Juu en mä nyt meinannukkaan suoraan purkista kaataaKaikkea öljyä et tule saamaan millään ulos putkista ja sen takia oikea öljyn määrä mitataan mittatikun avulla, kuten tuossa jo aiemmin sanoin. Oikea öljypinnan korkeus riippuu pyöräsi vuosimallista, ja kyllä, se on suht tarkkaa puuhaa, koska putken sisään jäävä ilma tuomii myös eräänlaisena jousena. Öljyn määrä vaikuttaa siksi lähinnä jouston loppuosaan. Pinnan korkeudet annetaan huolto-oppaassa mm tarkkuudella, joten ihan silmämääräisesti ei kannata kaataa.Ei kai tuo voi noin tarkkaa olla. Kummassakin tietysti pitää olla samanverran.91 - 92 malleissa öljyn määrä on tosiaan 508cc, eli se litran pönikkän kanssa voi tehdä tiukkaa, riippuu siitä, paljonko putkeen jää vanhaa öljyä.
Eikös tuo ole jo henkimaailman juttuja jos ruvetaan tuhannesosa litroja mittailemaan.
Häh. Tippa liikaa niin muka menee poskelleen.
1/2 litraa laitan ja saapi olla hyvä![]()
Kyllä mä ne mittaan molempiin samat määrät, mutta tuo tarkkuus tuossa suosituksessa 508ml on aika tarkkaa puuhaa.
Väitän että tuota 0,008 litran puuttumista kukaan ei ajossa huomaa.
Kyllä mulla putket melko tyhjiksi tulee, koska avasin ne perusteellisesti ja putsasin.
No, mutta toinen jo kasassa. Huomenna jatketaan taas