• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Clip-onin kiinnitys, ruuvilukitetta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kähis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla tulis yamahaa uudet cliparit (kaatui phemeällä nurtsilla kun jalustin petti ja toisesta poikki se jousenkiristin), joku sanoi että kannattaisi laittaa ruuvilukitetta siihen jousiputken ja cliparin väliin niin ei "nyrjähtäisi" kovassa jarrutuksessa...totta vai kännistä autotallihörinää?

Kähis sanoi:
Mulla tulis yamahaa uudet cliparit (kaatui phemeällä nurtsilla kun jalustin petti ja toisesta poikki se jousenkiristin), joku sanoi että kannattaisi laittaa ruuvilukitetta siihen jousiputken ja cliparin väliin niin ei "nyrjähtäisi" kovassa jarrutuksessa...totta vai kännistä autotallihörinää?
Kiristysmomentti 15-17Nm ilman lukitetta.

Kähis sanoi:
Itse kiristyspultteihin lukitetta sitten?

No voi sitä sinne laittaa, mutta ite oon vetäny ilman. Keulaputken ja kliparirungon väliin ei missään nimessä mitään.

Nitrous sanoi:
Kiristysmomentti 15-17Nm ilman lukitetta.

M6 pulttiin?

Mulla tuollasilla, niin 9-10 napsuteltuna niin kauan kunnes kumpikaan ei hievahda. Enempää ei ole ebay löytöihin tohtinut laittaa.

Nitrous sanoi:
No voi sitä sinne laittaa, mutta ite oon vetäny ilman. Keulaputken ja kliparirungon väliin ei missään nimessä mitään.

Tuota ajoin takaa että keulaputken ja kliparin väliin ei siis mitään.

Noissa kannattaa olla tarkkana momenttien kanssa, joissain pyörissä se telariputki on niin ohut että etupää lakkaa toimimasta kunnolla jos cliparin ruuvit vetää liian kireälle. (Kaverille kävi näin CBR600:n kanssa)

Back