• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

CB1000R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle_80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Offtopic - Sain haalittua itselleni CB1000R huoltokirjasen sähkösessä muodossa. Siitä vaan kaikille tarvitseville.

http://www.easy-share.com/1911061170/CB1000R RA 2008-09 (1).pdf
No piru! sain pummittua ton huolosta ja ny se on jo täälläki.
No onpaha ny sit suomeks.
Tuohan on omistajan käsikirja. Sehän on tullut teillekin pyörän mukana. Ainakin mulla on ihan kirjasena.
Juu nii on! mut mul on lontooks toi kirjanen ja on toi lontoon tekninen sanasto päässy ruostumaa! Ja ku on tollo niin ymärtää kotimaata paremmin!  
tounge.gif
Aijaa.. Mulla on ihan på finska tuo kirjanen. Huoltokirjalle olisi itselläkin käyttöä... esim ohjauslaakerin kiristysmomentti pitäis saada tietoon.
Kyllähän tuo omistajan käsikirja olisi pitänyt tulla mukana suomesta ostettuun pyörään ihan suomenkielisenä. Tosin tuo linkki helpotti kummasti kun olin suunnitellut skannaavani sen pdf:ksi kännykkään mutta tuosta sen saikin helposti. Vihko kun ei koskaan ole mukana kun sitä tarvitsisi mutta kännyssä pdf tulee aina mukana.

Olen huomannut täältä löytyville kuville jotain käyttöä.

Mulla oli xenonit paikassa vajaan kuukauden ennen kuin kiinalainen halpasetti päätti lopettaa toimimisen. PRKL. Ulkonäkö ja näkyvyys itsellä oli sen verran loistava et laitoin uuden setin tilaukseen.
Tänään tuli enklannista postissa xenon-sarja  
062802jumpie_prv.gif

Nyt kun sais mopon vielä takas pajalta niin pääsis laittaa sen kiinni ja odotteleen milloin ensimmäinen virkaintoinen poliisi pääsee mussuttamaan niistä.

Offtopic - Sain haalittua itselleni CB1000R huoltokirjasen sähkösessä muodossa. Siitä vaan kaikille tarvitseville.

Tuohan on omistajan käsikirja. Sehän on tullut teillekin pyörän mukana. Ainakin mulla on ihan kirjasena.
Juu nii on! mut mul on lontooks toi kirjanen ja on toi lontoon tekninen sanasto päässy ruostumaa! Ja ku on tollo niin ymärtää kotimaata paremmin!  
tounge.gif
Aijaa.. Mulla on ihan på finska tuo kirjanen. Huoltokirjalle olisi itselläkin käyttöä... esim ohjauslaakerin kiristysmomentti pitäis saada tietoon.
Kyllähän tuo omistajan käsikirja olisi pitänyt tulla mukana suomesta ostettuun pyörään ihan suomenkielisenä. Tosin tuo linkki helpotti kummasti kun olin suunnitellut skannaavani sen pdf:ksi kännykkään mutta tuosta sen saikin helposti. Vihko kun ei koskaan ole mukana kun sitä tarvitsisi mutta kännyssä pdf tulee aina mukana.

Virallisen maahantuojan kautta tulleissa pyörissä on suomenkielinen omistajan käsikirja . Rinnakkaistuoduissa (ns.harmaatuoduissa) = ei virallisen maahantuojan kautta tulleissa pyörissä on englannin kielinen .

tounge.gif

Virallisen maahantuojan kautta tulleissa pyörissä on suomenkielinen omistajan käsikirja .  Rinnakkaistuoduissa (ns.harmaatuoduissa) = ei virallisen maahantuojan kautta tulleissa pyörissä on englannin kielinen .
Näihä tuo homma on.  
wink.gif

Elikkäs pitkän takuun lisäks saitte suomenkielisen kirjan.
thumbs-up.gif

Eilen sain oman Cb1000r:n alle, ekat parikymmentä kilsaa takana, ja hyvältä tuo vaikuttaa. Värinä se kelta-vihree.

Pikkujuttujakin on:
-tanko pitää vaihtaa, vähän leveemmäks
-peilit vaihtuu hetimmiten, noi on enemmänkin vaan edessä kokoajan.
-Kilpiteline...

Putki saa pysyä vakiona, yksikään markkinoilla oleva slipari ei vaan sovi pyörään yhtä hyvin kuin tuo vakio.

Onko muilla ollut ongelmaa, että tyhjäkäynti vähän vaeltaa, kun pyörän käynnistää semi-lämpimänä (50-70 asteessa)? Kierrokset nousee ja laskee semmoset 100-200 kierrosta kokoajan, sen kuulee selkeästi ja mittarissa viimenen kierrospalkki vilkkuu, mutta kun lämpiää yli 80, niin tasottuu... Kylmänä käy tasasesti. Pitääkö heti huomenna mennä takas liikkeeseen rutisemaan?

Eilen sain oman Cb1000r:n alle, ekat parikymmentä kilsaa takana, ja hyvältä tuo vaikuttaa. Värinä se kelta-vihree.

Pikkujuttujakin on:
-tanko pitää vaihtaa, vähän leveemmäks
-peilit vaihtuu hetimmiten, noi on enemmänkin vaan edessä kokoajan.
-Kilpiteline...

Putki saa pysyä vakiona, yksikään markkinoilla oleva slipari ei vaan sovi pyörään yhtä hyvin kuin tuo vakio.

Onko muilla ollut ongelmaa, että tyhjäkäynti vähän vaeltaa, kun pyörän käynnistää semi-lämpimänä (50-70 asteessa)? Kierrokset nousee ja laskee semmoset 100-200 kierrosta kokoajan, sen kuulee selkeästi ja mittarissa viimenen kierrospalkki vilkkuu, mutta kun lämpiää yli 80, niin tasottuu... Kylmänä käy tasasesti. Pitääkö heti huomenna mennä takas liikkeeseen rutisemaan?
Eipä ole tullut kiinnitettyä tuohon vaelteluun huomiota mutta tuntuvat monet ruiskupyörät tuota tekevän ja ei vissiin ole mistään viasta kysymys vaan ihan "ominaisuus"

Joo vakio putki on ihan siistin näköinen mutta 8kg painoa ja huomattavasti pienentynyt kallistusvara oikealla puolelle olivat liikaa itselle ja se sai lähteä. Ainakin tuo ixili on mielestäni livenä paremman näköinen kuvissa näyttää aina vähän törröttävän omituisesti tuolta.

Ite oon huomannut et välillä tekee tota. Lämpötiloja en oo tarkkaillu mut tosiaan kierrokset vaihtelee ja sen näkee mittarissakin. Mainitsin huollossa ja sanoivat että on ihan normaalia. Arvelivat että saattaa johtua tuosta lambdasta, joka säätelee ruiskutusta, että seos olisi oikea kattia varten - mene ja tiedä sit.

Eipä ole tullut kiinnitettyä tuohon vaelteluun huomiota mutta tuntuvat monet ruiskupyörät tuota tekevän ja ei vissiin ole mistään viasta kysymys vaan ihan "ominaisuus"

Joo vakio putki on ihan siistin näköinen mutta 8kg painoa ja huomattavasti pienentynyt kallistusvara oikealla puolelle olivat liikaa itselle ja se sai lähteä. Ainakin tuo ixili on mielestäni livenä paremman näköinen kuvissa näyttää aina vähän törröttävän omituisesti tuolta.
Kyllä tuo ixili kieltämättä onkin aika hyvännäkönen, nyt kun sun pyörää olen tässä hetken pällistellyt...
smile_org.gif

Lähteekö 8kg pelkästä putkesta? Sulla ainakin katti vielä näyttäs olevan paikoillaan...

Kyllä tuo ehkä vielä kaipaisi bellypania, jää vähän alastomaksi tuo alaosa pyörästä ilman sitä vakioputken koristehärpäkettä... Mutta hyvännäköinen noinkin.

Katsotaan nyt, mitä tässä keksii, kunhan nyt saa edes tuhannen kilsaa mittariin...

Kyllä tuo ixili kieltämättä onkin aika hyvännäkönen, nyt kun sun pyörää olen tässä hetken pällistellyt...
smile_org.gif

Lähteekö 8kg pelkästä putkesta? Sulla ainakin katti vielä näyttäs olevan paikoillaan...

Kyllä tuo ehkä vielä kaipaisi bellypania, jää vähän alastomaksi tuo alaosa pyörästä ilman sitä vakioputken koristehärpäkettä... Mutta hyvännäköinen noinkin.

Katsotaan nyt, mitä tässä keksii, kunhan nyt saa edes tuhannen kilsaa mittariin...
Vakioäänenvaimennin painaa ixilin sivujen mukaan 8kg ja tuo hyperflown postipaketti oli 2kg eli se 6kg lähtee. Jos tahtoo ottaa katin pois niin kannattaa katsoa joku toinen vaimennnin koska tuolla ixilillä tulee varmasti sietämätön meteli. Bellybania en laittaisi koska sekin tulee sitten ottamaan suht herkästi tonttiin kiinni kanttailessa.

Tuo kallistusvarojen vähyys on melkeinpä ainoa puute mitä on itsellä tullut eteen tämän pyörän kanssa mutta jos sitä tappisarjan ostaisi/tekisi ja sitten uuden pakosarjan askartelisi niin pitäisi aika pitkälle riittää... Ja kyllä tuollakin nyt pärjää kun jaksaa vaan tosissaan keskittyä siihen ajamiseen eikä koita vetää liian pienellä painonsiirrolla mutkia. Viimeksi sain kemorassa jo mielestäni pientä luistelua aikaiseksi ilman että mikään raahasi sillä kierroksella tonttiin eli eiköhän se ala muutenkin olemaan jo tuollaiselle pyörälle järkevän vauhdin raja ylitetty
tounge.gif

Tuli tänään tehtyä heräteostoksena tuo kyseinen ixilin putki ja oli tuo vanha putki kohtuu raskas verratuna tohon uuteen. Ei äänetkään olleet liian rajut mitä olin pelännyt tuon putken lyhyestä olemuksesta johtuen varsinkin kun ei tuohon kattiin tullut koskettua. Kahvasta kääntäen kuuluu oikeen makeet soundit
cool.gif

Onko kukaan muuten käynyt Ahvenistolla tuon ixilin dual hyperflown kanssa et pääseekö ali desibelirajojen?

Tuli tänään tehtyä heräteostoksena tuo kyseinen ixilin putki ja oli tuo vanha putki kohtuu raskas verratuna tohon uuteen. Ei äänetkään olleet liian rajut mitä olin pelännyt tuon putken lyhyestä olemuksesta johtuen varsinkin kun ei tuohon kattiin tullut koskettua. Kahvasta kääntäen kuuluu oikeen makeet soundit  
cool.gif

Onko kukaan muuten käynyt Ahvenistolla tuon ixilin dual hyperflown kanssa et pääseekö ali desibelirajojen?
Olen orgin päiville 12.7 menossa. Suunnitelmana on lyödä vakiohormi jonkun auton kyytiin ja kokeilla aluksi ixilillä ja sitten jos ei onnistu niin vakiohormi kiinni ja kurvailemaan.

Itse tosin paransin vähän tuon ixilin hengittävyyttä rälläkällä kun oli sieltä alkupäästä melkein kokonaan tukossa vakiona mutta tuo toimenpide ei tuntunut vaikuttavan juuri ollenkaan meteleihin.

cool.gif

Olen orgin päiville 12.7 menossa. Suunnitelmana on lyödä vakiohormi jonkun auton kyytiin ja kokeilla aluksi ixilillä ja sitten jos ei onnistu niin vakiohormi kiinni ja kurvailemaan.

Itse tosin paransin vähän tuon ixilin hengittävyyttä rälläkällä kun oli sieltä alkupäästä melkein kokonaan tukossa vakiona mutta tuo toimenpide ei tuntunut vaikuttavan juuri ollenkaan meteleihin.
Samoihin karkeloihin oon myös itse menossa, mutta tuon vakioputken kuljettaminen ei itseltä oikeen onnistu. Pitänee sit arpoa et kumman lyö kiinni.

Eli rälläköitkö sen tulpan päädyn pois siitä osasta joka työnnetään sinne kattiin? Huomasitko sillä olevan mitään vaikutusta ajoon tai muuhun?

cool.gif
Onhan tuo orkkisputki aika pirun painava rautakasa kun sitä vertas Akrapovicin slipariinkin. Mut alkanut pikkasen himottaa tuo Ixilin putki, sen verran kivan näköinen pikku urkupillistö. Pitäs jossain bongata livenä tuollainen, että pääsis kuunteleen ääniä ja vertailemaan omaan Akraan.
nixweiss.gif

Kumpaa sliparia suosittelisitte itse ainakin kaipaan vähän ääntä pyörään ja sitä pientä kokoa, nyt olisi kaksi vaihtoehtoa. tuo kyseinen ixil mistä on paljon puhuttu tässä ja sitten toinen on G&G (http://geg-bike-exhausts.co.uk/H CB1000R det.htm)

onko täällä ketään kuka omistaa tuon G&G putken? minkä verran se ääni poikkeaa tuosta vakio pöntöstä? Ei oikein noista youtuben videoista saa selvää.

ja oletteko laittaneet ixil sliparin kanssa powercommanderia?

Ja vuohi oliko noi sun kaatumatapit itse tehdyt?  
smile_org.gif

Kumpaa sliparia suosittelisitte itse ainakin kaipaan vähän ääntä pyörään ja sitä pientä kokoa, nyt olisi kaksi vaihtoehtoa. tuo kyseinen ixil mistä on paljon puhuttu tässä ja sitten toinen on G&G (http://geg-bike-exhausts.co.uk/H CB1000R det.htm)

onko täällä ketään kuka omistaa tuon G&G putken? minkä verran se ääni poikkeaa tuosta vakio pöntöstä? Ei oikein noista youtuben videoista saa selvää.

ja oletteko laittaneet ixil sliparin kanssa powercommanderia?

Ja vuohi oliko noi sun kaatumatapit itse tehdyt?  
smile_org.gif
No tuo Ixilhän on halpa. Mulla makso 249e ku eilen hain tosta ihan muutaman kilometrin päästä ja suoraan oli hyllyssä. Tuosta G&G:stä en osaa sanoa. Tuo ixil jättää kyl takavanteen kivasti näkyville, vaikka se sitä kattia vähän paljastaakin.

Ja ei kai noihin oikeen mitään PC:tä tarvitse jos ei kattiin koske, sillä lambdahan on kiinni siinä katin tuntumassa eli mun käsityksen mukaan ruiskutusta ei tarvitse säätää uudelleen pelkän äänenvaimentimen takia.

Ainoa mikä vähän mietityttää edelleen on noi äänet ahvenistoa varten et jos jollain on antaa vertailukohtaa sitä varten niin olisin kiitollinen.

En edes kokeillut sen db-killeri hässäkän kanssa kun meteli pelkän katinkaan kassa ei ollut ollenkaan liian kova niin päätin että en tarvitse lisävaimennusta tuollaisten tukkeiden muodossa
tounge.gif
En usko että tarvitsee kommanderia kun se lamda jää sinne haistelemaan seoksia jotenkin kohdilleen ja tuntuisi käyvänkin ihan yhtä siististi kuin orggis putkella.

Kaatumatapit sorvasin itse pommista ja löin vielä raudasta holkit sisään ettei koneen kiristys olisi muovin varassa. Sitten vain kaupasta pidemmät ruuvit ja paketti kasaan. Täytyy vielä renkaiden akseleille ainakin tehdä jotkin suojat samasta tavarasta.

Pitää jotain kirjoittaa ku aihe ollu melkein viikon jo kuollu. Vuoden kehtasin posket punasena ajella vakio änkkärillä mut nyt meni G&G tilaukseen. Katin meinaan jättää paikalleen mut toivottavasti sieltä nyt jotain ääntä tulis enemmän. Hävetti kavereiden kanssa ajaa ku tienny valoissa et onko oma pyörä ees enää käynnissä
cool.gif
Ja oha se piru komee putki.

Back