• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Capon esijännityksen säätö

Moro,olin eilen ajelulla ja päätin kokeilla erällä sorapätkällä vähän säätää sitä takajousi systeemiä vai mikähän se olikaan
nixweiss.gif
ja huomasin että se oli jotenkin löysän tuntuinen
omg.gif
olen kokeillut sitä vain kerran aikaisemmin ja silloin se oli paljon jäykempi pyörittää ja eikä se naksahtanutkaan kovinkaan monta kertaa menneessään löysästä jäykään (ohjekirjan mukaan 18 kierrosta) mutta mutta itse pyöritin nuppia 55 kertaa
crazy.gif
mitä he...ttiä... En huomannut silloin ensimmäisellä kerrallakaan mitään eroa oliko mukamas jäykempi vai löysempi mutta en kyllä huomannut mitää eroa eilenkään
omg.gif
onko kellään sattumoisin käynnyt samanlailla? mahtaakohan olla takajousitus sökönä vai mikähän voi olla vika? Toivottavasti ei, on meinaan kallis systeemi
bawling.gif

Mikäli nuppi jää "pyörimään", jousi pitää ensin kiristää kokonaan ja tästä ääriasennosta löysentää "klikki" kerrallaan ohjekirjan säätelyvaran mukaisesti. Itse myös tein niin, että rupesin jo löysästä löysentelemään lisää ja silloin saa tosiaan kiertää paljon eikä mitään sen enempää tapahdu kuin nuppi pyörii. Myös se "hydraulijarrutuksen pituus", ruuvarilla, rukattava, säädetään samalla periaatteella, jos "klikit" eivät ole muistissa. Jousen esijännitystä nupista säädettäessä tulisi sitten myös ruuviasetusta muuttaa, mutta ohjekirjasta tiedot tarkemmin löytyvät, opettelen vasta itse myös.

Back