• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ContiRaceAttac endurance etusen kuluminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shyhander
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
scuuba sanoi:
Ohan tossa yhtälössä aika paljon muuttujia, mutta lähtökohtaisestihan klipareiden vakio asento on sellainen että mopo näyttäis mahollisimman hyvältä ja soveltuu kääpiöidenkin ajettavaksi.

Kliparien paikka korkeus ja syvyyssuunnassa, leveys, kallistuskulma vaakatason suhteen. Ja onko ne esim linjalla etuputkien kyljestä, vai sen etupuolella, eli pituussuntainen paikka.
Kuskin pituus/ selän pituus/ käsien pituus/ hartioiden leveys (roikkuessa)/ranteen vs kämmenotteen luonnollinen kulma.
Ajoasennosta mutkassa eli kuinka paljon yläkroppa on sivulla ja alhaalla.
Tankin ja istuimen muoto, leveys, etäisyys ja korkeus vs kliparit.

Koetin katsella jostain Ergo-sivulta mitä eroa tuossa mun nykyisessä on eroa vs R6 Bemarissa ei sitä ongelmaa ollut että ajoasento varsinaisesti väsyttäisi, jos ei ranteiden kivistystä lasketa. R1 taas on aika ok, R6 rearset tietysti vaikutti polvikulmiin sekä kliparit, että millainen olisi ollut stockkina.

Edit. Testasin huvikseni säädettävällä astekulmalla otetta. 150° oli minulle aika luonnollinen 15° per klipari. 500-550 mm kämmenten sisäleveys suoraan mitattuna, (kolmion kanta.) Kiinnostaa nähdä mitä se omassa mopossa on.

Kyllä tuo softi etunen vaikuttaa toimivan edelleenkin minunkin laitteistolla ja ajolla ok. Kuluu ihan ok mun nähdäkseni. Nyt kelit oli toki alle 20 astetta reippaasti. Takasen endurancessa jäi pintaa vielä ensikauden alkuunkin milli pari kun sen käänsi toisipäin.

Back