• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

CB1000R ajokokemuksia?

Outoa ettei kukaan ole vielä tästä pyörästä maininnut kokemuksia, onko yksinkertaisesti näin että kyseistä ei vielä maassa yhtään yksilöä ole?

Nimimerkki: Pyöräkuumetta odotellessa...
nixweiss.gif

mä näin sellasen bike worldis vantaalla ja se oli oikeestaan aika hiano.
Mua tökkii se etulamppu hässäkän alhaalla oleva pyöreä fukkink kyklooppi valo.
Muuten vaikuttaa hyvältä tehojakin 150 konia mä pelkäsin että hondan miähet vielä virttää siitä perus mauttoman honksin àlà 98 hummaa olkaa hyvä ja nauttikaa.
putkella ja commanderilla siitä vois saada ihan toimivan härvelin.

Muuten vaikuttaa hyvältä tehojakin 150 konia mä pelkäsin että hondan miähet vielä virttää siitä perus mauttoman  honksin àlà 98 hummaa olkaa hyvä ja nauttikaa.
Vai sittenkin 125hv??
Mainostavat olevan sen 150, mutta ainakin biken testissä oli teknisissä tiedoissa se 125 ja mitattu takapyöräteho kwaakun kanssa samaa luokkaa joten tuo 125 varmaan lähinnä oikeaa. Kovasti kehuttiin testissä ja nappas voiton kotiin.

Muuten vaikuttaa hyvältä tehojakin 150 konia mä pelkäsin että hondan miähet vielä virttää siitä perus mauttoman  honksin àlà 98 hummaa olkaa hyvä ja nauttikaa.
Vai sittenkin 125hv??
Mainostavat olevan sen 150, mutta ainakin biken testissä oli teknisissä tiedoissa se 125 ja mitattu takapyöräteho kwaakun kanssa samaa luokkaa joten tuo 125 varmaan lähinnä oikeaa. Kovasti kehuttiin testissä ja nappas voiton kotiin.
Ainakin Bike Worldin sivuilla CB1000R teknisissä tiedoissa on 92kw, joka taitaa olla jotain 125hp.

eikös se ole aika lähelle, kun esim 954 on 150heppainen, mutta takapyörä on 128? tjsp.

takapyöräteho ei ole moottoriteho ja toistepäin.

eikös se ole aika lähelle, kun esim 954 on 150heppainen, mutta takapyörä on 128? tjsp.

takapyöräteho ei ole moottoriteho ja toistepäin.
Eipä taida olla 954:ssa sitten niin paljon tehoa kuin ilmoitetaan, jos alle 130hv:n jää renkaalta.

CB1000R:lle valmistaja ilmoittaa 125hv/99NM, se 150hv olisi ollut Hondalta jo liikaa......
tounge.gif

Eipä nuissa tuon testin muissakaan nakuissa juuri sen enempää ollu, paitti yömaha.

Omasta -02 954rr vakiona 131 takapyörältä "penkissä jossain tampereella"
Akra +pc+säätö, 141 takapyörältä..
baaa.gif

Mutta tiedä sitten, totuus lie jotain tuosta väliltä. Ajossa kyllä huomasi eron vakioon paljon terävämmässä reagoinnissa kaasuun, kun sellaista kokeili tuon jälkeen.

Alakierroksilla eli alle 10krpm ei jäänyt yhtään 04 10 kawalle(jopa paremmin veti alle 6krpm), toki 10krpm jälkeen se 20hp ero tulee nuissa.

Itselle tuli ainakin joku mainos missä mainostettiin 2009 CB1000R:rää ja 150hv komeili mainoksessa. Joko ensi vuodelle tulee jotain muutoksia tai sitten viilataan linssiin. Aiemmin keväällähän oli spekulaatiota, että nyt myytävät mallit olisi 2009-malleja, liekö sitten totta? Mutta tuo teholukema on kyllä yläkanttiin jos nyt myydään 150 heppaisina.

Itselle tuli ainakin joku mainos missä mainostettiin 2009 CB1000R:rää ja 150hv komeili mainoksessa. Joko ensi vuodelle tulee jotain muutoksia tai sitten viilataan linssiin. Aiemmin keväällähän oli spekulaatiota, että nyt myytävät mallit olisi 2009-malleja, liekö sitten totta? Mutta tuo teholukema on kyllä yläkanttiin jos nyt myydään 150 heppaisina.
Ainakin BW:n mies sano mulle et nyt myytävät on jo 2009 mallia.

Tehoista en tiedä muuta ku et kaikissa paikoissa missä oon nähny on ilmotettu 125hp. sais olla pikkasen enempi.

SIIS oliko niitä ko.laitteen ajokokemusta omaavia? Miltä se tuntui ajossa, oliko "Soiva laite"..?
smile_org.gif

125hv konetehoahan tossa on ja vähän alle 100Nm vääntöä

Vajaan 100km testilenkin kävin heittämässä tossa kuukausi sitten. Vaihdelaatikko on tuttua hondaa, eli ei pauku ja kolise ja vaihteet menee tosi napakasti sisään. Jarrut myös mukavat ja tuntuma hyvä.
Ajoasento aika vastaava, kun zetassa itseäni ensimetreillä ahdisti kapeaksi muotoiltu tankin pää istuimen edessä. Se suorastaan painoi inhottavasti haaruksien väliin
eek.gif
.

Tehoahan kaikki ennakkospeksit lupaili olevan vähintään 20hp enemmin ja pettymyshän toi 125hv on.

Itse jo keväällä hondaa haavelin ja tinkasin, mutta ostoaikeet kaatuivat siihen kun toimitukset venyivät elokuulle "alihankkijoiden hitaudesta johtuen". Otin sitten kompromissiksi 08 z1000, ja sovittiin sitten liikkeessä että elokuussa hondaa alle. No ne ostoaikeet karisivat koeajolla pois.

Helvetisti hienompihan honda on kun zeta, mutta jos vääntöä on niin huomattavasti vähemmin ja tehot samat niin enpä näe mitään syytä vaihtaakkaan enää.
Mukavia pelejä molemmat, mutta odotin hondalta vähän enemmin -ehkä vähän liikaa.

Tämähän on helpotus, meilläpäin kun pyöräpoliiseille on noita ilmaantunut
tounge.gif
Säikähdin kun luin lehdestä että tullut CB1000R:iä ja mainoksesta että 150hv, mutta peli ei olekaan menetetty
smile_org.gif

Uusimmassa PB:ssä CB1000R:n ja '08 Bladen parivertailu, eipä se _niin_ paljoa hitaampi ole mitä tehoero antaisi olettaa.

CB1000R Blade

0-60mph 3.3s 3.18s
0-100mph 7.6s 6.18s
100-50mph 112m 111m
Lazy overtake
(50mph roll-on) 124m 120m
Bumpy B-road
(2.39 miles) 2min 2.3s 2min 0.3s
Average speed
(2.39 miles) 70.35mph 71.46mph

..112.6 bhp penkittivät CB1000R:stä.

fysiikan lait näääs vaikuttaa.
ainoastaan huippunopeuksissa tarvitset enemmän ja enemmän voimee:)

äsken juttelin heebon kanssa mutterilla ja hänellä oli tulen uusi cb 1000r väriltään valkoinen.
se laite on niiiin sairaan hieno!!!!
todellista potentiaalia vaikka mihin, oikea tehdas faitteri!
tyyppi kehu hyväksi ajaa samoin moottori olis hyvä.
tyypillä oli leovinssi minkä äänet oli hienot matalat kuminat, viereinen zx6r oli kuin ampiainen purkissa.
mun silmään pisti 1 miinus ulkonäössä ja se oli katalysaattori hässäkkä koneen alla.
se oli kuin ladasta revitty pönttö iso ja ruma mistä lähti kuin seinästä yhteys sliparille todella karmea keskipönttö
biggrin.gif

koko rännillä
buttrock.gif
buttrock.gif
buttrock.gif
cool.gif

... lehtikuvista voi saada ihan väärän kuvan ulkonäöstä

Back