• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Continental Contiforce, onko kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vi_tu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Yritin haeskella onko kukaan kommentoinut em. rengasta muttei hirveesti hakuja antanut. Elikkä onko mitään mieltä ottaa tuota rengasta,pitääkö tai kestääkö jos silloin tällöin myös päästelee vähän lujempaa
062802moto_prv.gif

Vai pitäsikö suoraan ottaa alle metzlerin z6
confused_orig.gif

Force on touring-rengas eli kestää mutta pidon kanssa niin ja näin. Vanhaa mallia joten jos tosiaan halvalla saat niin ota pois jos et meinaa polvi maassa painella menemään.
Samalla kuviolla mutta pehmeämäällä seoksella olisi ForceMax radiaali, sopii paremmin kanttailuun.

Tuoreempaa mallistoa Contilla olisi Attack-sarja, RoadAttack enempi tourinki mutta menee myös satunnaiseen kanttailuun ja SportAttackilla vetää myös rataa.

Yleiskäyttöön taitaisi toi RoadAttack olla omiaan, pitää minkä tarttee myös mutkateillä ja jos et rataa aja niin riittää pito varmasti.

Onkohan tuolla contiforcella ja roadattackilla käytänössä miten isoa eroa?
Itellä kokemusta yhdestä Roadattackista XJR:n takasena. Normi maantie ajossa ihan OK rengas.

Road-attackit olleet alla nyt about 4000km ja ERITTÄIN hyvältä tuntuu. Oma ajo on kohtuu vauhdikasta ja mutkia tulee kanttailtua välillä aika jyrkässäkin kulmassa.

Maailmalta noista olen lukenut (ja voin allekirjoittaa "väittämät") että erittäin pitävät, lämpenevät hyvin nopeasti ja myös sadekelillä pito on hyvä. Ja näinpä on tuntunut tosiaan olevan.. jos vertaan edelliseen rengassatsiin jotka olivat Pilot roadit, niin huomattavasti paremmilta nämä tuntuvat, pitoa tuntuu olevan enemmän ja luottoa näin renkaisiin tätä kautta enemmän. Näin ainakin ysiärrän alla siis.

Jos et mikään nopeen ryhmän Rossi ole, niin pärjää myös hyvin satunnaisilla ratareissuilla noilla, näin meinasi eräs tuttu joka on harrastanut myös ratailua noilla. Itse olen tuosta viisaampi kun ens kuun aikana lähden varmaankin Motoparkkiin testaan attackien pitoa.

Jos sporttipyörä alla, niin laittaisin suorilta sport-sarjan renkaat. Forcet johonkin cruisailuun
wink.gif

Luin jostain että noiden välillä on todella tuntuvat erot. Contilla on moottoripyörän renkaiden valmistustekniikat ilmeisesti parantuneet tuntuvasti noista Forceista näihin ihan uusiin malleihin. Ei voi juttujen mukaan puhua samana päivänä kyseisista rinkuloista. Eli jos ajosi on ns. sporttisempaa ja tykkäät kanttailla, niin laita sport-sarjaa alle.

- P

Forcessa on muistaakseni aika laakea profiili, vähän kuin Metzelerin Marathonissa, kun taas RoadAttackissa tuollainen "normaali".

Jos pyörä on toi 'Blade niin jomman kumman Attackin (Road- tai SportAttack siis) laittaisin jos Conteista puhutaan, tai sitten ForceMax'in jos sopiva koko löytyy (oli ainakin 180/55-17).
Hyviä renkaita ja hintakin kohdillaan.

Tuo force on kaamea vääntää pystyyn jarruissa, se verta laakea profiilinen etukumi. Taas sportattack ei oikeastaan ollenkaan ja roadattack siitä välistä.

On ilmaa näissäkin hinnoissa nimim. 120/70 sportattack 85€ neton-netto
tounge.gif
force makso aikoinaan 65€
biggrin.gif

Takana tuo sport aika nopsaan katoaa, tosin niin muutkin sport kumit

Road-attackit olleet alla nyt about 4000km ja ERITTÄIN hyvältä tuntuu. Oma ajo on kohtuu vauhdikasta ja mutkia tulee kanttailtua välillä aika jyrkässäkin kulmassa.

Maailmalta noista olen lukenut (ja voin allekirjoittaa "väittämät") että erittäin pitävät, lämpenevät hyvin nopeasti ja myös sadekelillä pito on hyvä. Ja näinpä on tuntunut tosiaan olevan.. jos vertaan edelliseen rengassatsiin jotka olivat Pilot roadit, niin huomattavasti paremmilta nämä tuntuvat, pitoa tuntuu olevan enemmän ja luottoa näin renkaisiin tätä kautta enemmän. Näin ainakin ysiärrän alla siis.

Jos et mikään nopeen ryhmän Rossi ole, niin pärjää myös hyvin satunnaisilla ratareissuilla noilla, näin meinasi eräs tuttu joka on harrastanut myös ratailua noilla. Itse olen tuosta viisaampi kun ens kuun aikana lähden varmaankin Motoparkkiin testaan attackien pitoa.

Jos sporttipyörä alla, niin laittaisin suorilta sport-sarjan renkaat. Forcet johonkin cruisailuun
wink.gif

Luin jostain että noiden välillä on todella tuntuvat erot. Contilla on moottoripyörän renkaiden valmistustekniikat ilmeisesti parantuneet tuntuvasti noista Forceista näihin ihan uusiin malleihin. Ei voi juttujen mukaan puhua samana päivänä kyseisista rinkuloista. Eli jos ajosi on ns. sporttisempaa ja tykkäät kanttailla, niin laita sport-sarjaa alle.

- P
+1

Itse voin ainakin liputtaa ton SportAttackin puolesta. Toimii radalla ja kadulla mukavasti. Pitoa on ja lämpenevät nopeesti. Ei tee mitään yllättäviä liikkeitä. Mulla on nyt ollu noi sportit alla joku 2500km ja osa noista kilometreistä on tullu radalla.
Kuluuhan noi nopeemmin kun jotkut touring renkaat mutta mitä sitten, noihan on vielä edulliset. Omat jäi maksamaan saksasta 245e sarja kotiovelle toimitettuna.

Komppaan perkelettä, Road-attackit olleet alla viime kesästä, ja takana n. 15.000 km.
Radalla en oo vielä käynytkään  
withstupid.gif
, ja rauhallista ajelua vaimo tarakalla (n.90%).
Etunen ei näytä yhtään kuluneelta, mutta takasessa sellaiset "chiken stripet" että hävettää, siis vain keskeltä kulahtaneet merkkeihin asti.

Todella hyvä hinta/laatu suhde:
http://www.mynetmoto.com/motorra....en.html

Back