• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Cycle World - törkeä kunnianloukkaus

Toisaalta,ihmiset puhuu paskaa aina niin vitusti,ja kun ruvetaan kyseleen,niin enhän mä nyt mitään oo puhunu.en nyt tarkoita tätä kyseistä tapausta.Jos tosiaan ne jutut mitä netissä oli ovat antaneet aiheen tähänkin tuomioon,joka kuitenkin tarkoittaa tylyttäjälle et olet syyllinen(ainakin oikeuden mielestä),herää kysymys,tämäkö on oikeudenkäynnin arvoista?Täs maas sattuu paljon oikeusmurhia,mutta suomalainen oikeusjärjestelmä ei tuo niitä päivänvaloon vaan.Toisaalta systeemi on sellainen mikä me halutaan sen olevan.Mun mielestä suomalainen rehellisyys on ihan paskapuhetta,me ollaan aika kieroa kansaa,ja takinkääntäjiä.ja helvetin vieraskoreita.Joku yöntimo r...kaa jonkun,me aletaan ihmetellä,Mitä me tehtiin väärin kun näin tapahtui?empä tiedä,meni paskanjauhamiseksi....Jokatapauksessa aika uskomaton tuomio.

Piti mennä suulliseen käsittelyyn, mutta tänään tuli yllättäen tieto, että olivatkin jo asian käsitelleet  
omg.gif

Hyvää tuossa oli se, että rangaistus pieneni huomattavasti. Lisäksi todistajieni lausunnoille annettiin hovissa ihan erilainen painoarvo. Käräjäoikeudessa niille ei annettu juuri mitään painoarvoa, joten tuomio sekä rangaistus olivat aivan liian kovia. Firmaa saa tosiaan arvostella, hovi teki sen selväksi.

Nyt tuomio (15ps) ja korvaus (500e) ovat sinällään kohtuulliset, mutta asianajokuluthan ne suurimman loven tekee lompakkoon.

Kattoo nyt, valittaisko vielä korkeimpaan. Toisaalta ei välttämättä maksa vaivaa, koska asianajokulut nousee entisestään ja jutulla on vain n. 10% mahdollisuus edes päästä korkeimman seulasta läpi. Eivät siis luultavasti edes ottaisi käsittelyyn.

Vituttaahan tuo silti, mutta tulipahan ainakin huomattavasti parempi päätös kuin käräjiltä.
Jos saa arvostella,mistä toi tuomio tuli?Jotenkin jää epäselväksi?Eihän sillon pitäis tulla tuomiotakaan?
nixweiss.gif

Ainakin parempi päätös tällä kertaa mutta niin kun sanot niin varmaan vituttaa vieläkin... Onnea vaan, hiukan "voittoa" tuli kuitenkin
buttrock.gif

Taas vaan asianajajat veti niput kuntoon tässäkin asiassa. Mikäs se firma nyt olikaan, jossa tuo kanteen tehnyt tyyppi vaikuttaa nykyään, jotta ei tulisi vahingossakaan astuttua ovesta sisään. Joo ei kiinnosta, jos se on sen kummin tai mummin nimissä nykyään - aivan sama, koska samaa porukkaa olevat.

Piti mennä suulliseen käsittelyyn, mutta tänään tuli yllättäen tieto, että olivatkin jo asian käsitelleet  
omg.gif

Hyvää tuossa oli se, että rangaistus pieneni huomattavasti. Lisäksi todistajieni lausunnoille annettiin hovissa ihan erilainen painoarvo. Käräjäoikeudessa niille ei annettu juuri mitään painoarvoa, joten tuomio sekä rangaistus olivat aivan liian kovia. Firmaa saa tosiaan arvostella, hovi teki sen selväksi.

Nyt tuomio (15ps) ja korvaus (500e) ovat sinällään kohtuulliset, mutta asianajokuluthan ne suurimman loven tekee lompakkoon.

Kattoo nyt, valittaisko vielä korkeimpaan. Toisaalta ei välttämättä maksa vaivaa, koska asianajokulut nousee entisestään ja jutulla on vain n. 10% mahdollisuus edes päästä korkeimman seulasta läpi. Eivät siis luultavasti edes ottaisi käsittelyyn.

Vituttaahan tuo silti, mutta tulipahan ainakin huomattavasti parempi päätös kuin käräjiltä.
Jos saa arvostella,mistä toi tuomio tuli?Jotenkin jää epäselväksi?Eihän sillon pitäis tulla tuomiotakaan?
nixweiss.gif
Tässä ne viestit:

sanoi:
Yli 4 000 viestiä

Syyte koskee kaikkiaan yli 4 000 viestiä palstalle kirjoittaneen Tylyttäjän viittä kommenttia keskusteluketjuissa. Ensimmäisessä hän on kommentoinut Cycle Worldin käytäntöä käyttöturvan osalta, toisessa kaverinsa Cycle Worldista ostamaa moottoripyörää, jonka toimitus viivästyi ja joka oli hänen mielestä liian kallis.

Kolmannessa hän viittaa ja jatkaa toisten aloittamaan keskusteluun "Lähdettä ei paljasteta ;) mutta sanotaan niin, että faktoja nuo ovat. Erääseen toiseen mp-liikkeeseen tuotiin Cycle-Worldin vaihtopyöriä myyntiin. Kaveri vielä osti yhden näistä pyöristä, ja Cycle Worldissä piti olla vielä osa kamoista. Yllättäen niitä ei enää löytynyt".

Neljännessä Tylyttäjä toteaa "No, eihän sillä CW:llä hyvin mene. Velkaa on monelle osapuolelle ihan mukavasti. Velkojat ovat hakeneet heiltä pois esim. vaihtopyöriä pois velkojen takia." ja viidennessä "Eiköhän omat ja yhtiön rahat ole erikseen. Ja ehkä se onkin sen takia niin huonossa jamassa, että omistaja on pannu liiviin vähän liikaa".

http://www.mpmaailma.fi/index.php?news=3&news_id=490

Eli tuo viimeinen oli sitten se kunniaa loukkaava
omg.gif
nixweiss.gif
confused_orig.gif

Konkreettisestihan tuon "pannu liiviin liikaa" lauseen ymmärrän ainakin minä sillä tavalla, että omistaja on ehkä nostanut firmasta liikaa liksaa. Ei varmaan lukion äidinkielen opettajan suosikkitapa ilmaista asiaa, mutta mitähän tuossa muuten on sitten niin loukkaavaa?

Se kuinka hyvin/huonosti firmalla menee riippuu tuloista ja menoista tietysti. Ja menoja ovat palkka ym kustannukset. Myös omistajan itselleen maksama palkka.

Hieman siis vielä ihmettelen tuon lauseen loukkaavuutta... Jos spekuloidaan sillä josko omistaja on maksanut itselleen liikaa liksaa, niin sekö on laitonta? Vai se, että se tehdään räväkin sanakääntein?

Tietyllä tapaa tuo olisi kyllä mielenkiintoista nähdä korkeimpaan oikeuteen asti. Yleisluontoista merkittävyyttä asialla on muutenkin kuin vain juuri Tylyn osalta. Tää olisi selkeä ennakkotapaus.

mitenkäs se kolehti kerättäs nyt tylyttäjälle ?  
033102beer_1_prv.gif
Jep, keräys pystyyn vaan. Tyly voi vaikka kirjoittaa ruutupaperille "
inlove.gif
sananvapaus" ja lahjoittaa niitä haluaville vapaaehtoista korvausta vastaan...

Toivottavasti kaikki aiemmin ilmoittautuneet ovat mukana niin asia on äkkiä kuitattu, tosin Tylyttäjä on nyt tuomittu kunnianloukkaaja , mikä sinällänsä on aivan
033102ass_1_prv.gif

Aika paska homma kokonaisuudessaan
mad.gif

Koko syyte on mielestäni
033102ass_1_prv.gif
. Eikös nämä keskustelu foorumit nimen omaan ole kokemusten vaihtoon erinomaisia.

Foorumit ja netti muutenkin on monelle pienelle firmalle paras ja ainut markkinointi kanava. Hyvät ja huonot uutiset leviävät täällä nopeasti ja se mielestäni palvelee kuluttajia. Minulle on ihan saman kuulenko nämä jutut esson baarista vai foorumeilta. Foorumeilta sen vaan saa nopeammin koska siellä on enemmän porukkaa.

On minullakin yksi firma jota boikotoin ja jonka palvelu on
033102ass_1_prv.gif
. Olen kuullut siitä myös kavereiltani huonoa, mutta kommentoin tulevaisuudessa vain positiivisia asioita ja kerusta kommenttini omiin kokemuksiin.

Jokin tolkku tähänkin asiaan sitten lopulta tuli, vaikkei kovin hääppöinen. Vaikka kohde ois minkälainen huijari ja paskanpuhuja, ei se oikeuta esittämään mitään ylimääräisiä arveluja hänen tekemisistään. Faktat pitää olla takana joka jutussa, senhän tämä opetti.

Nythän se on sitten kolehdin aika. Järkätkääpä joku näppärä laillinen konsti millä asia hoituisi. Voisitko Tylyttäjä myydä vaikka kirjanmerkkejä esim kympin kipale? Mä voisin ostaa pari. Eikä niitä tartte ees toimittaa, kerro vaan tilinumeros vaikka privana.

Nythän se on sitten kolehdin aika. Järkätkääpä joku näppärä laillinen konsti millä asia hoituisi. Voisitko Tylyttäjä myydä vaikka kirjanmerkkejä esim kympin kipale? Mä voisin ostaa pari. Eikä niitä tartte ees toimittaa, kerro vaan tilinumeros vaikka privana.
Joku "Support your local tylyttäjä" -paita á 20-40e vois olla pop, näitä esim joku 100 kipaleen erä jeesais varmaan jo kivasti. Se sitten miten tällaisen voisi toteuttaa laillisesti että sinne kirstuun jäisi jotain verojen sun muiden jälkeen onkin toinen juttu.

Joku "Support your local tylyttäjä" -paita á 20-40e vois olla pop, näitä esim joku 100 kipaleen erä jeesais varmaan jo kivasti. Se sitten miten tällaisen voisi toteuttaa laillisesti että sinne kirstuun jäisi jotain verojen sun muiden jälkeen onkin toinen juttu.
Loistava idea
thumbs-up.gif

Eiks se onnistu vaikkapa orgin nimissä, laillinen yhdistys joka käsittääkseni voi tehdä laillisesti myös lahjoituksen yksityishenkilölle.

omg.gif

Kun eka kerran sun tilanteesta luin, olin sitä mieltä että tarvit hyvän asianajajan. Keskinkertainen tai huono on vähän sama kuin huono kirjanpitäjä. Vahinkoa tulee tarpeeksi. Yritin tämän palstan kautta kysellä bomberia sun avukses, kun kaiketi lueskelee lakikirjoja. Ei Bomberi ottanut.

Ehkä sulla oli se hyvä lakimies. Alussa kuvio - tätä foorumia lukiessa - näytti hyvälle lakimiehelle suht myönteiseltä. Ei sit mennytkään niin. Olen jonkun verran ollut lakimiesten kanssa tekemisissä minäkin.

Hyvä kun noin kävi. Mistähän sinä sen sakon "ansaitsit".
No jaa, eihän tämä nyt missään nimessä ole hyvä tilanne. Yhteensä n. 2500e sakkoa, vahingonkorvausta ja vastapuolen oikeudenkäyntikuluja. Lisäksi kaikki omat asianajokulut päälle, huomattavasti enemmän kuin tuo 2500e.

Onneksi vastapuolikin saa maksaa suurimman osan asianajokuluistaan ihan itse, joten pakkasen puolelle meni heilläkin.

Tosi kannattava episodi kokonaisuudessaan, veronmaksajienkin rahoja meni varmasti useita tonneja. Ei tuollainen edes pitäisi mennä esitutkinnasta tai syyttäjältä eteenpäin!
Onnittelut, Tylyttäjä! Tosi hieno juttu, että asia kääntyi sinulle selvästi positiivisemmaksi hovioikeudessa.

Näkemykseni on, että ei maksa vaivaa hakea muutoksenhakulupaa KKO:lta, se on kiven takana. Muutoksenhakulupahakemuksen ja valituksen tekemisestä pitää maksaa lakimiehelle palkkio, joten vaarana on, että saat pelkästään lisää maksettavaa.

FJ20:lle kommenttina, että olet voinut kysyä foorumin kautta minua Tylyttäjän avuksi. Itse en ole nähnyt sellaista pyyntöä, mutta en epäile kun niin toteat. Näen asian kuitenkin siten, että jokainen henkilö päättää itsenäisesti siitä, kuka häntä auttaa ongelmakysymyksissä, olivat ne oikeudellisia, terveyttä koskevia tai muunlaisia.

Kannatetaan, mä liityn ainakin heti Tylyttäjän (ja sananvapauden) support teamiin
smile_org.gif
thumbs-up.gif

Konkreettisestihan tuon "pannu liiviin liikaa" lauseen ymmärrän ainakin minä sillä tavalla, että omistaja on ehkä nostanut firmasta liikaa liksaa. Ei varmaan lukion äidinkielen opettajan suosikkitapa ilmaista asiaa, mutta mitähän tuossa muuten on sitten niin loukkaavaa?
Tuon liiveihin panemisen voi ymmärtää monella eri tavalla. Mielestäni Lolo Ferrari aikoinaan oli pannut omiin liiveihinsä aivan liikaa.

Onko tämä nyt sitten huono vai hyvä asia? Tuomio aleni huomattavasti käräjiltä, mutta kumminkin kova hinta yhdestä lauseesta.

mielenkiintoinen prosessi on ollut seurata tähän asti. toisaalta hieman oikeuspahoinpitelyltä tuo tuntuu kun kuitenkin alennetun sakkotuomion sai tyly. KKO asiasta en osaa arvailla mitään kummempaa, muuta kuin että on tässä tapauksessa jonkinlaisia aineksia ehkä ennakkotapaukseksikin.

Nyt jo käyty prosessi osoittaa sen kuitenkin, että netissäkin keskusteltaessa saa olla tarkkana, että mitä, miten ja millä nimikkeillä sanoo mielipiteitänsä. suut supussa oltava säkkiä myöten tai sitten vähän meikäläisenkin tyyliin mieletöntä revittelyä välillä, ettei sitä oikein itekään ota vakavasti, eikös jeesuskin ollu homo kun jo marskistakin tekivät semmosen ja muhammetti tietenki oli pedo, noh, saas nähä menneekö tämä sentsuuriin vai näkkyykö jopa, pannaan hymiöjä ja hyppyläpsyhehiöitä pari miljoonaa perään. jeejee..

Eiks se onnistu vaikkapa orgin nimissä, laillinen yhdistys joka käsittääkseni voi tehdä laillisesti myös lahjoituksen yksityishenkilölle.
No en näe että tällaiset ovat yhdistyksemme nimissä hoidettavia asioita, joten katsoisin että MotOrg ry ei tätä voi ottaa hoitaakseen.

Vaikka tuomio on porukan mielestä kuinka päätön, ei oikein yhdistys voi mennä makselemaan/tukemaan kenenkään rikosseuraamuksia. Se sitten jos yksityishenkilöt haluavat jeesata kaveria asiassa on toinen juttu - itsekin toki olen mukana kolehdissa.

Mutta katsotaan nyt jatkuuko prosessi vielä korkeimpaan tästä, että kannattaako vielä mitään kiertävää hattua edes alkaa miettimään vai odotellaanko seuraavan asteen päätöstä.

Jepp. Sen lisäksi että sais sen kolehdin toimimaan, jokainen voi nyt MIETTIÄ MISTÄ OSTAA MOOTTORIPYÖRÄN.
Itse aion sekä välttää CW:tä että sekä välittää tietoa tästä tapauksesta, aina kun tilanne otollinen.

Back