• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Dainese waven kiinnitysongelmat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jassu

Kunnia pj
MotOrg ry jäsen
Sijainti
Vantaa
Ostin viime elokuussa Dainesen Waven ja nyt se on ollut käytössä pari kuukautta. Ongelma on se että ne tarrapinnat eivät oikein pidä, eli kun laittaa sen kiinni niin samantien ne tarrat aukeavat - ei voi kiristää oikein yhtään.

Onko tuo ihan normaalia noiden dainesen selkäsuojien kanssa ? Vastaavasti sweepin selkäsuojan voi vetää niin kireälle että on jopa vaikea hengittää ja silti se pysyy kiinni.

en oo kyllä omassani vastaavaan törmännyt.tosin pidän sitä sellasella tiukkuudella että kykenee viä hengittään...
wink.gif

En kyllä minäkään ole omassa vastaavaa tavannut. Pidän semmoisella kireydellä ettei syvään henkeä voi vetää mutta normi hengitys vielä pihisee
smile_org.gif

Ettei tarrapinnat ois täynny koirankarvoja tai vastaavaa ?
wink.gif

en oo kyllä omassani vastaavaan törmännyt.tosin pidän sitä sellasella tiukkuudella että kykenee viä hengittään...
wink.gif
No siis kun laittaa sen sisemmän kiinnityksen kiinni ihan löysästi ja koittaa niillä molemmilla puolilla olevilla "lisäkiristimillä" kiristää 1-2 cm/puoli niin ne paukkuu suoraan auki.

Todella heikossa ne tarrapinnat. Pitänee käydä selkäsuojan ja kuitin kanssa stormilla kyselemässä et mitäs helvettiä.

mene ihmeessä.. itselläni Wave nyt kolmatta kesää ja sivutarroissa jo kaikkea paskoo ja koirankarwoja....silti pitää niin että ei meinaa kynnet kestää auki repiä..

mene ihmeessä.. itselläni Wave nyt kolmatta kesää ja sivutarroissa jo kaikkea paskoo ja koirankarwoja....silti pitää niin että ei meinaa kynnet kestää auki repiä..
Jooh pitää käydä.

Tutkiskelin tuota suojaa muutenkin, normaalista tarrapinnasta poiketen tuo "vastapuoli" on kuin samettia. Tuossa eukon sweepissä tuo vastakipale on sellasta oikein karheeta mihin ne toisenpuolen "hampaat" tarttuu kiljoona kertaa paremmin.

Tarrapinnat ovat puhtaat, ei mitään karvoja tmv siel.

Mulla olis sulle Jassu hyvä ja pitävä suoja...saat sen aseveli hintaan 40eur... panssari on sulle jo tuttu...
biggrin.gif

Ehkä on jossakin tuotantoerässä vaihdettu materiaalia tai joku puusilmä liimaillut omiaan sinne.

btw. miltäs se sweepin suoja vaikuttaa?

Mulla meni viime kesänä Waven tarranauha kanssa siihen kuntoon, ettei pysynyt enää ollenkaan kiinni. Sitä toista osaa kun tarkasteli lähemmin, niin pinta oli kovasti kulunut eikä siksi pitänyt.
Ostin omani BW:stä ja kävin kysymässä siellä asiasta. Neuvoivat tuomaan suojan kauden jälkeen takuuseen, koska Italian pojat eivät ole mitään nopeita takuukorjausten kanssa. Vein sen sitten Lauttasaaren BW:n syyskuussa ja se tuli Italiasta parin kuukauden päästä korjattuna takaisin. Olivat kait irroittaneet sen tarravauhan ihan sieltä tyvestä asti ja vaihtaneet sen uuteen. Nyt nauha on toiminut hyvin, mutta en ole vetänyt sitä kovin tiukkaan. Pysyy kyllä päällä vaikka henki kulkeekin.

Mielenkiintoinen episodi sattui viime kesänä tarranauhaan liittyen. Kävin satuin Helsingin Storm-motorilla. Tarranauha oli jo alkanut pettämään ja päätin kysyä heiltä asiasta, kun hekin myyvät samoja suojia. En maininnut siellä mitään, etten ollut ostanut suojaani heiltä. Kyselin vain, että ovatko he kuulleet moisesta ongelmasta. Eivät kuulemma olleet ja myyjä totesi siihen lopuksi, että onhan sulla ollut varmaan nuorena tarralenkkareita, joiden tarrat eivät pidä. Eipä ole koskaan tullut mieleen verrata 100 euron suojan tarranauhoja 5-10 euron tarralenkkareiden tarroihin. Harmittaa vain, että olen niin hidasälyinen, enkä tajunnut heti kysyä myyjältä, että onko dainesen laatu verrattavissa menokkaisiin.

Tuttu ongelma. Mulla on samainen suoja ollut reilun vuoden ja tarrat ovat samassa jamassa.

Olen huomannut, että ne tarrat saa nykyään kiinni kunnolla ainoastaan siten, että painaa voimakkaasti niitä pintoja toisiaan vasten. Uutena riitti se, että vaan "heitti" sen ulomman kappaleen siihen päälle, mutta nykyään laitan aina käden sinne sisäpuolelle ja painelen sen toisen kappaleen huolella siihen päälle.

Niin ja ei siinä pinnassa mitään karvoja tai muutakaan töhnää ole, se on vaan kulunut/menettänyt ominaisuuksiaan.

Tuttu ongelma
confused_orig.gif
Aattelin ommella joku päivä mun Knoxin selkäsuojaan paremmat tarrat. Kiikuta tänne vaan jos ei Stormilla tee mitään!
biggrin.gif

Tuttu ongelma. Mulla on samainen suoja ollut reilun vuoden ja tarrat ovat samassa jamassa.

Olen huomannut, että ne tarrat saa nykyään kiinni kunnolla ainoastaan siten, että painaa voimakkaasti niitä pintoja toisiaan vasten. Uutena riitti se, että vaan "heitti" sen ulomman kappaleen siihen päälle, mutta nykyään laitan aina käden sinne sisäpuolelle ja painelen sen toisen kappaleen huolella siihen päälle.

Niin ja ei siinä pinnassa mitään karvoja tai muutakaan töhnää ole, se on vaan kulunut/menettänyt ominaisuuksiaan.
Samoin oli mulla kesän käytön jälkeen. Hain Prismasta tarranauhaa ja ompelutin työkaverilla, sen jälkeen on toiminut.

Onkohan noissa waveissa liikkeellä joku maanantai-erä kun moni tuntuu valittelevan samaa. Mulla on pari kk vanha wave ja tarrat puree kiinni kuin tauti. Helposti saa itselleen kunnon ampiaisvyötärön halutessaan, korsetista toi menis. Ei ainakaan tarrojen pitävyydestä ole kiinni.

Onkohan noissa waveissa liikkeellä joku maanantai-erä kun moni tuntuu valittelevan samaa. Mulla on pari kk vanha wave ja tarrat puree kiinni kuin tauti. Helposti saa itselleen kunnon ampiaisvyötärön halutessaan, korsetista toi menis. Ei ainakaan tarrojen pitävyydestä ole kiinni.
No jos uusi on jo valmiiksi susi, niin kyllähän siinä jotain häikkää täytyy olla.

Itselläni on myös veivi, käytössä ollut noin parisen vuotta kesät ja talvet. Koskaan ei tarranauha ole ollut sellainen, että sitä pitäisi repiä kynnet verillä auki, mutta ainakin toistaiseksi kiinni pysyminen ei ole ollut ongelma. Parempiakin on kuitenkin vastaan tullut.

Stormille 10+ asian hoidosta.

Menin tänään tosiaan stormille käymään, jonotin tiskille ja kerroin kaverille mistä kenkä puristaa. Myyjä lähti samantien varaston puolelle ja toi mulle uuden selkäsuojan, "kokeile tolla".

Noh, tarrat toimivat ja mä lähdin himaan uuden panssarin kanssa
smile_org.gif

jees, yhden kesän jälkeen loppu mullakin waven tarroista pito. Mutta ei siihen tarvi ku ommella pätkä tarranauhaa (tai itse asiassa vain sitä "vastakappalenauhaa") kuluneen pinnan päälle, ja taas pysyy kiinni.

Ei tullu kyllä mieleen mennä stormille valittamaan... oiskohan sieltä saanu uuden waven
omg.gif
omg.gif

Ei tullu kyllä mieleen mennä stormille valittamaan... oiskohan sieltä saanu uuden waven
omg.gif
omg.gif
No mulle tuli, selkeä takuuasia ja kun toi on olut tosiaan käytössä 2kk niin kyllä odottaisi 130e maksavan suojan paremmin käyttöä kestävän.

Noh, katotaan kauan toi kestää. Jos kesän jälkeen on tarrat taas skeidana niin pitää sitten laittaa vaimo ompeluhommiin
smile_org.gif

Noniin, ongelmat uusivat - takuuvaihdettu Wave alkoi kiukuttelemaan 2,5kk käytön jälkeen. Taas paukkuu tarrat.

Pitää miettiä jaksaako mennä valittamaan tuosta enää vai ompeluttaako suoraan paremmat tarrat kiinni - Paskoja kun tuntuvat olevan.

Noniin, ongelmat uusivat - takuuvaihdettu Wave alkoi kiukuttelemaan 2,5kk käytön jälkeen. Taas paukkuu tarrat.

Pitää miettiä jaksaako mennä valittamaan tuosta enää vai ompeluttaako suoraan paremmat tarrat kiinni - Paskoja kun tuntuvat olevan.
Ostin Biltemasta sellaista ~5cm leveää nauhaa ja ompelin sitä 15cm pätkän siihen vanhan päälle (sitä pehmeää puolta siis). Siitä lähtien on pelannut erinomaisesti.

Back