• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Cycle Worldin luottoluokitus huonoin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maxkari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
MP-kauppa on Suomessa toiminut pitkään ”hyväntekeväisyysperiaatteella”: prosentin voitto riittää, markalla ostan ja kahdella myyn”.
Sullei oo ihan hirveen hyvä matikkapää  
kaboom.gif

Jake
Taisi kaverilta unohtua pari nollaa perästä, mutta nollahan ei ole mitään..
biggrin.gif

Katselimpa netistä cw:n tarjontaa ja kas kummaa, 9 t:n pyörän saa ilman käsirahaa, joten rautainen soppari rahoitusliikkeen kanssa tai "pikkupakko" myydä tavaraa ulos, ehkä "paniikissa".

Eikös tällähetkellä taas kaikkea myydä ilman käsirahaa?
Autoja halutaan myydä oikein kunnon hyvityksellä ja mikään ei ole muutenkan esteenä.
En ole kuullut että kukaan olisi kämppäänsä ostanut ilman käsirahaa mutta kai sen joku tähän perään lisää...
Oma mielipide on se että oli liikkeen maine tai luokitus mikä tahansa niin sieltä voin ostaa jos hyllyssä on haluamani tavara sopivaan hintaan, tilaaminen ja odottelu ei monien huonojen kokemuksien perusteella ole järkevää muuten kuin pakon edessä.
Olen ostanut yhden ajopuvun CW:n Turun liikkeestä ja mitään pahaa sanottavaa ei ole, Hesaan olisivat kyllä toimittaneet puvun mutta pakko oli saada heti ja hain itse.

MP-kauppa on Suomessa toiminut pitkään ”hyväntekeväisyysperiaatteella”: prosentin voitto riittää, markalla ostan ja kahdella myyn”.
Sullei oo ihan hirveen hyvä matikkapää
kaboom.gif

Jake
Taisi kaverilta unohtua pari nollaa perästä, mutta nollahan ei ole mitään..
biggrin.gif
Lukekaa, lapset, kirjallisuutta. Sitten tiedätte, mistä ilmaus on lainattu
biggrin.gif

Just joo.. kyllä ihmiset on uteliaita ja ihmetyttää oikeen kuinka joku jaksaa "tutkia" moisen firman asioita.. Ei kai siellä ole pakko asioida?
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Just joo.. kyllä ihmiset on uteliaita ja ihmetyttää oikeen kuinka joku jaksaa "tutkia" moisen firman asioita.. Ei kai siellä ole pakko asioida?
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
Yleensä kun jostain yrityksestä kuulee tarpeeksi negatiivista - siihen kiinnitetään enemmän huomiota. En ole ollenkaan yllättynyt jos negatiivisten kokemusten jälkeen kaikki olennaiselta tuntuva tieto julkaistaan täällä ...

Noh, sinä taidat tällä osalla foorumia vain kritisoida sitä, että kokemuksia eri paikoista ylipäätään vaihdetaan, vai olenko ymmärtänyt väärin ?

C-luokitellulle yritykselle myy palveluja, en edes käteisellä.
Heh. Noin sitä pitää. Jos käteisellä maksaa niin mitähän merkitystä sillä luottoluokituksella sitten on?
on sillä. Periaatteellisella tasolla, hommat pitää hoitaa niinkuin on oikein. Jos ei niitä hoideta niin saavatkin mennä nurin.
033102ass_1_prv.gif

Silloin ehkä paranee elinolot yrittäjillä jotka hoitavat maksunsa ja velvoitteensa. Näin minä asian näen
withstupid.gif

Heh. Noin sitä pitää. Jos käteisellä maksaa niin mitähän merkitystä sillä luottoluokituksella sitten on?

Saadaanpahan firmoja nurin kun ei edes käteisellä enää myydä mitään.
omg.gif
biggrin.gif
no meneppä sinä antamaan ko:firmaan rahat käteen ja esim. uudesta pyörästä jota ei ole liikkessä vaan menee "tilaukseen"
ja tuleppa kertomaan sitten meille kuinka homma edistyy ;) .

sama homma on noiden käytettyjen kanssa jos vaan katsot hintoja
ja käyppä vielä paikanpäällä katsomassa missä kunnossa ovat
niin et varmaan pistä rahoja käteen.

on sillä. Periaatteellisella tasolla, hommat pitää hoitaa niinkuin on oikein. Jos ei niitä hoideta niin saavatkin mennä nurin.  
033102ass_1_prv.gif

Silloin ehkä paranee elinolot yrittäjillä jotka hoitavat maksunsa ja velvoitteensa. Näin minä asian näen  
withstupid.gif
Ei ollenkaan huono periaate...

033102ass_1_prv.gif

withstupid.gif
Ei ollenkaan huono periaate...
Mitenkään liittämättä tätä cycleworldiin, niin onko tullut mieleen että saattaa olla rehellisiäkin yrittäjia joilla luottoluokitus on huono.
Onko se luokitus automaattisesti epärehellisyyden merkki?
Eivätkö huonosti luokitellut yritykset yritä hoitaa asioitaan?
Voisiko asia kuitenkin riippua monesta muustakin tekijästä kuin yrittäjän halusta hoitaa lakisääteiset velvollisuutensa?

Niin, itse olen yrittäjä, ja kolmen A:n ryhmässä, mutta siltikin tiedän tämän alan kirot, enkä alkaisi tuomitsemaan ketään pelkkien luottotietolausuntojen pohjalta tietämättä enemmän taustoista.

Mitenkään liittämättä tätä cycleworldiin, niin onko tullut mieleen että saattaa olla rehellisiäkin yrittäjia joilla luottoluokitus on huono.
Onko se luokitus automaattisesti epärehellisyyden merkki?
Eivätkö huonosti luokitellut yritykset yritä hoitaa asioitaan?
Voisiko asia kuitenkin riippua monesta muustakin tekijästä kuin yrittäjän halusta hoitaa lakisääteiset velvollisuutensa?
Allaoleva ei liity cycleworldiin vaan puhun yleisellä tasolla.

Enpä väittänytkään kaikkia huonon luottoluokituksen omaavia yrityksiä epärehellisiksi. Tosin on täysin selvää, että epärehellisyyttä niissä on huomattavasti keskimääräistä enemmän.

Huonon luokituksen omaavat yritykset ovat usein kierteessä ja joutuvat pakosta tekemään pikaisia hätäratkaisuja kuten esim. alihinnoittelua. Se nyt taas tarkoittaa kierteen syvenemistä ja myös sitä, että ne toimenpiteet haittaavat terveellä pohjalla toimivia yrityksiä.

Mielestäni on järkevämpää "tukea" kaupankäynnillä terveellä pohjalla olevaa yritystä ja antaa heikkojen poistua markkinoilta.

Tunnen myöskin yritystoiminnan hyvät ja huonot puolet toimittuani 8 vuotta yrittäjänä.

Minun kokemuksen mukaan tässä tapauksessa luottoluokitus ja yrityksen toiminta vastaa toisiaan. Itselläni pyörän toimitus venyi pari kk luvatusta, koska eivät maksaneet "jostain syystä" pyörää ajallaan euroopan tukkurille. Selitykset eivät täsmänneet ollenkaan tukkurin kommenttien kanssa. Lopulta maksusuorituksen jälkeen meni alle viikko ja pyörä oli minulla. Kaupanpurku olisi pitänyt tehdä oikeusteitse, joten viisainta oli vaan odotella kiltisti..

Ja uusin huhuhan on,että velka saneeraukseen yrittävät päästä. Tiedä sitten onko totta mut näin isot pojat kertoo.

033102ass_1_prv.gif

withstupid.gif
Jaa että jos jollakin firmalla on vaikka vain tilapäisesti huono tilanne niin tavarahanat vain kiinni jopa käteisellä ja ihmisten elanto nurin?

Yrittäjyyden takaisin elpyminen sen sijaan on paljon huonompi vaihtoehto kaikille, vai?

Ihmettelen vain tuota logiikkaa...
withstupid.gif

oman kokemukseni perusteella toivon et kyseinen firma menisi nurin!sellasta paska palveluu saanut sieltä(vantaan) että en enää kyseiseen firmaan astu.ekan ja vikan pyörän ostin sieltä.
tollaiset paskamoottoripyöräfirmat pitäs saada nurin ja niitä oikeita toimivia tilalle.
lisäks mä ihmettelen et mitä vitun apinoita sinne palkataan korjaamopäälliköiks ja asentajiks.
kaboom.gif

Eikö tämä kannattaisi lukita? Palstan pitäjä päässee jo kuulusteluun muutenkin ja uudet kirjoittajat ei tiedä, että potentiaalinen uhka on olemassa…
nixweiss.gif

Back