• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Cycle world oy:n avoin kirje moottoripyora.org:n l

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo, itse olen menos ihan piruuttani kattomaan jos löytyis jotain ostettavaa.
033102bebe_1_prv.gif

Hieno kirjoitus, mutta jotenkin tosi hankala uskoa että kaikki muutuisi...joka kerta aikaisemminkin kun kyseisestä liikkeestä on ollut juttua, niin CW:n väki on tullut kovasti selittelemään ettei asia nyt niin ole. Koskaan aikaisemmin he eivät kyllä ole myöntäneet mitään vikaa heissä, vaan vika on aina ollut asiakkaassa, mutta tällä kertaa taktiikka kyllä sen suhteen muuttui.

Joka tapauksessa olisihan se hyvä jos liikkeen tyyli muuttuisi ja kaikki alkaisi yllättäen toimimaan, mutta aika näyttää miten käy...minua kirjoitus ei henkilökohtaisesti vakuuttanut!

Mikä on Cycle Worldin taloudellinen tilanne?
Kysymys siksi, että luin jossain täällä että heillä olisi ollut rahallista ongelmaa, ja eilen satuin näkemään, että Helsingin oikeustalolla Cycle Woldillä oli istunto jonkun pankin kanssa...Mikä pankki oli kyseessä, sitä en tiedä, mutta tuskin tietää hyvää jos joutuu moisen kanssa käräjille?

en ole koskaan kyseisessä firmassa asioinu,mutta kun katsoo liikkeen vaihtopyörien hintaa niin huh huh,sääliksi käy tietämättömiä ostaija turun cw myy -89 cbr 600F:ää hintaan 4900€,ei jumalauta sillä saa vm-94 ja maksaa vielä koko kesän vakuutukset!! ja todennäköisesti jos tosta pyörästä kysyy tiukkaa hintaa,niin myjä sanoo 4500€,siinäkin on 1500€ liikaa,huh huh
crazy.gif

en ole koskaan kyseisessä firmassa asioinu,mutta kun katsoo liikkeen vaihtopyörien hintaa niin huh huh,sääliksi käy tietämättömiä ostaija turun cw myy -89 cbr 600F:ää hintaan 4900€,ei jumalauta sillä saa vm-94 ja maksaa vielä koko kesän vakuutukset!! ja todennäköisesti jos tosta pyörästä kysyy tiukkaa hintaa,niin myjä sanoo 4500€,siinäkin on 1500€ liikaa,huh huh
crazy.gif
Näinhän se menee, pakko noiden repiä jostain katetta.

Toisaalta, liikeestä saat sen puolen vuoden "takuun" käytettyyn, yksityiseltä se kestää siihen asti että rahat on maksettu.

crazy.gif
Näinhän se menee, pakko noiden repiä jostain katetta.

Toisaalta, liikeestä saat sen puolen vuoden "takuun" käytettyyn, yksityiseltä se kestää siihen asti että rahat on maksettu.
Jaa no, täytyy olla aika plajon uutta osaa että pääsee tuollaisiihin hintoihin.

Eiköhän tuollaiset pyörät sijoitu sellaiseen 2500-3200€ luokkaan, tok eihän meistä kukaan tiedä mitä kaikkea pn pyörälle tehty ja mitä tulee kaupan mukana
tounge.gif

Lopuksi: CW:sta ostetun pyörän jälleenmyyntiarvo ei ole sama kuin virallisesti maahantuodun.
Monet dealerit eivät ota CW:n tuomia pyöriä vaihdossa.
Pyöräthän ovat saman valmistajan tekemiä ja niissä on tehtaan antama takuu. Mikä tekee näistä pyöristä huonompia verrattuna viralliselta maahantuojalta ostettuun pyörään? Ei mielestäni mikään.

CW:st ei huonoi kokemuksia..hmm..parast palvelua saanu tyyliin allrightissa...
thumbs-up.gif

kun taas surkeinta palvelua olen saanut mp-racingissa,siellä kun ei myyjät tunnu kommunikoivan keskenään ollenkaan...tai niin oli abaut 2 vuotta sitten kun viimeksi siel kävin,ja en käy kyl jatkossakaan mikäli must riippuu!!
033102beer_1_prv.gif

mikä johtuvi siit ku tuolloin reilu pari vuotta sitten ku viel omistin italialaisen,pyörästäni hajos öljynpaineen anturi,noh ei huolta,tilataan se anturi..mp-racingista todettiin..tulee viimestään 2vkon pääst.
2vkoa kului,soitin sinne:joo se tulee vkon pääst..ok.
vko vierähti soitin uudestaan:joo tota..hmm..sen on varmaan joku meirän myyjist tilannu...vai?totesin siihen että kyllä joo.
hetken pääst tuli vastauksena että eipä ole tullut....
veryangry.gif

reilu 4vkoa kulunut ja soitin taas..ja sillon joku myyjist huomasi että:helvata,eihän koko tilausta oltu edes lähetetty.."tässä se tilaus lappu lojuu pöydällä".
eipä ollut vastaukseni tuohon kovin kaunista kuultavaa!
mad.gif

edellämainittu oli vain yksi esimerkki/kokemus kyseisen liikken toiminnasta
033102ass_1_prv.gif

huoh...rupee oikeen ahistaan muistella mitä helvettiä se oli ku kyseisest paikast jtn piti tilata...onnea siellä asioiville!
kaboom.gif

Lopuksi: CW:sta ostetun pyörän jälleenmyyntiarvo ei ole sama kuin virallisesti maahantuodun.
Pyöräthän ovat saman valmistajan tekemiä ja niissä on tehtaan antama takuu. Mikä tekee näistä pyöristä huonompia verrattuna viralliselta maahantuojalta ostettuun pyörään? Ei mielestäni mikään.
Takuu-asiat pitää hoitaa pyörän maahantuojan kanssa ja ainakaan CW:n kanssa se ei hoidu kovin helposti (kokemusta on). Mikäli CW sitten joskus sattuisi kaatumaan, niin todennäköisesti takuun kanssa kävisi samoin tai saisit itse alkaa peräämään takuuta valmistajalta ja se on hemmetin paljon vaikeampaa kuin pyörän virallisen maahantuojan kautta.

Ainakin suitsan pyörien tapauksessa virallinen maahantuoja on todella tarkka harmaatuoduista pyöristä, jos ostat pyörän CW:stä ei takuuhuollot/korjaukset onnistu kuin CW:n liikkeessä. Viralliselta maahantuojan pyörät voit korjauttaa missä tahansa suzukin virallisessa huoltopisteessä ympäri maata.

Minulla oli pieni takuukorjaus pari vuotta sitten hankkimassani suitsassa, eikä mikään kysymäni liike suostunut tekemään korjausta ellei CW olisi maksanut korjausta etukäteen, vastaus oli että CW ei maksa laskujaan (CW:llä ei silloin pari vuotta sitten ollut omaa huoltoa pääkaupunkiseudulla).

En esittänyt omaa mielipidettäni, vaan kerroin miten asia käytännössä on.

Mulla on CW:stä ostettu mopo, jota olen tarjonnut vaihdossa viiteen virallisen maahantuojan valtuuttamaan liikkeeseen.
Vain yksi liikkeistä suostui ottamaan pyörän vaihdossa.

Ei "virallista" kauppiasta kiinnosta onko CW:n tuoma pyörä samanlainen kuin heidän myymänsä
033102bebe_1_prv.gif

vaan ohi virallisen maahantuojan tuotu mopo ei yksikertaisesti kiinnosta heitä
033102ass_1_prv.gif

Ainakin suitsan pyörien tapauksessa virallinen maahantuoja on todella tarkka harmaatuoduista pyöristä, jos ostat pyörän CW:stä ei takuuhuollot/korjaukset onnistu kuin CW:n liikkeessä. Viralliselta maahantuojan pyörät voit korjauttaa missä tahansa suzukin virallisessa huoltopisteessä ympäri maata.
Olet oikeassa
bowdown.gif

Takuuasioiden hoidosta mulla ei ole CW:stä kokemusta, mutta voin uskoa, että hankalaa se on
veryangry.gif

Huoltojen kanssa on ollut ongelmaa sitäkin enemmän.
Ei kelpaa "viralliseen" huoltoon, jos erehdyt kertomaan maahantuojan
033102ass_1_prv.gif

Hyvää jatkoa CW!
Ja täysi tuki rinnakkaistuonnille ja vapaalle kilpailulle.

”virallisen” maahantuonnin yksinoikeudesta ja näiden tukemien kauppiaiden ylimielisyydestä olen minä ainakin saanut maksaa ihan tarpeeksi motoristiurani aikana.
Tasan samaa mieltä! Jatkossakaan en suostu maksamaan näin älyttömiä katteita niin maahantuonnissa kuin jälleenmyynnissäkään.

Jos saksastahakupalkkio on niinkin merkittävä, kuin se nykyisellään on, voi tätä kaikkea vain ihmetellä.

Oman maahantuonnin idea "diileriltäkin" on siinä mielessä järkevä ja kannatettava.

033102ass_1_prv.gif
Toi kertoo lähinnä sen huoltoliikkeen "moraalista" ja että ei olla vielä ihan EU- vaan kartellikansalaisia.
Mielestäni toi ei kerro mitään liikkeen moraalista vaan järkevyydestä...huonoimmassa tapauksessa takuukorjaukset menevät täysin pyörää korjaavan liikkeen piikkiin kun eivät saa CW:ltä rahojaan.

033102ass_1_prv.gif
Toi kertoo lähinnä sen huoltoliikkeen "moraalista" ja että ei olla vielä ihan EU- vaan kartellikansalaisia.
Mielestäni toi ei kerro mitään liikkeen moraalista vaan järkevyydestä...huonoimmassa tapauksessa takuukorjaukset menevät täysin pyörää korjaavan liikkeen piikkiin kun eivät saa CW:ltä rahojaan.
Kysymys ei tossa ollu käsittääkseni takuuhuollosta, joten se raha kyllä tulee siltä, joka pyörän huollon tilaa -eli omistajalta.

Yhdenkään pyörän kauppaan en ole vielä kuullut kuuluneen huollot for ever
biggrin.gif

Jos saksastahakupalkkio on niinkin merkittävä, kuin se nykyisellään on, voi tätä kaikkea vain ihmetellä.

Oman maahantuonnin idea "diileriltäkin" on siinä mielessä järkevä ja kannatettava.
Tarkoitatko "diilerillä" Cycle Worldia?

Jos tarkoitat, niin voin kertoa, että ei ne CW:n hinnat ole merkittävästi virallisen maahantuojan hintoja halvempia
033102bebe_1_prv.gif

Halvemmallakin Suomesta mopoja saa, (esim. Motofocus)

Osto hetkellä muutaman satasen säästöllä ei ole mitään merkitystä, jos mahdollinen jälkipyykki jätetään pesemättä!

Itse maksan mieluummin muutaman satkun enemmän ja ostan "virallisen" mopon, joka kelpaa vaihdossa kaikille, jonka takuu pelaa ongelmitta, huolto- ja varaosa palvelu on turvattu jne..

Ikinä en ole kyseisessä putiikissa asioinut, mutta jos tuolla lailla myönnetään virheet ja ollaan nöyrää poikaa, niin seuraavaa mopotinta ostaessani aion ottaa liikkeen huomioon. En sano että ostan sieltä, mutta otan huomioon.

Jos on saanut huonoa palvelua, niin täytyy tosiaan olla erittäin hyvää palvelua, että tilanne nollautuisi. Siksi aion itse ainakin käydä paikassa ja tehdä päätökset vasta sitten, enkä tuijottaa mitä orgin foorumissa muut kertovat.

Mielestäni tälläisessä kirjeessä on myös riskinsä. Jos tuon vastattuaan palvelu on huonoa tai muita mokia sattuu, niin peli on varmaan menetetty lopullisesti. Minä en ainakaan enää menisi liikkeeseen koskaan ja asiasta tulisi minulle periaate. Se että palstalla arvostellaan hintoja ei minun mielestä ole oikeastaan järkevää ollenkaan. Asiana "palvelu" ja "hinta" on kaupassa kaksi eri osapuolta. Joskus ottaa takkiin jos palvelu on hyvää, mutta joskus taas raha vie voiton. Raja näiden välilä on häilyvä. Yhtälö paska palvelu/kallis ei toimi koskaan kovinkaan pitkään, mutta ilmeisesti CW ei nyt kaikkein kallein ole ollutkaan. Yksityis ja liike hintoja tuskin kukaan vertaakaan.

Typistettynä: Erittäin suuri plussa CW:lle

033102ass_1_prv.gif
Kysymys ei tossa ollu käsittääkseni takuuhuollosta, joten se raha kyllä tulee siltä, joka pyörän huollon tilaa -eli omistajalta.

biggrin.gif
Tarkoitin takuukorjauksia, joista pyörän maahantuojan pitäisi vastata. Käytännössä voit vielä CW:stä ostetun pyörän takuuhuoltoon ainoastaan sinne...ja sitten jos tulee ongelmia pyörä vähintäänkin seisoo pitkään käyttämättömänä tai huonoimmassa tapauksessa joudut viemään pyörän muualle huoltoon ja maksaa itse.

033102ass_1_prv.gif

biggrin.gif
Tarkoitin takuukorjauksia, joista pyörän maahantuojan pitäisi vastata. Käytännössä voit vielä CW:stä ostetun pyörän takuuhuoltoon ainoastaan sinne...ja sitten jos tulee ongelmia pyörä vähintäänkin seisoo pitkään käyttämättömänä tai huonoimmassa tapauksessa joudut viemään pyörän muualle huoltoon ja maksaa itse.
Niinhän sinä tarkoitit, muut ei käsittääkseni niistä puhunut. Takuuhuoltojen kanssa on ollut ongelmia myös "virallisten" maahantuojien kautta tuoduilla pyörillä. Heti tulee mieleen eräskin Yamaha Dragstar...

Tosin: onko se kovinkin yleistä, että nykymopo leviää takuuaikana?

Prätkien takuuhuoltojen osalta on vielä tapahtumatta, mikä tapahtui Veholle. Mersu ilmoitti muinoin, että Veho huoltaa, vaikka Mersu on tuotu miten -tai lopettaa mersukaupan ja nythän Veho huoltaa...

Se, miten osa nykyisistä "virallisista" huoltaa prätkiä, onkin saanut julkisuutta viimeaikoina
eek.gif

Jos tarkoitat, niin voin kertoa, että ei ne CW:n hinnat ole merkittävästi virallisen maahantuojan hintoja halvempia
033102bebe_1_prv.gif

Halvemmallakin Suomesta mopoja saa, (esim. Motofocus)

Itse maksan mieluummin muutaman satkun enemmän ja ostan "virallisen" mopon, joka kelpaa vaihdossa kaikille, jonka takuu pelaa ongelmitta, huolto- ja varaosa palvelu on turvattu jne..
Siis mistä se Motofocuksen mopo on tullu, kun se on halvempi?

Harmaatuojat osin ovat tuomassa mopokaupaan Lidl-ilmiötä. On yks lysti, mikä liike kartellin murtaa.

Jos joku haluaa maksaa suomihintoja, niin sehän on hyvä se. Maksakoon. Toiset meistä on sitä mieltä, että hinnat -ja verotus(!), on saatava EU-tasolle, kun ny kerran ollaan EU-kansalaisia
062802moto_prv.gif

Back