G
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
...omastani kun vaihoin taannoin ketjut ja rattaat uusiin niin piti oikein säikähtää, että mitenkäs siitä niin hilijanen ja jotenki "notkiampi" muutenki tuliToi kierrosten mukaan muuttumattomuus voisi viitata johonkin muualle, kun moottoriin.. ? Onko toisioketju (eli vetoketju =) oikealla kireydellä? Löysää pitäisi olla rattaiden keskeltä mitattuna pyörä sivutuella 1,5...2,5 cm?Se on sellaista ihme tsäkätsäkätsäkä-ääntä minkä tempo ei kiihdy kierrosten mukaan. Ihan kun joku metalliremmi väpättäis tuulessa ja hakkais rytmissä johonkin. Kuullostaa vanhalta Talbot Horizonilta...![]()
Tänään kun kävin lenkillä niin ekoilla parilla kilsalla ei kuulunu mitään poikkeavaa, mut sit kun olin ehkä n. 30 kilsaa päästellyt menemään niin se ääni tuli taas... Nyt tosin kuullosti sellaiselta rapinalta enemmänkin. Laitoin vauhdissa kytkimen pohjaan ja kaasuttelin niin se rapina kasvoi kaasutuksen mukanaSäklätys loppu mutta lopullisesti ajonautinto parani kun vaihto ketjut ja rattaat.
Kannattaa ehkä tarkistaa.
Rapisee kun kone on vähän lämmennyt. Se vois hyvinkin olla tuosta laturin ketjusta kysymys.Voisko toi ääni tulla siitä toisesta ketjusta, eli laturin ketjusta? En osaa sanoa alkaako se pitää ääntä kylmänä vai lämpimänä..?
moi!Rapisee kun kone on vähän lämmennyt. Se vois hyvinkin olla tuosta laturin ketjusta kysymys.Voisko toi ääni tulla siitä toisesta ketjusta, eli laturin ketjusta? En osaa sanoa alkaako se pitää ääntä kylmänä vai lämpimänä..?
Kävitkö Japeli näyttämässä pyörää liikkeessä? Mitä sanoivat?se olikin sitten vain vähän kovempi homma vaihtaa (tietääkseni)!? minun oletukseni tästä on, jotta pitää moottori laittaa palasiks, mutta ehkäpä joku muu tietää jonkun helpommankin konstin!!!?
?![]()
Pitäisikö meidän Japeli törmätä joku päivä jossain, niin voitais verrata ääniä yms ?No hyvä niin. En siis aio mennä avautumaan siitä liikkeeseen![]()
Eihän tuo mahdoton ajatus ole. Pitää vaan muistaa jarruttaa ennen törmäämistä ku muuten voi tulla mustelmiaPitäisikö meidän Japeli törmätä joku päivä jossain, niin voitais verrata ääniä yms ?No hyvä niin. En siis aio mennä avautumaan siitä liikkeeseen![]()
moi!Itellekki eksyi tollanen -98 mallinen talliin joulunpyhien aikaan odotteleen kesää. Tottakai on vähä kaasuteltu ja huollettu viime viikkoina mutta kovastio tekis mieli kokeilee tielle.
Paikallaan pystyssä pideltynä tuntuu että painopiste ja istumakorkeus on matalemmalla kuin toisessa mopossa (CBR600F -93) ku niiden päällä peräkkäin istuu, mutta huomaa että on raskaampi. Kesällä sitten näkee millanen on ajaa 3 laukun ja emännän kans verrattuna tohon kusiaseen 1 laukulla varustettuna. Jos "huono" tuuri käy niin molemmilla voi ajella vaikka vuorotellen. Ostakaa joku toi 600F pois seisomasta tallista ja näyttämään sille lisää maantietä....![]()
Tarkoitus kyl olis et se menis nyt suoraan tähän takuuseen tuo vaihto kun kuitenkin on ihan selvästi menossa pian ja en kuitenkaan silloin kaupantekohetkellä ollut ostamassa mitään tikittävää aikapommia. Sanoivat että pitää mukamas niin pientä rapinaa että katotaan nyt tehdäänkö sille yhtikäs mitään.villi veikkaus että tuo rapina (näin kuulematta) kuuluu laturistaNyt on pyörä liikkeessä. Saavat sitten ihmetellä että mistäs rapina johtuu. Nyt kun vihdoin kuulivat äänen itse eivätkä vaan pitäneet mua vainoharhaisena niin sanoivat ettei itsekkään oikeen pidä moista ääntelyä normaalina. Loppujen lopuksi mulle on ihan sama mitä joutuvat tekemään kunhan A) Ääntely loppuu, B) Saan pyörän pian takaisin persiin alle ja C) mun ei tarvitse oman kukkaron nyörejä venyttää![]()
josta on mennyt/menossa laakeri,jos näin on se on helppo nakki
korjata,vastaisuudess (kun takuu loppuu) vie sinne Piihovin ABC
viereen tohtorille (Olli Reiman) se on spesialisi noihin omituisiin
vaivoihin.