• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

cb1300 talvista säätämistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alfred.s.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kyllä ne vertailukelpoiset ovat, molemmat takarenkaalta.
mulle kelpaa ja hyvin pelittää  
biggrin.gif

Hyviä ajoja kaikille!
128hv takarenkaalla tarkoittanee noin 143hv kampuralta. Melko helvetin hyvin cb:ltä ja slipariviritykseltä! Ei voi kuin ihmetellä.

Kertoisit nyt vielä mikä penkki ja säätäjä-yhdistelmä on kyseessä, niin saattaisi saada yhden asiakkaan lisää
smile_org.gif

Mites isojussi noiden Leovincen äänten laita? Onko ääni "liian" kova ilman db-killeriä vai onko killeri parempi pitää paikoillaan?
wink.gif
Ai niin ja oliko vaimentimen vaihto hankalaa?

Tilasin myös tuollaisen Leovincen pöntön, mutta carbonisena. Jotenkin tuo vakioputken ääni tuntui jo liiankin pröpisevältä
lookaround_orig.gif

Mites isojussi noiden Leovincen äänten laita? Onko ääni "liian" kova ilman db-killeriä vai onko killeri parempi pitää paikoillaan?
wink.gif
Ai niin ja oliko vaimentimen vaihto hankalaa?

Tilasin myös tuollaisen Leovincen pöntön, mutta carbonisena. Jotenkin tuo vakioputken ääni tuntui jo liiankin pröpisevältä
lookaround_orig.gif
Ainakin omaan korvaani tuo ääntelee ihan kohtuudella ilman killereitäkin. Ei missään nimessä liian kova mökä. Killerillä en ole ajanut metriäkään. Toki naapurisopua kannattaa ylläpitää ja jättää isommat kahvailut ainakin aamutunneilla sivummalle.

Vaihto nyt oli tyyliin vanha irti ja uusi tilalle. Kaikki palaset sopivat iisisti sinne minne pitikin.

Pistetääs nyt vaikka tänne, vaikka ihan talvi enää olekaan
smile_org.gif

Pistinpä nyt sitten vihdoin komentajan kiinni. Asennus oli muuten näppärää, mutta taas teki mieli niistää japanialaista insinööriä, joka ne liittimet suunnittelee ja pakkaa pienimpään mahdolliseen rakoseen mitä pyörästä löytyy. Prkele. Meni kyllä tovi jos toinenkin siinä repiessä.

Pyörässäni on siis leovincen slipari ja killeri on nurkassa työttomänä. Vaihdoin commanderiin dynojetin sivuilta löytyvän kartan, joka on säädetty remuksen vastaavalle värkille. Esiasennettunahan siellä ei suinkaan ole nollakartta vaan ihan vakiopyörälle säädetty kartta, joka sekin löytyy dynojetin sivuilta ja on melko lailla lähellä näitä sliparikarttoja. Pikaisen testilenkin perusteella voisin sanoa, että sinne lähtivät loputkin kuopat käppyröistä. Paukkua tuli persedynon mukaan ala- ja keskikierroksille lisää erittäin maukkaasti ja näppituntumalta uskaltaisin sanoa, että sivuilta löytynyt kartta on varmasti todella lähellä sitä minkä fillarini tuottaisi säädössä.

Huipputehoista on vaikea sanoa, mutta eipä siinä kartassakaan sillä alueella oikeastaan mitään tapahdu, joten tuskinpa sinne mitään sen suurempia lisää puski.

Pitänee viedä pyörä kuitenkin penkkiin ainakin mitattavaksi. Tuskin alan sitä säädättämään ainakaan hetkeen, varsinkaan jos penkitys tuottaa terveen näköisen käppyrän. Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa, mutta veikkaanpa että melko turhaa hommaa. Sen verran samanlaisia nuo sliparikartat näyttävät olevan. No pitänee testailla muitakin kuin remuksen mappia. Pikatestin perusteella suosittelen kuitenkin commanderin hankkimista ceebiin, vaihtoi sitten änkkäriä tai ei!

Huomenna olisi tarkoitus pyörähtää vähän pitempi lenkki, joten tunnustellaan lisää ja näkeepä kuinka kävi kulutukselle.

Edittiä: noin pari tankillista tullut päristeltyä sellaista reipasta marssitahtia, pientä ja vähän isompaa tietä. Ei siis mitään kaahotusta, mutta kyllä te tiedätte :P Kulutus oli tällä reilun 500km lenkillä n. 5.6 litraa per saturainen. Koskaan en ole noin vähällä päässyt!

Nyt oikeastaan ärsyttää vieläkin enemmän tuo pirun lyhkäiseksi välitetty vitonen, tai vaikka kutosen puute. Joku 4500 rpm reissupyörityksenä on melko turhaa huudatusta.

Juu, hyvä on, ihan eri pyörä -> paranee entisestään tuolla muutoksella  
biggrin.gif
.
Ja suurin muutos nimenomaan vääntöön, varsinkin alakierroksilla.
Hyvin toimii siis tuokin yhdistelmä, kerrohan miten niillä muilla kartoilla tuntuu menevän, ja jos penkkiin meet niin uskoisin sieltä tulevan suht. samaa kuin mun pyörästä, laita tietoa. vaihdoitko putsarin myös, itse vaihdoin myös filtterin ja sillä sai yhden hevon lisää...
Mulla on nyt 2200 takana tuon muutoksen jälkeen ja edelleen mennnään suu messingillä, tänään ihastellaan vielä miltä hämeessä näyttää...

vaihdoitko putsarin myös, itse vaihdoin myös filtterin ja sillä sai yhden hevon lisää...
Putsari on vielä vaihtamatta. Lähinnä siitä syystä, että mitä olen muilta foorumeilta lueskellut, niin tuolla ei juurikaan hyötyä saavuteta. Joskus on tullut vastaan jopa päinvastaisia kokemuksia.

Ehkäpä sekin tulee siitä huolimatta vaihdettua. Saapa sitten puuhastella senkin kanssa ja tietääpä ainakin ajavansa puhtaalla filterillä...jos sitä sitten jaksaisi pesaistakin aina välillä.

nostellaas ison cb:n topikkia välillä näkösille..
tuli hommattua tämmönen punavalkoinen -08 vääntöpeli.. ja hetihän se leon pönttö ja commanderi pitää laittaa!
vakiona pukkas 122,5 heppaa ja 119,4 nm takaselta proboostin penkissä!
pientä säätöä vielä vaatii seokset..

Onhan niitä super foureja vielä liikkeellä.. Täälä rovaniemen suunnalla ei ole tullu ainuttakaan vastaan..
Hippasen mukavampi luonne tällä pyörällä kun ei tartte kierrättää et liikkuu, niin kuin entisellä z750 kawalla.. Pitäs alkaa kokeileen noita dynojetin valmiskarttoja et osuuko edes lähelle.. Vähän nypyttää 2500-3000 alueella
pintakaasulla ajellessa kun putken vaihdoin..

kuuluukos muilla ajaessa jarrujen laahausta muistuttava ääni keulan suunnalta? ..jarrut ei laahaa..:)
ääni vaimenee kun ajaa uudella asfaltilla! taitaa bitumi vaimentaa ääniä.. epäilen eturenkaan laakereita mut niistä ei kuulu mitään kun pyörittelee rengasta käsin.. pitää nuo laakerit kuiten vaihtaa varulta!

Kuuluu, mutta mulla taitaa tulla takaa. Jarrupala luultavasti hieman hankaa. Minun pyörässä pitkänkin ajon jälkeen etulevy on kylmä, ja takalevy hieman lämmennyt. Veljellä samanlainen pyörä, ja ääni kuuluu siinäkin.

Back