että kestänee sen 2-2.5 kk mitä noi kaks edellistäkin.

Stormilla löivät taas uuden kouraan, vaikka sanoivat että periaatteessa kaikki pitäis lähettää italiaan korjattavaksi - silloin kuulemma ainoastaan menisi sana daineselle asti. Nyt he kuulemma korvailevat noita ja perivät rahoja sitten tehtaalta.

Ens kerralla en jaksa enää uutta varmaan hakea, kuskaan sitten suutariin vaikka.

biggrin.gif

Myös omassa Alpinestarin puvussa sama ongelma, vaikken ole noita polvipaloja juurikaan vekslannut edestakaisin, niin huomasin että kiinnitys alkaa tuntumaan aika heppoiselta.

jees, yhden kesän jälkeen loppu mullakin waven tarroista pito. Mutta ei siihen tarvi ku ommella pätkä tarranauhaa (tai itse asiassa vain sitä "vastakappalenauhaa") kuluneen pinnan päälle, ja taas pysyy kiinni.

Ei tullu kyllä mieleen mennä stormille valittamaan... oiskohan sieltä saanu uuden waven
omg.gif
omg.gif
Mulla on täsmälleen sama juttu kuin Plutolla. Mut en vaan jaksanu kiikuttaa Wawea mihinkään.

jees, yhden kesän jälkeen loppu mullakin waven tarroista pito. Mutta ei siihen tarvi ku ommella pätkä tarranauhaa (tai itse asiassa vain sitä "vastakappalenauhaa") kuluneen pinnan päälle, ja taas pysyy kiinni.

Ei tullu kyllä mieleen mennä stormille valittamaan... oiskohan sieltä saanu uuden waven
omg.gif
omg.gif
Mulla on täsmälleen sama juttu kuin Plutolla. Mut en vaan jaksanu kiikuttaa Wawea mihinkään.
Mä olen nyt kiikutellut teidänkin puolesta
biggrin.gif

Taas yhdestä wavesta tarrat kuoleentuivat ja koitin sitä tuossa kiikuttaa suutariinkin muutaman kuukauden ajan - Myyrmannin suutarilla vaan oli joka kerta niin kiire ettei tuo homma kuulemma luonnistunut.

Tänään sitten kaupungilla ollessamme haimme tarranauhaa ompeluliikkeestä ja vaimo kaivoi illalla ompelukoneen kaapista. Nyt kyllä ymmärrän että suutarilla ei koskaan tuota ollut aikaa tehdä, tai ottaa työtä edes jonoon. Samalla korjaustyylillä mitä hänenkin piti tuo tehdä, korjasi vaimoni panssarin 30 minuutissa. Mitäköhän aikaa olisi kulunut jos olisi joskus ennenkin moisia ommellut tai ompelukone ollut jo valmiiksi esillä ;)

Nojoo, nyt panssari toimii ja nauhaakin jäi ylimääräiseksi jos tarvii tulevaisuudessa uusia...

Back