• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

cbr 600f 93 sammuu ja nykii

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Otin tuossa juuri ceparini ajoon eilen, vaihdoimme siihen kytkimen viime vuoden lopussa ja ajoin sen silloin omaan talliin vaihdon jälkeen ja huomasin ykkösellä ajoon lähdettäessä ett se nyki ja lähtö oli aika etpätasaista, mutta ajattelin että homma varmaan korjaantuu kunhan "ajaa uudet levyt sisään", no nyt eilen kun ajelin huomasin ensin että sama ongelma löytyy vielläkin.

Vähän ajan päästä ongelmat kasvoivat ja lisääntyivät, kone ei enää halunut pysyä käynnissä vaan kaasua sai antaa jatkuvasti jotta se ei sammuisi. Vaikka mihin ääriasentoon tyhjäkäyntiä väänsi niin kone sammui ilman erillistä kaasua. Eli tyhjäkäyntinä ei jaksa käydä, samoin liikkeelle lähtö muuttui ajon aikana koko aika entistä huonommaksi, kaasua saa antaa reilusti ja kytkintä on himmattava todella hitaasti yli 5sec niin pyörä lähtee juuri ja juuri liikkeelle vahvasti nykien.
Alakierroksilla ei tunnu tapahtuvan yhtään mitään, alle 4500rpm pysyy hädin tuskin käynnissä, tämän jälkeen toimii suht normaalisti, mutta vaihdetta vaihdettaessa pienemmälle kone sammuu ja heittää todella reilun moottorijarrutuksen ellei anna kaasua.

Kun kone sammuu joutuu sahamaan starttia about 10sec ennenkuin se hitaasti lähtee käyntiin..

Onko tuttua, voiskohan kukaan tietäjä ynnäillä vähän ja kertoa missä todennäköisesti vika?

Kiitoksia jo etukäteen

Ihan puhdasta veikkailua, mutta bensahanan alipainekalvo voi olla kulunut puhki.

Itsellä aikanaan sama pyörä sammuili tyhjäkäynnillä jonkun aikaa käytyään, ja ei meinannut millään käynnistyä uudelleen. Kaasareille menevän letkun kun sitten irroitti kuului suhahdus. Ajossa toimi ihan moitteetta kun kierroksia oli tyhjäkäyntiä enemmän.

Mulla olisi muuten yksi vähän käytetty (n.1500km) hanan  korjaussarja hyllyssä.

Mun -91 cbr 600 anto vähän samanlaisia oireita kun oli bensahanan alipainekalvossa pikkunen reikä.

Katoin bensaletkut läpi ja hyvältä näytti, en vielä avanut bensahanaa ja kattonut kalvoa. Sen teen varmaan jos akun ja tulppien vaihto ei auta.

Koitin taas käyttää konetta, ja ryypyllä se käynnistys suht hyvin, ja kävi ryypyllä, mut kiekat ei noussu yli 2500 vaik lämpes, ku normaalisti on 4000 (siis ryyppy täysillä)... ja kaasuun ei oikein vastannut ja laski kierrokset ku kaasun päästää paljon normaalia hitaammin, ja jos oli matalat kierrokset ryypyn voimalla ja väännät kaasua lisää nii sammuu kone....

Eli meidän pohdinnan tuloksena olisi että bensa ei pala kunnolla, koska kaasuun ei vastaa ja ylimääräiset bensat palaavat hitaasti pois kaasukahvan helppaamisen jälkeen, ja liika bensa matalilla kierroksilla tukahduttaa koneen..
Eli akun vaihtoa ja tulppia koittamaan, vai onko jollain jotai todennäköisempää mielessä??

Vaihda vaan suosiolla ne alipainekalvot bensa hanaan ja säästä rahat tulpista ja akusta vaikka menoveteen.

Itse taistelin saman vian kanssa aivan liian pitkään aikanaan, oireet tismalleen samat, niin oli muuten pyörän vuosimallikin.

Minulla sama pyörä, sama vuosimalli, samat oireet ja samaa asiaa kyselinkin joku aika sitten Honda-foorumila. Ratkaisu oli tosiaan ostaa saman aikakauden 1000 CBR F:n bensahanan korjaussarja ja vaihtaa siitä ne kalvo-osat alkuperäisten tilalle. Stormilta tilasin ja maksoi alle 20 €. Paketissa tulee ylimääräinen o-rengas, jota ei sinne hanaan tarvitse tunkea, mutta itse epähuomiossa tungin ja toimii se sillainkin...
tounge.gif

Mutta parempi varmaan laittaa ilman.

Ongelma luultavasti tuossa bensahanassa, varsinkin jos on vähänkin tyypillistä tuolle vehkeelle. Kaasarien putsausta myös suosittelisin, varsinkin jos ei ole moneen vuoteen avattu, alkukesästä oli yks 1100 giksu työn alla täysin samoilla oireilla, kohokammiot täynnä paskaa..

Samaa komppaan minäkin. Eli alipainehanan kalvot vaihtoon. Stormista saa CBR 1000F mallin korjaussarjan oisko ollut 17euroa. Samat kalvot kuin 600F:ssä.

Itse tuskailin samaa ja juttua on täällä:

CBR 600 hyytyy (Alipainehanan korjaus)

Lopussa ohjeet miten itse homman hoidin.

Toivottavasti vika on hanassa sillä remppa helppo ja halpa tehdä  
062802jumpie_prv.gif

edit : piti kirjoittaakkin että juuri Ferdinandin kanssa painittiin samojen ongelmien kanssa  
biggrin.gif

edit 2: itselläni oireet poistuivat hetkeksi mutta palasivat osittain rempan jälkeen. Tätäkin ruodittiin honda foorumilla ja ratkaisuksi löytyi kaataa vähän masinolia tankkiin. Oli kondensoitunut vettä sen verran että käyntiin lähtö oli tuskaa. Kun sai käyntiin kone pelasi mutta aina kylmänä startatessa vesi teki kiusaa.

Back