• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

cbr 600f renkaat ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rxxska
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tykkipekkajr sanoi:
Lainataan vanhaa ketjua.
Minulla on pc25/f2 cbr ja nyt alla pyörii metzeler roadtec 6. Alkaa olla aika vahtaa ensi kesänä tai viimestää syksyllä renkaat, ainakin takanen. Nykyiseen renkaaseen olen hiton tyytyväinen. Sopii tohon pyörään hyvin ja pito on joka kelillä erinomainen (ei, en aja talvella..). Noita ei vaan tahdo saada enään mistään ja jos saa, niin miltähän vuodelta ne on... Eli osaako joku suositella hyvää rengasta, mielellään tietysti kyseiseen pyörään ja omilla kokemuksilla. Testejä olen lueskellut ja ilmeisesti metzeler roadtec 01 vosi olla hyvä valinta, mutta tämmönen pisti silmään:
"Valmistaja lupaa Roadtec 01 -renkaan kulutuskestävyyden ja märkäpidon parantuneen Z8 Interactiin verrattuna. Ne eivät kuitenkaan ole tärkeimmät syyt renkaan uudistamiseen. Tärkein syy on se, että moottoripyörät muuttuvat painoltaan, käyttötarkoitukseltaan ja tehoiltaan, ja renkaita on kehitettävä vastaamaan muuttuvia tarpeita."

Eli tekstistä voisi ymmärtää, että tuo on suunniteltu uudempiin pyöriin, eli miten pelaisi sitten näin vanhassa pyörässä.. Roadtec 8:sta taas olen lukenut aika paljon huonoja kommentteja. Ehkä mietin asiaa liikaa, mutta haluasin saada kerralla parhaat mahdolliset renkaat. Renkaiden hinnalla ei niin väliä, kunhan osuis kerralla nappiin. Ja jos nyt on jotain merkitystä, niin ajan 99% asfaltilla "pitkää" matkaa ja ajotapa on pääsääntöisesti rauhallinen. Renkaasta tulisi kuitenkin löytyä potentiaalia satunnaisiin räväköihin kiihdytyksiin/jarrutuksiin sekä nopeampiin kaarreajoihin.

Jos jollain sattuisi olemaan hyvä rengas suositus kyseiseen pyörään, niin olisin enemmän kun kiitollinen vinkeistä.

Vaikka tekstissä puhun metzelerin renkaista, niin muutkin merkit kelpaa yhtälailla.

Se Roadtec 01 tai Z8 (yksi vuosikerta vanhempi malli) menee takuulla. Sport Touring renkaista jos valkkaat uuden mallin tai edellisen mallin akselilta...

Dunlop
Michelin
Bridgestone
Metzeler
Pirelli (Angel GT, varo muita)
Continental

... niin hyvin menee. Mikäli itse tilaat, niin katsot vain, ettei ole mikään erikoismalli, joka on suunniteltu jollekin pyörälle tai raskaille pyörille. Mikäli kysyttävää niin Eki vastaa taas täällä :D

Onhan tuo Roadtec 01 kvanttihyppy nykyaikaan verrattuna Z6 malliin!

Z6 kun on jo noin 15 vuotta vanha malli, löytyy jollain uudella mallilla aivan uusia elämyksiä ajamisesta.

Back