Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei takarenkaalta koskaan saada sitä tehoa, mitä moottorin teho on.Masterbikessa tehoa lähti koneesta 152heppaa jos muistan oikein? Tehdas lupaa 172!!!! huima ero
Niin eihän siinä moottorin aiheuttamasta häviöstä olekaan kysymys, vaan voimansiirron aikaansaannoksista. Ketjuvetoisilla tuo on jo aikaisemmin mainittu 10-13% ja kardaanilla n.16%... Eli kardaanit suohon vaan!Lisäksi Petri12R:n mainitsemaan kannattaa huomioida, onko tuo ilmoitettu "huipputeho" 172hp paikallaan mitattu, vaiko ns. ram air -teho jossain 200km/h nopeudessa. Valmistajat yleensä puhuvat markkinointisyistä johtuen jokatapauksessa kytkintehoista. Jos ylipäätään puhutaan kytkintehosta, ompi takanakilta mitattu lukema 10-13% vähemmän. Noi motit kun eivät tekniikan huimasta kehityksestä huolimatta toimi (vieläkään) häviöttömästi. Lisäksi penkit eri firmoissa antaa melkosen kirjavia teholukemia keskenään. Mutta kyllähän tuo 143 on aika nirkosesti rääräälle...![]()
edit. sanavihreet
Aika normaali nousu sliparille.. Yleensä noissa tonnisissa tulee säädettynä sellanen 5-10hp lisää race-vaimentajalla!Mulla löytyy sekä vakio että slipari + pc3 dynolaput.
Sliparilla ja commanderilla 177,5hv
Vakiona 171,2hv
Niin ja vm 04
Jeh ja kyllähän sitä varmaan vois puristaa hieman lisää jos kokoputkiston asentais mutta sen taidan jättää väliin ja ainoa "viritys" mitä tuohon RR:ään enään laitetaan on välitykset.Aika normaali nousu sliparille.. Yleensä noissa tonnisissa tulee säädettynä sellanen 5-10hp lisää race-vaimentajalla!Mulla löytyy sekä vakio että slipari + pc3 dynolaput.
Vakiona 171,2hv
Niin ja vm 04
Pelkällä sliparin vaihdolla ja PC:llä ei käsittääkseni tule muutamaa heppaa enempää tehoja.Aika normaali nousu sliparille.. Yleensä noissa tonnisissa tulee säädettynä sellanen 5-10hp lisää race-vaimentajalla!Mulla löytyy sekä vakio että slipari + pc3 dynolaput.
Vakiona 171,2hv
Niin ja vm 04
Kyllä sillä tulee, on tullu testattua muutaman kerran!Pelkällä sliparin vaihdolla ja PC:llä ei käsittääkseni tule muutamaa heppaa enempää tehoja.Aika normaali nousu sliparille.. Yleensä noissa tonnisissa tulee säädettynä sellanen 5-10hp lisää race-vaimentajalla!Mulla löytyy sekä vakio että slipari + pc3 dynolaput.
Vakiona 171,2hv
Niin ja vm 04Hyöty on enemmänkin vääntömomenttikuoppien tasoittumisessa ja kaasuun vastaamisen parantumisessa.![]()
Kyseessä minun RR. Tosiaan Yoshi, PCIII ja K&N paikoillaan surullisesti säädettynä 143,1hp/din takaselta.Kaverin '04 RR tuhnautti penkissä vain 143hp takapallolta... Selvityksen alla on vielä että mikä mättää. Pyörässä on PCIII ja Yoshin RS-5 änkkäri. Kaveri varmaan kirjottelee itse kunhan saa selville että missä vika.
Edit: Mainitaan nyt että eräässä toisessa penkissä pyörä potkaisi +160hp takikselta... Tiedän ettei penkit ole vertailukelpoisia keskenään, mutta tuskin erot kuitenkaan on ~20hp.
Perustelen näkemystäni sillä, että edellisessä Bladessa vaihdoin pelkän hiilikuitupöntön orggiksen tilalle, mutta ilman PC:ia. Tuli dynolapun mukaan 2 heppaa lisää tehoa. Nykyisessä pelissä kokoputkiston vaihdolla ja PC:lla tuli vain 5,5 heppaa lisää tehoa, mutta vääntökäyrä on sen sijaan kyllä mukavan tasainen nyt 3.000 kiekasta ylöspäin. En siitäkään syystä oikein jaksa uskoa noihin 10 hepan lisäyksiin. Voihan se pienehkö tehon lisäys tietysti johtua prätkän merkistäkin.Kyllä sillä tulee, on tullu testattua muutaman kerran!Pelkällä sliparin vaihdolla ja PC:llä ei käsittääkseni tule muutamaa heppaa enempää tehoja.Aika normaali nousu sliparille.. Yleensä noissa tonnisissa tulee säädettynä sellanen 5-10hp lisää race-vaimentajalla!Mulla löytyy sekä vakio että slipari + pc3 dynolaput.
Vakiona 171,2hv
Niin ja vm 04Hyöty on enemmänkin vääntömomenttikuoppien tasoittumisessa ja kaasuun vastaamisen parantumisessa.![]()