• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Cycle world oy:n avoin kirje moottoripyora.org:n l

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En muista milloin olisin liikkeessä käynyt eli palvelusta ei omia muisteloita. Mieleen on erityisesti jäänyt tällä foorumilla ollut kertomus käytetyn prutkun takuun soveltamisesta. Muistelen tapahtuneesta jotenkin näin:
Kaveri osti CW:stä käytetyn prutkun ja sai sille takuun.Vehkeestä sitten levisi muistaakseni kone. Kun ostaja vei sen sitten CW:lle korjattavaksi takuun puitteissä, vastaus oli että pyörä on jo niin vanha, että hajoaminen johtui kulumisesta eikä takuuseen korjata kulumisesta johtuneita vaurioita eli vikoja. En muista sitäkään miten tarina lopulta päättyi. Jos kertomus oli totta, kyseessä helposti joko asiakkaan merkittävä väärin ymmärrys tai myyjän halpamainen harhaan johtaminen eli huijaus. Tämmöisiä tilanteita ei rehellisen kauppiaan kanssa juurikaan synny vaan kauppias varmistaa, että ostaja ymmärtää selvästi miten myyjä on takuun tarkoittanut. Jos mulle olisi tehty noin, olisimme istuneet käräjillä kuten aikanaan kommentoin.

Liekö juttu ollut totta eli tarua. CW:n reilu avoin kirje lupaa parannusta. Hatun nosto ja niiaus kirjeelle. Hyvä. Varmaan kerrotunlaiset väärinymmärryksetkin vähenevät.
Sanotaan, että puheiden lisäksi tarvitaan myös näyttöjä. Niitä taas tulee ajan myötä.

No onhan tää ihan hatun nostoinen arvoinen palautteeseen vastaus.

Hmm.. yks juttu, nyt on puheet pidetty. Tekojen vuoro olis ny!!

Ja loppujen lopuksi aika näyttää pitääkö puheet.

onko nyt taas kaikki hyvin
confused_orig.gif
??? no empä jatka tästä mutta
tuleva kesä sen näyttää, noita samallaisia kuulee (lukee) myös
eduskunta vaalien aikaan, mutta en halua maalata piruja
olen entisessä kannassani ja katson mitä kesä tuo tullessaan.

ps. kansandeustajat (puolueet) eivät ole pitäneet lupauksiaan
toivottavast CW-pitää.

Ihan asiallinen kirjoitus, toivottavasti vaan pysyvät lupauksissaan, kova homma vielä edessä, negatiivisten asioiden muuttaminen positiivisiksi ei ole helppoa, vie todella paljon aikaa....
062802moto_prv.gif

Ihan asiallinen kirjoitus, toivottavasti vaan pysyvät lupauksissaan, kova homma vielä edessä, negatiivisten asioiden muuttaminen positiivisiksi ei ole helppoa, vie todella paljon aikaa....
062802moto_prv.gif
Jonkun tilastomarkkinointitiedon mukaan asiakkaan pitää saada 12 hyvää kokemusta kompensoimaan yksi huono kokemus
eek.gif

Tätä kun aletaan vähän soveltamaan niin kuinkakohan monta hyvää kokemusta orggilaisten pitää saada yhteensä, että noi kaikki negatiiviset kirjottelut unohtuu
biggrin.gif

Henk. koht en ole koskaan edes CW:ssä asioinut. Voisihan siellä käydä tiiraamssa mikä on todellisuus.

Tuossa yllä siis CW:lle pikku vinkki, on olemassa asiakkaita jotka muodostavat oman mielipiteen itse, saatuaan palvelua, hyvää tahi huonoa, joten ei kannata vielä vaipua epätoivoon.
biggrin.gif

Toivotetaan nyt sitte vielä CW:lle valoisampaa tulevaisuutta, kaikkien noiden annettujen lupausten täyttämisen tuottamalla asiakasryntäyksellä
wink.gif

edit: muutamat typot...

Niinhän se menee, että huono maine leviää paaaaljon nopeammin kuin hyvä maine. Informaatioaikaudella vielä nopeammin.

Tietysti herää kysymys, että miksi tällaisia avoimia kirjeitä kirjoitellaan. Eli tarkoitan vain sitä, että asiat olisi ehkä voinut hoita niin ettei tällaista "lumipalloefektiä" pääsisi syntymään. Jotenkin merkillistä, että yritys joutuu selittelemää asiakaspalvelunsa tasoa jossakin verkostoyhteisössä. Totta on, että Orgelissa on paljon alan harrastajia. Ehkä näkökulma onkin perusteltu. Ajoitus on ainakin perusteltu... onhan ensi viikonloppu (4.-6.2.) motoristien keskuudessa kuin mikä tahansa muu talvinen viikonloppu
wink.gif

Minuun ei CW:n töpeksimiset tai töpeksimättä jättämiset ole vaikuttaneet, kun en ole kyseisen firman kanssa kauppaa harjoittanut. Kunhan ihmettelen, niinkuin yleensä.  
nixweiss.gif

Mutta ainakin jotain on tapahtunut ja toivottavasti vieläpä parempaan. Hienoa CW.  
thumbs-up.gif

edit: krijoitus vriheet

*kannustava peukalo* Kyllä tähän maahan mahtuu vielä lisää hyvää palvelua ja reilua yrittäjyyttä. Tuumasta toimeen!
smile_org.gif

Asiallinen palaute CW:ltä. Harvoin millään liikkeellä millään alalla on asennetta pistää "itseänsä likoon" moisella tavalla, vaikka syytä olisi paljon enemmänkin (vrt. esim. taannoiset mp-huoltotestit). Paljon on lupauksia annettu alustukseksi ja peiliin on näemmä katsottu. Syksyyn mennessä nähdään tuliko lupauksille konkreettista näyttöä! Siihen saakka onnea matkaan CW!
thumbs-up.gif

Lopuksi: CW:sta ostetun pyörän jälleenmyyntiarvo ei ole sama kuin virallisesti maahantuodun.
Monet dealerit eivät ota CW:n tuomia pyöriä vaihdossa.
Onko tuosta faktaa tai omaa kokemusta?

Joskus toin itse muuttoauton. Sitä nyt ei ainakaan kukaan hyljeksinyt, ei maahantuojan huoltokaan ja sain siitä vielä vaihdossa hyvin. Kaippa niitä on tyhmiä diilereitäkin.

Muuten olen sitä mieltä että aikaisempi huonojen kokemusten kirjoittelu herätti ajatuksen olla ostamatta CW:stä. Eikä "nuoleskeleva" vastine sitä ajatusta muuta, sen voisi muuttaa vain toisten hyvät kokemukset.

Muuten olen sitä mieltä että aikaisempi huonojen kokemusten kirjoittelu herätti ajatuksen olla ostamatta CW:stä. Eikä "nuoleskeleva" vastine sitä ajatusta muuta, sen voisi muuttaa vain toisten hyvät kokemukset.
confused_orig.gif
ei tule hyviä kokemuksia jos ketään ei uskalla ostaa
sad_orig.gif
mut pitänee oma kohtaisesti tutkia ja hunteerata et miltä näyttää
wink.gif
vaikka ostimpa itsekkin toisesta liikkeestä jossa ollut aika palautetta risu osastolla, mut mun kohdalla kaikki kyllä meni nappiin ja palvelua on löytynyt kaupan teon jälkeenkin
062802jumpie_prv.gif

Olemme saaneet kehuja hyvästä ja ripeästä ”ensi kosketuksen” asiakaspalvelusta, johon olemmekin aina pyrkineet. Kaikki liiketiloihimme tulevat asiakkaat saavat vuorenvarmasti osakseen tervehdyksen ja utelun asioinnin aikeista. Ruuhka-aikana osa asiakkaista on tietysti joutunut odottamaan palvelua pienen tovin, mikäli myyjämme ovat olleet varattuja, tämä lienee ymmärrettävää.
Ensinnäkin, kiitokset asiallisesta kannanotosta - harvemmin näkee foorumiin tullutta yleistä vastinetta laaja-alaisiin valituksiin toiminnasta. Toivon, että vastineen lisäksi myös todellisia toimenpiteitä on tehty ja ne näkyvät per heti suoraan toiminnassanne.
thumbs-up.gif

Lainaamaani osioon on pakko todeta, että viime kesän lopulla olin pyörää ostamassa (ja muualta ostinkin) ja vierailin mm. Larun liikkeessänne. Liike oli tyhjä asiakkaista pl allekirjoittanut ja avovaimoni. Paikalla oli kaksi henkilökuntanne jäsentä.

Katselimme liikkeessä olleita pyöriä n. 10-15 minuutin ajan, eikä kumpaakaan henkilöistä kiinnostanut tulla sanomaan mitään vaikka koko ajan näkivät että pyöristä olimme kiinnostuneita. Nokkelana tähän voi tietenkin kommentoida: "Mikä esti itseäsi kysymästä?". Vastaan: "Ei mikään, mutta en osta mitään mp-liikkeestä jota ei kiinnosta lähestyä asiakkaitaan". Periaatteeni tässä asiassa on yksinkertainen. Myyjäliike joka ei tee minkäänlaista aloitetta tai osoita kiinnostusta asiakkaaseen, ei tee sitä myöskään ongelmatilanteissa. MP on sen verran arvokas hankinta ja Suomen kausi lyhyt, että kuluttajan kannalta liikkeen luotettavuus, aktiivisuus ja toimivuus on ensiarvoisen tärkeää. Ongelmatilanteissa hävitään muutenkin lyhyestä ajokaudesta tärkeitä päiviä.

Ei muuta kuin tsemppiä uuteen starttiin.

edit: typo

Hieno vastine, mutta ei vaikuta laisinkaan meikäläisen mielipiteisiin.

Firmat, myös myyt kuin MP-liikkeet, ovat oppineet kirjoittamaan näitä kirjeitään/tiedotteitaan todella kauniisti viime vuosina. Olenkin saanut liian usein "kunnian" lueskella näitä selityksiä.

Yksi yhteinen piirre näistä kaikista firmoista ja selityksistä löytyy: vaikka selitys oli kaunis ja järkeenkäypä niin mikään ei todellakaan muuttunut. Tästä johtuen en odota yhtään mitään muutoksia CW:n toiminnassa, mutta toivon olevani väärässä.

Olemme saaneet kehuja hyvästä ja ripeästä ”ensi kosketuksen” asiakaspalvelusta, johon olemmekin aina pyrkineet. Kaikki liiketiloihimme tulevat asiakkaat saavat vuorenvarmasti osakseen tervehdyksen ja utelun asioinnin aikeista. Ruuhka-aikana osa asiakkaista on tietysti joutunut odottamaan palvelua pienen tovin, mikäli myyjämme ovat olleet varattuja, tämä lienee ymmärrettävää.

Lainaamaani osioon on pakko todeta, että viime kesän lopulla olin pyörää ostamassa (ja muualta ostinkin) ja vierailin mm. Larun liikkeessänne. Liike oli tyhjä asiakkaista pl allekirjoittanut ja avovaimoni. Paikalla oli kaksi henkilökuntanne jäsentä.

Katselimme liikkeessä olleita pyöriä n. 10-15 minuutin ajan, eikä kumpaakaan henkilöistä kiinnostanut tulla sanomaan mitään vaikka koko ajan näkivät että pyöristä olimme kiinnostuneita.
Joo, tasan samanlainen kokemus viime kesältä, mutta eihän CW tässä ainoa ole, yhtä vaikeeta se myyjän löytäminen on vaikka BW:ssä. Tosin en ole nähnyt niiden muuta väittävänkään.

Kyllä se CW:n myyjä ihan asiallinen oli (toisin kuin BW:n myyjä), ja vastaili jopa meileihinkin mistä pisteet. Vain alkukontakti oli hankala, joten eipä kannata kehua "ensi kosketusta".

Omasta mielestäni olimme ostajan näköisiä, ja ostimmekin 2 uutta pyörää, tosin muualta.

Katselimme liikkeessä olleita pyöriä n. 10-15 minuutin ajan, eikä kumpaakaan henkilöistä kiinnostanut tulla sanomaan mitään vaikka koko ajan näkivät että pyöristä olimme kiinnostuneita. Nokkelana tähän voi tietenkin kommentoida: "Mikä esti itseäsi kysymästä?". Vastaan: "Ei mikään, mutta en osta mitään mp-liikkeestä jota ei kiinnosta lähestyä asiakkaitaan". Periaatteeni tässä asiassa on yksinkertainen. Myyjäliike joka ei tee minkäänlaista aloitetta tai osoita kiinnostusta asiakkaaseen, ei tee sitä myöskään ongelmatilanteissa.
Minä taas päinvastoin pidän siitä, että mennessäni liikkeeseen - olipa se minkä alan liike tahansa - saan rauhassa itse tutustua tuotteisiin ilman, että myyjä on kyttäämässä vieressä ja kyselemässä. Minulle se, että myyjä on heti kimpussa antaa sen mielikuvan, että hän yrittää kaupata minulle provikoiden toivossa tuotteen, joka ei vastaa tarpeitani. Eikö ole ihmeellistä, miten erilaisia kuluttajien näkemykset voivat olla?
wink.gif

Katselimme liikkeessä olleita pyöriä n. 10-15 minuutin ajan, eikä kumpaakaan henkilöistä kiinnostanut tulla sanomaan mitään vaikka koko ajan näkivät että pyöristä olimme kiinnostuneita. Nokkelana tähän voi tietenkin kommentoida: "Mikä esti itseäsi kysymästä?". Vastaan: "Ei mikään, mutta en osta mitään mp-liikkeestä jota ei kiinnosta lähestyä asiakkaitaan". Periaatteeni tässä asiassa on yksinkertainen. Myyjäliike joka ei tee minkäänlaista aloitetta tai osoita kiinnostusta asiakkaaseen, ei tee sitä myöskään ongelmatilanteissa.
Minä taas päinvastoin pidän siitä, että mennessäni liikkeeseen - olipa se minkä alan liike tahansa - saan rauhassa itse tutustua tuotteisiin ilman, että myyjä on kyttäämässä vieressä ja kyselemässä. Minulle se, että myyjä on heti kimpussa antaa sen mielikuvan, että hän yrittää kaupata minulle provikoiden toivossa tuotteen, joka ei vastaa tarpeitani. Eikö ole ihmeellistä, miten erilaisia kuluttajien näkemykset voivat olla?
wink.gif
Makuasia sanoi koira kun muniaan nuoli... eli osoittaahan se kiinnostusta "asiakkaaseen " kun tulee kysymään, miten voin auttaa. Ammattitaitoahan se on myyjältä, kun osaa tulkita haluaako "asiakas" apua vai ei! Miksi ne muuten sinne on palkattu.
Tosin en voi yleistää cw:hen, kun ei ole kokemusta, ja ei taida tullakkaan, tämän ketjun jälkeen...

sanoi:
Katselimme liikkeessä olleita pyöriä n. 10-15 minuutin ajan, eikä kumpaakaan henkilöistä kiinnostanut tulla sanomaan mitään vaikka koko ajan näkivät että pyöristä olimme kiinnostuneita.
No minulla taasen oli ihan erilainen kokemus viime keväältä. Liikkeessä oli kait pari muutakin asiakasta, mutta myyjä tuli kyllä heti, ja kohtelu oli ystävällistä ja asiallista, eikä pieni vaivannäkökään ollut ongelma. Minua ja samaan aikaan paikallaollutta naisasiakasta palveltiin hyvin, eikä ainakaan minulla jäänyt moitteen sijaa siellä asioinnistani. Itse en sillä kertaa pyörää kuitenkaan ostanut, mutta ainakin omien parin liikkeessä vierailun perusteella en rupeaisi ko. liikettä boikotoimaan, sen kummemmin kuin muitakaan vastaavia.

Kait se on sitten kokonaistilanteesta kiinni miten homma sattuu kulloinkin menemään. Yhdessä toisessa liikkeessä olen asioinut useaan kertaan, ja vaikka toisinaan on saattanut jopa sulake kuumeta, on jollain toisella kertaa jäänyt hyvä mieli. Käytettyä ostaessa ei kannattane edes odottaa että pyörään ei voisi jossain vaiheessa jotain 'jännää' ilmestyä. Onhan niitä uusiakin.

Eli ei niin huonoa etteikö jotain hyvääkin, vai menikö se toisinpäin...
Toivottavasti kaikille löytyy mieleinen mopotin tulevalle ajokaudelle.

Joo, tasan samanlainen kokemus viime kesältä, mutta eihän CW tässä ainoa ole, yhtä vaikeeta se myyjän löytäminen on vaikka BW:ssä. Tosin en ole nähnyt niiden muuta väittävänkään.

Kyllä se CW:n myyjä ihan asiallinen oli (toisin kuin BW:n myyjä), ja vastaili jopa meileihinkin mistä pisteet. Vain alkukontakti oli hankala, joten eipä kannata kehua "ensi kosketusta".

Omasta mielestäni olimme ostajan näköisiä, ja ostimmekin 2 uutta pyörää, tosin muualta.
Mutta eikös kaikki muuttunut juuri mp-messujen alla?
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Nyt KAIKKI asioimaan uudistuneessa CW:ssä
biggrin.gif

"Vanha" CW on kuopattu, ja uusi PALVELEVA CW on avattu
biggrin.gif

Kaikki murheet pyyhkäistiin kerralla pois
wink.gif

wink.gif
Niinpä, toisaalta myyjän perusominaisuuksiin pitää kuulua asiakkaan lähestyminen. Keskustelu kannattanee avata kysymällä vaikkapa: "Voinko olla avuksi?". Tämä ei ole sama asia kun asiakkaan selän takana kyylääminen. Palvelua voi tarjota vaivaamatta itsekseen viihtyvää asiakasta.

Sellainen henkilö joka haluaa katsella rauhassa, osannee myös kertoa myyjälle että ei tarvitse apua vaan haluaa katsella rauhassa. Hyvä myyjä antaa tällöin etäisyyttä ja tilaa tällaiselle asiakkaalle. Sellainen myyjä joka ei halua lähestyä asiakasta ollenkaan ei ole lainkaan nälkäinen, eikä asiakkaan kannalta myyjä lainkaan. Myyjän perustavaa laatua oleva ominaisuus on halu palvella ja myydä edustamiaan tuotteita.

Haluan usein myös itse katsella ja tutkia tuotteita rauhassa, kuten sinäkin. Tämä on täysin eri asia kuin välinpitämätön myyjä kaupallisessa liikkeessä.

sanoi:
Mutta eikös kaikki muuttunut juuri mp-messujen alla?
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Nyt KAIKKI asioimaan uudistuneessa CW:ssä
biggrin.gif

"Vanha" CW on kuopattu, ja uusi PALVELEVA CW on avattu
biggrin.gif

Kaikki murheet pyyhkäistiin kerralla pois
wink.gif

Luulenpa että aika isolle osalle porukasta ei siis ole olemassa mitään uutta ceeweetä ja vanhaa ceeweetä, sen kummemmin kuin beeweetä, äm-äffää, äfännää tai ties mitä. Oikeassa elämässä joillakin nettiparlamenteilla taitaa olla enemmän viihde- kosto- ja pahan mielen tuuletusarvoa kuin mitään muuta. Onneksi ajokausi lähestyy taas.

Tietty sitä vois toivoa että joku ceevee, samoin kuin muutkin isohkot liikkeet pistäis niille vaihdokeilleen heti alussa kohtuullisemmat pyyntihinnat ilman mitään lisukkeita tai muita gimmikkejä ja sillä siisti. Rupeais tavara liikkumaan ja ainakin se turhin kitinäkin vähenis. Jollain takuilla ei käytetystä uutta ja pomminvarmaa saa, mutta jos sen hinta on kohtuullinen, ainakin viksuimmat tyytyisivät siihen, varautuisivat mahdoliseen huonoon mäihään ja pitäisivät turhat mölyt mahassaan.
nixweiss.gif

Mitä taas tulee asiakaspalvelun tasoon, se vaihtelee varmaan lähes joka paikassa eri päivinä, mutta ainakin yksi syy pistä usein silmään monessa eri kaupassa. Näyttää siltä että nk. "vanhanaikaista" myyjän yleisosaamista ei enää arvosteta kuten aiemmin.

edit: kirvirhe

Itselläni ei ole aikaisempaa kokemusta liikkeestä, mutta se että tilanne kulminoituu tällaisen kirjeen lähettämiseen panee hieman miettimään. Ei (yleensä) savua ilman tulta. Varmasti joukkoon mahtuu sellaisiakin henkilöitä, jotka pyrkivät tarkoituksella mustamaalaamaan firmaa, mutta toivottavasti jutuissa on totuuden siemenkin mukana, vai?

Tällaiset nettipalstat ovat mm. hyviä sen takia, että liikkeet havahtuvat siihen, ettei asiakkaita voi kohdella miten tahansa. Paha kello kuuluu paljon kauemmaksi kuin hyvä kello, sanoo vanha sananlasku.

Tosiasioiden myöntäminen on viisauden alku (J.K.Paasikivi). Se että liike reilusti myöntää sen, että skarppaamista olisi, kertoo kyllä että selkärankaa löytyy ja tahtoa parempaan olisi. Siitä se lähtee. Ikävää vain jos liikkeet reagoivat vasta silloin kun "paska on jo housussa".

Tähän loppuun pitää vielä lisätä, että tarkastelen kysymystä ihan yleisellä tasolla, koska itselläni ei firmasta ole kokemuksia.
Mutta jos kesällä kyseisellä alueella vieraillessani satun tarvitsemaan palveluksia koskien pyörääni, saatan ihan uteliaisuuttani pitäytyä siellä. Sittenhän näkee, kun itse kokeilee.

Back