• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Dainese-varusteet, apua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GAMMA500
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jees, eli aikomuksena olisi hankkia kengät ja nahkapuku. Alkuun ajattelin 1-osaista mutta olen nyt tullut siihen käsitykseen että ne ei kauhean käytännöllisiä ole mm. taskujen suhteen. 2-osaisella ei vissiin taas saa esimerkiksi kiihdyttää kilpaa oikeissa kisoissa vai kuinka on?

Vaihtoehtoina olen pähkäillyt M4, Vulcan ja Mako sekä vanhempi malli Fluid. Mitenkäs nuo käytännössä eroavat toisistaan, ajatuksena olisi körötellä vanhemmilla ducateilla (vm. n. 90) ja melko pystyllä RG 500:lla. Puuttuuko jostakin joitain aivan välttämättömiä ominaisuuksia vai onko kaikki ihan kelpo pukuja? Kooltani olen 173/70 ja vähän elintasokumpua
omg.gif

Entäpäs sitten Dainesen kengät, nehän näyttäisi olevan nyt jo jopa halvempia kuin oxtarit ja sidit, ainakin noi stormin mallit, Vega, Axial Regular ja D22. Minkäslaisia popoja nuo on, antakee neuvoja
thumbs-up.gif

Ootko lukenu ton threadin? http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=29237
1-osaiset on tehty lähinnä radalle ja kisakäyttöön, mikään ei tietenkään estä käyttämästä niitä kadullakin mutta käytännöllisyys on huonompi kuin 2-osaisissa. Daisesen 1-osaiset on myös tietääkseni leikattu aika sporttiseen ajoasentoon, joten en tiedä miten mukava se sitten on pystymallisen pyörän kanssa ajaa. Joku viisaampi osaa varmaan kertoa.
Itse olen 173/60 ja oikea koko Dainesen kamoissa on mulle 48 (ei ole vyötäröltä vielä edes älyttömän tiukka). Sulle menee varmaan 50.

Tällaiseen kysymykseen on lähes mahdotonta antaa sellaista vastausta josta olisi apua. Suosittelen tutustumiskierrosta alan liikkeisiin ja tiukkaa kokeellista vertailua. Kaikki selvästi epämukavat varusteet hylkyyn ja uusia vaihtoehtoja tilalle. Siitä se lähtee, ja yhden lauantain aikana mielipiteet kehittyy kummasti.

Ota saapasvalikoimaan myös Daytona mm. sen vuoksi, että sen valmistamissa saappaissa on leveämpi lesti kuin mitä italialaisista koskaan löysin. Sikäli kun asialla on kohdallasi merkitystä.

Juu täytyy käydä kokeilemassa noita kaikkia. Ajattelin että olisiko noista teillä jotain kokemuksia jos vaikka joku suunnittelemistani asuista on ihan täysin epäkäytännöllinen taikka muuta
confused_orig.gif
Etten ole sitten ihan pelkästään myyjän armoilla
pftroest.gif

Mulla on toi Fluid ollut pari kautta enkä hetkeäkään ole katunut, mutta samaan hengenvetoon voisi kertoa, minkälaiselle ruumiinrakenteelle se ei todennäköisesti sovi (kuten laaja rintakehä, paksut jalat). Jos en ihan väärässä ole, niin esim. Dainesen mallistossa on eri malleissa erilaisia mitoituksia, joten tämänkään vuoksi ei suosituksia jonkun mallin osalta voi juuri antaa. Harvoin kukaan on kuitenkaan Dainesen pukuja jälkikäteen haukkunut.

Tampereen stormilla kävin koklaamassa makoa,se oli ainoa mitä löyty 50 kokoisena, reidestä kuulemma liian pitkä mulle, polvisuoja roikkui. Nyt tarttis tulla 48 M4 ja mako kokeiltavaksi josko ne vaikka sopisi. Stormi ei ainakaan tunnu näin keväällä tinkaajan paratiisilta, 5% dainesen nahkoista alennusta ei ole mitenkään paljon mielestäni
confused_orig.gif
Bikeword lupaili sentään kaksinumeroisia alennuksia

Mistäs muualta suomesta noita kuteita voi hankkia? ja onko dainesella joku tehdastakuu että jos vaikka vetoketju repee saksasta hommatusta kuteesta niin vien sen johonkin suomen jälleenmyyjälle ja ne hoitaa homman
tounge.gif
?

onko dainesella joku tehdastakuu että jos vaikka vetoketju repee saksasta hommatusta kuteesta niin vien sen johonkin suomen jälleenmyyjälle ja ne hoitaa homman
tounge.gif
?
Lippojen jälkeen kyselin nahkojen korjauksesta, tai lähinnä korjausarviosta, niin sanoivat stormilla, että ne lähetetään Italiaan korjattavaksi..
confused_orig.gif
Onko kellään omakohtaisia kokemuksia toimenpiteestä?

Mulla lähti viime kesänä p103 housuista pintanahka pykimään taskun päältä. Kävin näyttämässä BW:ssä Eskille ja sovittin, että tuon byysat kauden jälkeen heille , niin lähettävät Italiaan tehtaalle korjattavaksi. Näin tehtiin ja byysat tuli about kuukauden kuluttua takaisin molemmat etupalat vaihdettuna. Eli homma toimi ihan ok, mutta nyt pitäs vaan yrittää taas mahtua talven jälkeen niihin taas kutistuneisiin housuihin.
biggrin.gif

oliko nämä teidän tapaukset sellaisia että vaatteet oli ostettu samasta paikkaa mihin menitte valittamaan?

Asia vilpitön
wink.gif
Huomenaamulla täytys mennä kokeilemaan baikwörldiin dainesen vulcania
thumbs-up.gif
Sieltä löytyy vielä pari pikkumiehenkokoa (48)
smile_org.gif

Lippojen jälkeen kyselin nahkojen korjauksesta, tai lähinnä korjausarviosta, niin sanoivat stormilla, että ne lähetetään Italiaan korjattavaksi..
confused_orig.gif
Onko kellään omakohtaisia kokemuksia toimenpiteestä?
Viime kaudella lähti Dainesen takista sauma purkautumaan vetoketjun vierestä. Soittelin stormille josta takin olin ostanutkin ja samalla tavoin kertoivat, eli italiaan lähti korjaukseen. Vein tosin takin korjattavaksi vasta kun ajokausi oli ohi. Korjaus kesti n. kuukauden ja meni takuuseen.

Tuli tossa ostettua tollanen dainesen kaksosanen ajopuku. Löytyiskö mitään neuvoa millä tyylillä sais puvun säilyyn mahollisimman hyvin esim. sateen jälkeen jne. Hinkkasin siihe pukuun sitä mukana tullutta dainesen hoitoainetta, mitä lieneekään, mutta mitä pitäis tehä sateen jälkeen? Eikös ne pyri vähä kovettuun kastuttuaan?

Back