• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

D.I.D. ketjutyökalu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trally
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuinkahan tota D.I.D:n (ROTHEWALD) ketjutyökalua käytetään? Mukana tuli käyttöohje, mutta ei toi saksa ole hallussa. Tarviiko uusia ketjuja niitatessa vetää kenties johonkin momenttiin?!?
Onkohan jostain ladattavissa ohjetta suomeksi tai englanniksi?

Tilasin Louisilta kun edullisesti sain ja oli tarvis uusia ketjut/rattaat... Hintaa kertyi postikuluineen 44,90€. Satuin kattoo Louisin sivuja just sopivaan aikaan kun oli just tiputettu hintaa... =)
Oli näköjään nostettu hinta takaisin, kun kävin nyt kattoo...

Niittaus vaiheessa pulttia kiristettäessä tulee vastaan kohta jolloin vastus kasvaa selvästi.
Siihen olen lopettanut kiristämisen, lopputuloksena ohjeen mukainen niitin pää.
Hyvin on ketjut toiminut noin niitattuna.

Tuossahan taisi olla kolme "asentoa", ohjeessa kuvineen.

Ketjun katkaisu.
Uuden lukon kasaus.
Ja lopuksi niittaus.

Hirveästi ei kielitaitoa tarvinnut kun kuvista katseli...

Yhdessä ketjunkatkaisutyökalussa tuli mukana näppärä lisäpalikka oikean "kireyden" toteamiseksi. Pieni kiintoavaimen näköinen väline, jossa hahlo jolla pystyi mittaamaan onko niitattu tarpeeksi/liikaa. Erittäin simppeli ja toimiva ratkaisu.

Itse olen vetänyt Gixxerin remppamanuskan ohjeella, joka sanoo että DID530 niitattu pää on valmis kun se on levinnyt 5,50-5,80mm kokoon. Kaipa toi on pari kymppää leveämpi kuin neitseellinen niitti.

Jos ei oo vielä tuntumaa tuohon työkaluun niin kannattaa kiristää pienissä erissä ja mitata välillä. Tai hommata yksi lukkolenkki harjoittelukappaleeksi. Ei tarvii älyttömiä voimia että se lenkki tulee painettua liian tiukkaan ja nahistaa.

Niittaus vaiheessa pulttia kiristettäessä tulee vastaan kohta jolloin vastus kasvaa selvästi.
+1

niin ja kannattaa muistaa laittaa ne o-renkaat ja rasvat ennen niittausta
idea3.gif

Kantsii varmaan mitata alkuperäisen lenkin leveys esim tyontömitalla,tekee sitten saman levyisen siitä jatkolenkistä,toki niitinpään riittävä muotoutuminen pitää tarkistaa myöskin.

Hei, skannatkaapa joku tuo käyttöohje ja pistäkää mulle. Omassa kun oli mukana jonkun minkälie retkikeittimen manuaali.

Ei kellään olisi lainata työkalua päiväksi espoo/kouvola. Stormilla hinta 115e jäi hyllyyn. Täytyisi did zvxmx 530 niitata.

Mikä taika noissa D.I.D ZVM-X ja VX ketjuissa on kun motonet myy originaalin lisäksi tarviketta, mutta;

Ei sovellu 525/530ZVM-X- ja 525/530VX-ketjuille, näissä käytettävä alkuperäistä D.I.D-työkalua, Motonet-tuotenumero 80-3036

Näyttää kuitenkin ihan samalta kuin tämä originaali

Jos Pirkanmaalta joku haluaa lainata (kesällä) työkalua rahaa/juomaa vastaan niin olisin kiitollinen. En ole vielä edes ketjuja tilannut, mutta jompi kumpi noista se joka tapauksessa on.

Vklnuppi sanoi:
Mikä taika noissa D.I.D ZVM-X ja VX ketjuissa on kun motonet myy originaalin lisäksi tarviketta, mutta;

Jos Pirkanmaalta joku haluaa lainata (kesällä) työkalua rahaa/juomaa vastaan niin olisin kiitollinen. En ole vielä edes ketjuja tilannut, mutta jompi kumpi noista se joka tapauksessa on.

Itse olen Bilteman ja 24MX:n ketjutyökalulla katkaissut ja niitannut niin DID:n kuin RK:n ketjuja ilman ongelmia.

Näyttää tältä:

p38530.jpg

Re: D.I.D. ketjutyökalu

Vklnuppi sanoi:

Yv

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Vklnuppi sanoi:
Multa löytyy tuo IsoDee. En ole käyttänyt sen jälkeen kun oli lainassa viime vuonna, mutta pitäisi olla ok.

Back