Juu meni oikeeseen. THXtosta menee vissiin oikeeseen paikkaan kaksi kuvaa on tosin jostain volkkarista tuossa![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu meni oikeeseen. THXtosta menee vissiin oikeeseen paikkaan kaksi kuvaa on tosin jostain volkkarista tuossa![]()
Itsellä on edessä esijännitys vissiin 3 kierrosta vaille pohjassa, menovaimennus kierroksen auki ja paluu vissiin 4-5 kierrosta auki, paluusta en ole niin varma.Mitkä säädöt teillä on jousituksissa edessä ja takana ?
Omat ovat tehdasvakiot ja tuntuu, että etunen nypyttää vähän. Kuski 178cm paino 76 kg varusteineen.
Vastaavalla kokoonpanolla 113,8hp ja 93,5Nm. Huono yksilö, armottomampi penkki vai molempia... No kulkee ihan kotitarpeiksi noillakin. (mutta tieto lisää tuskaa =)Ainoo muutos on slipari, kattikin on paikoillaan. Toi prätkäpajan penkki on kai vähän sellanen hyvän tuulen penkki. Muutkin ovat saaneet siitä aika muikeita tuloksia![]()
Eli sifteri muistaakseni katkaisee sysytyksen kun vaihdat vaihdetta isommalle ja täten saat sen vetopäällä menemään sisään. Eli vaihdepolkimeen tulee palikka joka tunnistaa vaihdepolkimen liikkeen ja antaa moottorille käskyn ja tämä toimii nopeudesta ja kierroksista piittamatta. Vähän vastaava kuin vaihtaisit vaihdetta ilman kytkintä löyhäämällä sekunniksi kaasun. Tämä tapa vain on nopeampi. Varoitan vain että jos tälläisen joskus laitat pyörääsi joudut laittamaan sen kaikkiin pyöriin tulevaisuudessa... On nimittäin ihan loistava keksintö ja voin suositella varauksetta kaikille.Mitä toi sifteri niin ku käytännössä toimii? Eli mikä se on, mitä se tekee ja miten? No vaihteisiin liittyy, mut.![]()
Onks se niinku automaatti vaihtaja, vai?![]()
Vaihdepolkimeen tulee painekytkin joka tunnistaa kun vaihdetta ruvetaan vaihtamaan tämän tiedon perusteella laite sitten katkaiseen sytytyksen/bensan syötön jolloin moottorin veto katkeaa hetkeksi ja seuraava vaihde pystytään vaihtamaan ilman että tarvitsee kääntää kaasua kiinni tai käyttää kytkintä. Sanoivat minulle tuola liikkeessä että koska tässä hondassa on 2 suutinta per sylinteri ei tuota bensan syötön katkomista ainkaan powerkommanderin sifterillä olisi saanut toteuttettua vaan pitää sytkää katkoa.Mitä toi sifteri niin ku käytännössä toimii? Eli mikä se on, mitä se tekee ja miten? No vaihteisiin liittyy, mut.![]()
Onks se niinku automaatti vaihtaja, vai?![]()
En nyt tiedä olenko oikea henkilö vastaamaan, mut äkkiseltään vaikuttais, et onkohan ajoasento oikea? Mulla teki samaa Alastarossa radalla, kun muutin ajoasennon huomattavasti edemmäs tai ainakin yritin olla edempänä, etupään levottomuus katosi. Kyynerpäät koukkuun, munat tankkiin ja päätä edemmäs. Toki minulla on huomattavasti enempi elopainoa 100 kg varustetteitten kanssa.Nyt kun on talven suurimmat hiekat lähteneet teiltä on tullut muutaman kerran kallisteltua pyörää enemmän, siis lähinnä mitä yleisillä teillä nyt pystyy. Nyt on muutaman kerran tuntunut kun on avannut kaasua tiukemman mutkan jälkeen että eturengas lähtisi luistamaan pois alta - ei sinäänsä kovin mukava tunne. Olen miettinyt syitä tähän ja pohtinut että onko (orggis)renkaat liian kylmät (ei pitäisi noin 10 km ajon jälkeen???), onko tiessä ollut epäpuhtauksia (mielestäni ei mitään suurempia kun ajan siitä lähes joka päivä) vai onko syynä väärät jousituksen säädöt. Olen yhä suuremmissa väärin kallistumassa tuohon viimeiseen vaihtoehtoon. Vaikuttaisi aivan kun jousitus painuisi kasaan hieman kun avaan kaasun, joka siis aiheuttaisu tuon altalähtemisen tunteen. Onko ongelmana tottumiskysymys vai pitäisikö jousituksen säätöjä kiristää? Osaisiko joku neuvoa jonkinnäköisellä mututuntumalla että kuinka paljon kannattaa kiristää (ja miten?), kun itse painan ajokuteissa vähän alle 70 kg?