• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

CBR1100XX matkapyöränä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja (poistettu tili)
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
niinpä se vain on, että tyyli ennen mukavuutta
tounge.gif
Persaukset ja kännyt saa paranneltua talven aikana.. Ja hyvinhän tuolla läkkärillä pääsee sen 500 ilman kummempia onkelmia. Ja jos tuntuu, että puuduttaa, niin ajaa vähän kovempaa, ja vaivat unohtuu. Ja jos ajaa vielä kovempaa niin kaikki vaivat katoavat kokonaan
ghostface.gif

Ei nyt liity tuohon xx:ään mutta hipoo samaa aihetta. Keväällä tuli ostettua vanhempi VFR ja en kyllä itse pysty sillä ajamaan kuin 20-30 kilsaa kerralla kun lapaluiden välistä hartiat on aivan tulessa ja hirveä polte.

On tullut käytyä hierojalla, joka totesikin hartialihasten olevan ns. jumissa ja kireänä. Hieronnasta oli apua siihen ettei mitään kipuja tunnu muuten olevan hartiaseudulla, mutta annas olla kun hyppää pyörän selkään, niin parinkymmenen kilsan jälkeen sama polte lapaluiden välissä
sad_orig.gif

Veljen Intruderilla ajaessa ei noita vaivoja ole. Itseä ei kyllä nappaa nuo customit, mielummin jonkinlainen matkasportti.

En tiedä sitten auttaisiko pyörän vaihto yhtään, jos ajoasentoa saisi hieman muutettua...johonkin suuntaan
nixweiss.gif

Paljonko tuo xx:n ajoasento poikkeaa sitten esim. vifferin ajoasennosta?

Kiitos oikeasti! Mulla on vaan kylmätyyppejä XX:stä ja olen päättänyt jättää pyörän sikseen. Saksalainen varustelu kertoo tiettyä kieltä mm, stongan korosta. Ei käyne kaikille "papoille". Miehelle tulee kertoa
biggrin.gif

Tavallaan toihan koskee vaan todella ajavia. Net, kun kelaa kaudessa alle 20tkm voi ajaa millä vaan.

Kiitos arvokkaasta infosta!
buttrock.gif

Itsellä ainakin kun ajan goreilla niin hartiat kipeytyy mutta kun on nahkapuku(1-osainen) päällä niin se tukee niinkin hyvin ettei ole mitään ongelmaa hartia alueella.

Mulla on ihan sama homma. Tosin puku on 2-osainen  Dainesen T-Age + Wave selkäpanssari.

Nahkapuku tukee ruotoa sen verran paremmin kuin goret ettei hartiat väsy. Viileämmillä säillä olen käyttänyt matka-ajossa nahkapuku + goretakki yhdistelmää.

Toinen korjaus ongelmaan vois varmaan olla alaselän vahvistaminen.  
blush.gif
Mulla on hiukan naftinkokoinen Yoko-ajotakki. Pitemmällä matkalla se aiheuttaa paino/painerasituksen käsivarsiin. Kun sopivasti muistan lähtövaiheessa hihoja "viritellä", haitta pieni tai ei ollenkaan. Toinen takki on selvästi tilavampi. Sen kanssa tuota ongelmaa ei ole.

Harjoittakaa nyt edes sen verran fyysistä liikuntaa, ettette heti kangistu pelkästä jakkaralla istumisesta. Jos on kauheen vaikeeta, niin istukaa autossa tai olkkarin sohvalla.

033102ass_1_prv.gif

Mun kommentit Bläkkärin vaihdosta K1200S:ään löytyy jostain täältä kommenttini...

Mutta saahan tuohon vehkeeseen lisävarusteita pilvin pimein kun niin kauan on ollut markkinoilla. Mitä perseen puutumiseen tulee niin siinä voi "vika" löytyä monesta paikasta, esim. jalkakulmasta, liian kireistä housuista, lantion asennosta, siitä penkistä tms. Eli saahan tuota modattua, mutta itse pidän puimuria parempana jo ajo-ominaisuuksien vuoksi.

Mutta kiinnostas tietää onko joku Bläkkäri kuski vaihtanut pyöränsä toiseen matkasporttiin joka on ollut parempi? Ja onko kyseessä pitkien vai väärän muotoisten kuskien ongelma?

Siis lähinnä linjalta:

ZZR1400, Hajabusa, BMW K1200S, Aprilia Futura.

En ole pitkä (n. 175), mutta kyllä väärän muotoinen (painoa on liikaa). Kokemuksia on kahdesta Busasta ja kahdesta XX:stä. Ja nyt reilun 14 000 km:n verran zzr1400:sta. Pisimmät päivämatkani Busalla n. 800 km, XX:llä n. 1000 km, n. zetorilla 1640 km.

OMAT kokemukseni matkapyöräilyn (ml. kyydittävä) kuvakulmasta:

Blackbird vs Busa,
moottorit, vaihteisto, jarrut: Busa tärisee enemmän, paljon voimakkaampi, vaihteet toimivat molemmissa hyvin, jarrut molemmissa vain välttävät.

ajoasento, pelit, kate:
Busa on ahdas jopa näin lyhyelle kuskille, Busan peilit surkeat, kate hyvin matala, mutta ei kovia pyörteitä. Honda edellä kaikissa näissä kohdissa.

yleinen matkateon mukavuus:
Blackbird on mukavampi kohtullisilla nopeuksilla sekä yhden että kahden hengen kuormalla, mutta ero ei ole kovin suuri. Moottoritiellä Busa on oikein mukava, jos kuski ei ole kovin pitkä.

Blackbird vs zzr1400,
ero on juuri niin iso kuin 7 vuoden ikäerolla pitää ollakin. Jarrut, runko, keveys, tukevuus ovat uutta sukupolvea. Ajoasento zetorissa on melko paljon tilavampi ja pystympi kuin näissä muissa.

Mutta kaikki on kiinni kuljettajan (ja matkustajan) omista tuntemuksista. Joitain ärsyttää värinät, kädet puutuvat eri asennoissa eri tavoilla, takapuolesta nyt puhumattakaan. Lyhyt koeajo kertoo jotain joistain asioista, jotkut seikat ilmenevät vain suhteellisen äärimmäisissä tilanteissa, mutta silloin niiden merkitys voi olla erittäin suuri.

Minulle näin kävi yllä mainitun 1640 km:n ajopäivän päätteeksi: jossain Ruoveden kohdalla matkalla Tampereen kautta etelään alkoi ihan kunnon sade. Sehän on ihan tavallista, ja päällä oli CoreTexiä varpaista kypärään. Mutta takana oli jo n. 20 tuntia ja 1400 km, ja kello oli 12 yöllä. Matkanteko Zetorilla oli silloinkin ihan mukavaa ja rauhallisen oloista. Luottamus pyörään, renkaisiin, jarruihin kasvoivat koko ajan. Ajovalotkin toimivat oikein mukavasti.
062802moto_prv.gif

Toi esitetty ilmatyyny olisi voinut olla kiva, mutta aika arvokas.

Jotkut on saaneet pyörästä sopivan pienin muutoksin, toiset eivät. Nämä taas panee epäilemään ettei se välttämättä onnistu.

Kiitos hyvästä vertailusta.

Kyllä tässä rupee kallistumaan pyörän vaihdon kannalle. Tosin pankkitili on (vielä) toista mieltä.

Vaihtoehdot lienee Kawa1400 tai BMW K1200S, kun tuollaiset pyörät kiinnostaa eniten. Matkasportti ei ole matkapyörä eikä sporttipyörä, mutta jotain sinnepäin kuitenkin.

Tietääkö joku onko isoja Zetoreita jossain koeajettavana?

Maahantuojalla taitaa olla yksi kappale, jota on kierrätetty koeajopäivillä jälleenmyyjillä. Ainakin olin sellaisen näkevinäni F.Nymanilla joskus heinäkuun alkupuolella. Voin olla väärässäkin, kannattaa kysyä myyjiltä.

Tässä vaiheessa alkaa olla ostajan markkinat, jos jostain löytyy myymättömiä pyöriä.
062802moto_prv.gif

Mieli muuttu, tilasin Corbinin Gunfigterin. Mulla oli sellainen Fasussa, toimi ihan ok siinä. Ja on originaalia paremman näköinen. Ei mitään sohvaa siis.

Harmi vaan että toimitusaika on 8 viikkoa, mutta minkäpä sille voi.

Osaisko joku kertoa tarkemmin noista stongan raisereista, pitääkö ostaa clip-onit vai saako nykyisiä maltillisesti ylöspäin, n. 2 cm varmaan riiittäisi? Ja mistä niitä saa, ja mihin hintaan?

Itse hankin pystyssä istuttavan jälkeen vuosi sitten bläkkärin ja ajattelin että asentoon tottuu. Ei tottunut. Korjaantui kahdella muutoksella: 2 cm raiserit ja Buellin jalkatapit. Raiserit tilasin nettifirmasta www.blackbird.fi-index.htm. Jalkatappien osalta löysin asennusohjeen amerikkalaiselta keskusteluforumilta. Piti kyllä vähän askarrella jalkatappien kanssa. Jalkapohja nyt 2-3 cm alempana ja ero on huomattava. Enää ei kramppaa reidet pitkälläkään matkalla. Nyt ei enää kiusaa muu kuin alhaiset nopeusrajoitukset.
wink.gif

Jokainenhan saa muokata makunsa mukaisesti. Voihan se tietenkin olla, että kannattaa hommata se bemari tai goldwingi jos 100 kilsaa bläkkärillä on fyysisesti liikaa.......
tounge.gif

Itsellä kyse ei ole 100 km siivuista, vaan 600-700 km. Nyt puutuu lopuksi tasaisesti kaikki paikat.
033102ass_1_prv.gif

Jokainenhan saa muokata makunsa mukaisesti. Voihan se tietenkin olla, että kannattaa hommata se bemari tai goldwingi jos 100 kilsaa bläkkärillä on fyysisesti liikaa.......  
tounge.gif
Mistä näitä aina sikiää...

Jos olet 190 cm pitkä ja ajanut 1000km:n päivämatkoja, kommenttisi puutumisesta sopii mukaan. Jos et, niin shut up.

EMC.myy clip-oneja hintaa oli viime suvena hiukan yli 200 eskoa.Itsellä on 5 cm. korotus olen siihen tyytyväinen mulla on mittaa 189 cm.Mistä tilasit sen uuden jakkaran ja mitä kustantaa? :
wink.gif

Itse hankin pystyssä istuttavan jälkeen vuosi sitten bläkkärin ja ajattelin että asentoon tottuu. Ei tottunut. Korjaantui kahdella muutoksella: 2 cm raiserit ja Buellin jalkatapit. Raiserit tilasin nettifirmasta www.blackbird.fi-index.htm. Jalkatappien osalta löysin asennusohjeen amerikkalaiselta keskusteluforumilta. Piti kyllä vähän askarrella jalkatappien kanssa. Jalkapohja nyt 2-3 cm alempana ja ero on huomattava. Enää ei kramppaa reidet pitkälläkään matkalla. Nyt ei enää kiusaa muu kuin alhaiset nopeusrajoitukset.
wink.gif
Pistä kuvat niistä tapeista
cool.gif

Back