Nyt kun tuolla tänä keväänä ostetulla fillarilla on tullut ajeltua hieman enemmän, olen huomannut, että etupää käyttäytyy hiukan oudosti. Tässäpä oireet:
- Hitaissa mutkissa (alle 40 kmh) pyrkii yliohjautumaan ja ikään kuin "taittuu alle"
- Jos päästää vauhdissa tangosta irti, alkaa mahdoton ravistus moottorijarrutuksen yhteydessä. Jos pitää etusormella kaasun päällä, ei ravistusta ilmene
- Jos nousen jalkatapeille seisomaan ja kurkistan katteen yli eturengasta, alkaa ravistus
- Mainittakoon että rengas on Avon (tms. merkkinen) ja pintaa on vielä reilusti
Mahdollisia syitä joita itse veikkailen:
- Etu - ja takajousituksen säätö ei ehkä balanssissa? Takajousen esikiristys on kireimmällä, koska ajellaan paljon kaksi päällä
- Etuhaarukan putket ei sykronissa, toinen putki ehkä löystynyt?
Muuten esim. kuopissa etupää toimii nätisti, ei kolise eikä pohjaa.
Mitä suosittelette korjaustoimenpiteiksi? Mitä säätöjä CBR 1000F:ssä vm -90 (c24) on?
- Hitaissa mutkissa (alle 40 kmh) pyrkii yliohjautumaan ja ikään kuin "taittuu alle"
- Jos päästää vauhdissa tangosta irti, alkaa mahdoton ravistus moottorijarrutuksen yhteydessä. Jos pitää etusormella kaasun päällä, ei ravistusta ilmene
- Jos nousen jalkatapeille seisomaan ja kurkistan katteen yli eturengasta, alkaa ravistus
- Mainittakoon että rengas on Avon (tms. merkkinen) ja pintaa on vielä reilusti
Mahdollisia syitä joita itse veikkailen:
- Etu - ja takajousituksen säätö ei ehkä balanssissa? Takajousen esikiristys on kireimmällä, koska ajellaan paljon kaksi päällä
- Etuhaarukan putket ei sykronissa, toinen putki ehkä löystynyt?
Muuten esim. kuopissa etupää toimii nätisti, ei kolise eikä pohjaa.
Mitä suosittelette korjaustoimenpiteiksi? Mitä säätöjä CBR 1000F:ssä vm -90 (c24) on?