• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Customin renkaista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vege
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Renkaiden vaihto edessä, tällä hetkellä Continentalit (en ole oikein tyytyväinen). Pyörä on Honda VT700 (-86). Mitä renkaita käytätte customeissa, entä kokemukset niistä?
Mikä mielipide teillä on Dunlopin tai Metzelerin kummeista?
Plus mistä pääkaupunkiseudulla kannattaa hankkia ja asennuttaa ne.
sport05.gif

Tähän asti kumit on olleet Dunlopia tai Metzleriä.
Nyt on takanakki Bridgestone ja ei tule toista kertaa.On muuten ensimmäinen takakumi, joka lipsuu pikipaikoissa sadekelillä.
Ei tule toista kertaa, ei!

Eli olen ymmärtänyt ihan oikein, Dunlopia ja Metzeleriä pidetään tällä hetkellä parhaina!  
062802moto_prv.gif

Entä osto- ja asennuspaikka, onko hyviä ideoita?
nixweiss.gif

Itselläni on tällä hetkellä takana Avonin Venox kumi ja olen ainakin itse ollut todella tyytyväinen tähän mennessä.... ja on vielä suhteellisen halpa läski....

Tuntuu ainakin omalla kohdalla pitävän ihan hyvin sadekelilläkin vaikka kyllä sekin alkaa luistamaan jos antaa väännön puhua...
buttrock.gif

Avon on OK raskaisiin. Kestää, Mutta toiset pitää liukkaina.

Metzler on VN800 olleista ehdottomasti paras. Kehun estottomasti!

Bridgestonen ja Michelinin kierrän jatkossa Väinön kanssa kaukaa.

Dunloppia siinä ei koskaan oo ollu.

Metzeleri on kestävin mun kokemuksen mukaan.Bridgestonella meinas kans tulla avopäinen lähtö pikipaikasta .

Olen käyttänyt Dunloppeja, Avoneja ja Bridgestoneja;
-Dunlopit ovat kalleimmat ja kuluvat vauhdilla, mutta sadekelin pito on älyttömän hyvä.
-Avonit on kans kalliit mutta saakelin kestävät, sateella aikas liukkaat
-Bridget halvimpia, kestää hyvin mutta sateella liukkaat

Dunloppeja käytän enimmäkseen, täällä kun sataa yhtenään. Ja kun tilaa ne rinkulat Saksasta niin hintakin on jokseenkin sopiva.

Itsellä metzit alla ja varsin tyytyväinen olen ollut. Kulutuskestävyys vaikuttaisi ekan kympin perusteella vaikuttavan ihan mukiinmenevältä. Metzissä pidän eneiten siitä, että se varoittaa selvästi milloin pito on lähdössä ja kun pito lähtee, niin sekin tapahtuu mukavan pehmeästi. Samaa ei voi sanoa edellisistä gummeista (pirelliä ja misukkaa on tullut kokeiltua). Hiekalla rengas on hieman petollinen sitten. Kiihdytellessä ja kaarteissa tuntuu, että pitoa on vaikka muille jakaa mutta jarrutellessa sitä alkaa sitten huomaamaan kuinka rajoilla tuli (taas kerran) mentyä.

Ainoa mitä allekirjoittanut toivoisi, olisi hieman pehmeämpi seos renkaan reunalla. Nyt kun nuita täytyy käydä vähän väliä kiusaamassa rankemalla kädellä kunnon syheröillä, etteivät päätyisi näyttämään autonrenkailta. Vaan joku voisi laskea tuonkin hyväksi ominaisuudeksi
wink.gif

Vain Metzeleriä olen Intikassa käyttänyt. Hyvä rengas, hyvä pito märkänäkin ja takanakkikin kestää yli 10 tkm.

Tosin kaverilla on Michelinit ja pitää niitä vielää hyvänä. Johtuisikohan siitä, että saa niitä puoli-ilmaiseksi tutunkauppaa?

Jytäjammussa oli mitä oli.
Kawaan laitoin uudet, eteen Mezeler,taakse Pirellin Route. Oli hyvä yhdistelmä, meni minne halusin sen menevän.
Nykyisessä hyväkuntoinen Michelin edessä, taakse laitoin uuden Continentalin.
Rannikon Rengas-nimisestä paikasta sain sen meikälaisen budjettiin sopivaan hintaan.Mainos
Ei ole paljon kulunut n. 5000 km:n matkalla, joten ei hätäpäivää ensi keväänä.
tounge.gif
biggrin.gif
.
Ei se kulutuskestävyys, mutta kyllä täytyy ajettavuus olla myös paras mahdollinen.
Sinä määräät minne mennään.

mä käytän vaan halpoja ja sinällään hyviä! seuraavaks eteen joko Avonin Speedmaster mikäli löydän 21" etuvanteen! tai Cockerin 16" valkosivu mikäli päädyn tohon vannekokoon! molempia renkaita yhdistää se, että niissä ei oo mitään hyvää! taakse tarvii saada joku autonrengas! halapa, ja kestää kymmenen vuotta!

niin, ja pyörähän on vapaan kasvatuksen tulos vailla sääntöjä ja rajoituksia! harrasterauta jolla myös ajetaan! no mercy!
cool.gif

Back