• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

CBR1000f vaihtui Blackbirdiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja percebes
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kohtalo toveri ilmottautuu
biggrin.gif

Viime elokuussa vaihtui 1000F tommoseen 1100XX:n ja 7000kilsaa tuli siinä syksyllä mittariin. Pientä säätöö ja sähellystä alussa oli, kun 190senttisenä piti ettiä pikkasen korkeampaa "ikkunaa", kun tuli kaikki tuuli syliin. Se asia kun saatiin kondikseen, niin alko matkan teko maistumaan.
inlove.gif

Mutta kyllä siitä 1000F jäi vähän kaipaamaan sitä junan vakautta... Tuntuu, että onkohan ollut bläkkärin suunnitelijalla ekana mielessä, että sen pitää kulkea 300km/h ja siitä seurannut, että ei minun mielestä niin vakaa kuin edeltäjänsä. Mutta ei siis missään nimessä mikään vika, vaan lähinnä pieni ero tuohon tonniseen ajovakaudessa.

Mitä 1000f:stä ei sitten kaipaakaan on ne kaasarit ja ryypyn kanssa temuaminen
bowdown.gif

Mutta nämä on makuasoita... Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Minusta molemmat on kivoja, tässä tapauksessa.

Tuttua tarinaa  
biggrin.gif
pari vuotta sitten maaliskuun alussa, talven pahimmassa lumimyräkässä marssin paikalliseen Honda liikkeeseen ja kauppaa vääntämään. Reilu tunti meni ja Äffä sovittiin jääväksi kauppiaalle ja sininen Tipu minulle, nyt kolmatta laadukasta kesää Tuplalla odotellen....
inlove.gif

1000F on hyvä pyörä mutta on siitä aika ajanut ohi jos Tuplaan vertaa  
smile_org.gif

Kohtalo toveri ilmottautuu  
biggrin.gif

Viime elokuussa vaihtui 1000F tommoseen 1100XX:n ja 7000kilsaa tuli siinä syksyllä mittariin. Pientä säätöö ja sähellystä alussa oli, kun 190senttisenä piti ettiä pikkasen korkeampaa "ikkunaa", kun tuli kaikki tuuli syliin. Se asia kun saatiin kondikseen, niin alko matkan teko maistumaan.
inlove.gif

Mutta kyllä siitä 1000F jäi vähän kaipaamaan sitä junan vakautta... Tuntuu, että onkohan ollut bläkkärin suunnitelijalla ekana mielessä, että sen pitää kulkea 300km/h ja siitä seurannut, että ei minun mielestä niin vakaa kuin edeltäjänsä. Mutta ei siis missään nimessä mikään vika, vaan lähinnä pieni ero tuohon tonniseen ajovakaudessa.

Mitä 1000f:stä ei sitten kaipaakaan on ne kaasarit ja ryypyn kanssa temuaminen  
bowdown.gif

Mutta nämä on makuasoita... Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Minusta molemmat on kivoja, tässä tapauksessa.
Minkäslaisen pleksin hommasit? Mulla vähän sama tilanne... Ostin XX:n viime syksynä ja vakiopleksi ei kylläkään kovin paljoa tuulta estänyt. Pituutta löytyy 188cm. Laitatin hiljattain pyörääni MRA:n racing pleksin. Pleksiä en vain ole vielä päässyt kokeilemaan. Eihän toi tietty vielä kovin korkea pleksi ole, mutta ajattelin tiedustella josko sinulla olisi kokemusta vastaavanlaisesta ja kuinka hyvin eron huomasi moottoritie nopeuksissa?

Pääsisköhän kohta
sport05.gif

Minkäslaisen pleksin hommasit? Mulla vähän sama tilanne... Ostin XX:n viime syksynä ja vakiopleksi ei kylläkään kovin paljoa tuulta estänyt. Pituutta löytyy 188cm. Laitatin hiljattain pyörääni MRA:n racing pleksin. Pleksiä en vain ole vielä päässyt kokeilemaan. Eihän toi tietty vielä kovin korkea pleksi ole sanoi:
http://www.moottoripyora.org/iB_html/non-cgi/emoticons/sport05.gif[/img]
Mulla on Kappan spoileri ruma, mutta tomii sut hyvin. Pituutta saman verra kunin sulla.
Niinpä
062802moto_prv.gif

Kelialkaa käydä hermoille.

Minkäslaisen pleksin hommasit? Mulla vähän sama tilanne... Ostin XX:n viime syksynä ja vakiopleksi ei kylläkään kovin paljoa tuulta estänyt. Pituutta löytyy 188cm. Laitatin hiljattain pyörääni MRA:n racing pleksin. Pleksiä en vain ole vielä päässyt kokeilemaan. Eihän toi tietty vielä kovin korkea pleksi ole sanoi:
Mulla on Kappan spoileri ruma, mutta tomii sut hyvin. Pituutta saman verra kunin sulla.
Niinpä
062802moto_prv.gif

Itse kanssa kävin juur hakemassa MRA tuplakulpan, josko sitä sitä pääsee 4päivän päästä kokeileen tosi toimissa.
biggrin.gif

Niinpä
062802moto_prv.gif

Itse kanssa kävin juur hakemassa MRA tuplakulpan, josko sitä sitä pääsee 4päivän päästä kokeileen tosi toimissa.
biggrin.gif
Tuo mun menopeli mallia -99, joten testasin uudemman bläkkärin pleksiä, joka korkeampi ja matkavauhdissa uusi oli vanhaa mukavampi. Ilmeisesti myös tehtaan inssit saaneet asiakaspalautetta, kun ovat sitä korottaneet.

Testissä oli myös tuo Kapan "ikkuna", mutta sen ulkonäkö...
blush.gif
.

Pieni sisäinen prinsessa iski, kun sen näki...
cool.gif

Ja niin suurta eroa en taas löytänyt tuon Kapan ja uudemman orkkis plexin välillä. Mutta näillä mennään.

No kertokaahan tuplakupla kokemuksista. Tuli meinaan viime viikolla hommattua -02 XX ja kaipaisin enemmän tuulisuojaa.

Hep,

-98 XX:stä katosi virtanen eilen. Kesken ajon akku tyhjeni. Ensin meni mittarit, sitten valot ja lopuksi sytystysvirta.

Onko joku törmännyt aiemmin latausongelmiin XX:n kanssa?
Akku on kunnossa selvitystyö vielä kesken...

Hankin MRA:n tuplakuplan Stormilta ja ajoin Helsingistä Kontioon (Raahe) ja takaisin. Hyvännäköinen ja suojaa paremmin kuin alkuperäinen, mutta meluisampi. Tasaista kohinaa, ei mitään hillitöntä. En oikein osaa sanoa, kumpi on parempi. Riippuu olosuhteista ja arvostuksista. Nyt vaihteeksi alkuperäinen. Pyörä 05 ja kuski 183 cm. Olisin kaivannut kesäkuussa tuplakuplaa Saksan baanoilla kun en tankkilaukun vuoksi saanut kaalia tuulensuojaan. Niskasta loppui voimat 250 kohdalla.
nixweiss.gif

Olen koettanut haravoida Tupla X:n kulutuslukemia kaiken maailman foorumeilta, ja tullut siihen tulokseen, että ihan innokas syömämies taitaa olla kyseessä. Siis jos VFR:ään tai CBR 1000 F:ään vertaa.
Eipä sillä, eipä siitä niin iso ero bensalaskussa tule, että se hirvittäisi, mutta kun kuulostaa siltä, että Honda syö enemmän kuin Busa. Voiko moinen olla totta?
Kertokaahan XX-kuskit (vielä kerran), että mitä se mopo syö semmoisessa kohtuu laillisessa matka-ajossa Suomen teillä.

Nimim. tuleva tuplaäksäilijä?

Olen koettanut haravoida Tupla X:n kulutuslukemia kaiken maailman foorumeilta, ja tullut siihen tulokseen, että ihan innokas syömämies taitaa olla kyseessä. Siis jos VFR:ään tai CBR 1000 F:ään vertaa.
Eipä sillä, eipä siitä niin iso ero bensalaskussa tule, että se hirvittäisi, mutta kun kuulostaa siltä, että Honda syö enemmän kuin Busa. Voiko moinen olla totta?
Kertokaahan XX-kuskit (vielä kerran), että mitä se mopo syö semmoisessa kohtuu laillisessa matka-ajossa Suomen teillä.

Nimim. tuleva tuplaäksäilijä?
Viime reissulla kulutus oli 5,63 litran luokkaa täydellä kuormalla. Tässä siis mukana myös motarilla ajoa. Omasta mielestäni verme ei kuluta mitenkään ihmeellisen kovasti. Toisaalta riippuuhan se eniten tuosta kaasuranteesta
biggrin.gif

No tuommoinen lukema alkaa kuulostaa jo hyvältä - samaa luokkaa kuin tuossa Vifferissä, jossa nyt kuitenkin on kaakkeja vähän pärkkeleen paljon vähemmän...

Back