• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bussilla kotiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PrivateeR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onnitelut PrivateeRille ja Pahkikselle onnistuneista valinnoista.
Varokaa rysiä....
Kiitos kiitos. Täytyy yrittää pitää kortti taskussa,älytöntä itsehillintää toi laite kyllä sen suhteen vaatii
buttrock.gif
Jep ja nyt ku vielä tungettiin Viperin tehoputket alle ja suuttimia vähä rukattiin ni nyt on ääniä myöten kaikki kunnossa.... Ykköselläki lähtee sellanen 135km/h ku motarilla koitti
smile_org.gif
Oliskohan siitä sun bussista kuitenkin säädetty vaan ruiskua,harvemmin noissa ruiskuvehkeissä suuttimia tarvii roplata
wink.gif

Sitä kuvitteli, että tonninen CBR on riittävän tehokas matkapyörä. Eilishen saakka.

Tai onhan se riittävän tehokas, mutta täytyy sanoa, että Busan ajamisen jälkhen olen hämmästyksestä silimät ymmyrkäisenä: miten voi muutama kymmenen hepoa tehä käsittämättömän erilaisen tunnelman ajamishen?

Olihan pyörä tietysti ommaani uuempi, 2001 mallia, tehoputki (vai mikä helkutin josimura se nyt olikhan...) ja vaikka kaveri laittanu kaavion äippäin, niin kyllä sykähytti
inlove.gif

Ainua mikä oli ihan p..seestä, oli pleksi; tunnelma oli ku nakulla ajaessa...mittään suojannu ja vaikka olen sitä mieltä, että moottoripyöräillessä pittää tuuli tuntuakki niin ei se nyt silti ihan noin...no, eikhän tuommoshen saa paremmankin version. Omassa CBR:ssä on vakiopleksi ja se tuntu tuon jälkhen täyelliseltä tuulensuojalta...vaikka ei sitä olekhan.

Summa summarum: ostan Busan, luultavasti tälle kauelle, mutta keneltä, sitä en tiiä...hyvä oli kyllä tuo koeajettukin, että kiitosta vaan sinne Rovaniemen suunthan. Ens viikolla alakaa tinkikierros, kunhan täältä sivistyksen kehosta seleviän takasin (maalaispoika nauttii Helsingin hulinasta loppuviikon).

edit: ...tuumasta toimhen (firman slougani...) elikkäs tulipa sovittua huomiseksi Busan koeajo, sais nähä kuis äijän käy  
lookaround_orig.gif
tuosta ei ole enää paluuta
biggrin.gif
biggrin.gif
Perussetti
biggrin.gif
. Pikkeuksetta jotka on mun Busalla on ajaneet, ovat hommanneet samanlaisen
tounge.gif
Kyllä. Varoituksen sana: ajoin Tasen busalla. Nyt n.1kk myöhemmin mun pihassa näkyy seisovan oma busa.
062802moto_prv.gif

Sitä kuvitteli, että tonninen CBR on riittävän tehokas matkapyörä. Eilishen saakka.

Tai onhan se riittävän tehokas, mutta täytyy sanoa, että Busan ajamisen jälkhen olen hämmästyksestä silimät ymmyrkäisenä: miten voi muutama kymmenen hepoa tehä käsittämättömän erilaisen tunnelman ajamishen?
Ja pienellä investoinnilla saa busankin tehot ja väännöt melkein tuplattua...... sit se vasta hurjasti vetääkin
biggrin.gif
biggrin.gif

Pienellä investoinnilla saa busankin tehot ja väännöt melkein tuplattua......
...eikhän tuo melekein vakionaki mene.

Ainaki yhen kauen
tounge.gif

Mulla ollu molemmat ja nytkin toinen noista vaan ei Busa.Privateerille tiedoksi, viimeisimmässä Biken testissä XX meni koviten 0-100 km/h kiihdytyksen, eli oisko sulla perstuntumassa vielä petrattavaa tai sitten starttiharkkoja lisää...
tounge.gif
Tämän 100km/h jälkeen alkaakin sitten voima puhua...
baaa.gif
1,6km matkalla busan loppunopeus 258km/h ja xx.n 252km/h. Huom. ajettu tutkaan eli todellinen nopeus, eli se siitä hillittömästä ranteitten venymisestä.
wink.gif

Hmm.. kuskeissa selkeetä vikaa kun tulokset noin vaatimattomalla tasolla.
Hmm.. kannattas opetella ajamaan kovaa
wink.gif

Siin näkee että kovaa ajaminen ole helppoo
crazy.gif
baaa.gif

Kuulostaa aika huonoille nopeuksille tuolla matkalla. Johan noilla varttimaililla on loppunopeus 220-230 luokkaa. Eli lopulla 1.2km matkalla vauhtia tulisi lisää enää n.30km/h.

Niinpä, aika monelle oli varmaan yllätys toi oman mopon nopeus,
eek.gif
Tulokset tuleepi JMK.n sivuille ehkäpä huomenna joten siltä voipi niitä kattella ja spekuloida lisää
biggrin.gif

Hmm.. omat parhaat loparit vartille vakiolla 224.9 km/h
Putkivireisellä 230 km/h.
Toki olosuhteet vaikuttavat paljon, mutta jos on ajomiehii niin nopeus taytynee olla busalla +270 km/h huonoissakin olosuhteissa
baaa.gif

Jotenkin tuntuu, että tällä topicilla ratsastavista joku voisi valaista seuraavassa:

Oma 600cc rr-pyörä on perin mukava ja hauska peli, mutta reissua sillä ei juuri Hämeenlinnaa kauemmas viitsi tehdä. Hakusessa on jo hetken ollut pyörä jolla voi tehdä reissua, silti nauttia mutkateistä ja ajaa hyvillä mielin radalla.
Ymmärrän, että nykyisen pyörän jälkeen muut tuntuu kankealta. Voiko sen asian kanssa elää?

Eli bussi on varmaan yksi, ellei ainoa, vaihtoehto. Onko liian matkavessa? Sama konsepti ollut jo melko kauan, mitään järisyttäviä muutoksia?
Pakko vielä lisätä tuosta ulkonäöstä, että ei se juuri silmiä hivele... kuitenkin...

Kiitos

Mulla ollu molemmat ja nytkin toinen noista vaan ei Busa.Privateerille tiedoksi, viimeisimmässä Biken testissä XX meni koviten 0-100 km/h kiihdytyksen, eli oisko sulla perstuntumassa vielä petrattavaa tai sitten starttiharkkoja lisää...
tounge.gif
Tämän 100km/h jälkeen alkaakin sitten voima puhua...
baaa.gif
1,6km matkalla busan loppunopeus 258km/h ja xx.n 252km/h. Huom. ajettu tutkaan eli todellinen nopeus, eli se siitä hillittömästä ranteitten venymisestä.
wink.gif
Ero oli kyllä "hivenen" suurempi Joensuun kentällä kesäkuussa..... matka oli 1,8km......

http://www.lentokentta.info /ilmoittautuminen

Oma 600cc rr-pyörä on perin mukava ja hauska peli, mutta reissua sillä ei juuri Hämeenlinnaa kauemmas viitsi tehdä. Hakusessa on jo hetken ollut pyörä jolla voi tehdä reissua, silti nauttia mutkateistä ja ajaa hyvillä mielin radalla.
Ymmärrän, että nykyisen pyörän jälkeen muut tuntuu kankealta. Voiko sen asian kanssa elää?

Eli bussi on varmaan yksi, ellei ainoa, vaihtoehto. Onko liian matkavessa? Sama konsepti ollut jo melko kauan, mitään järisyttäviä muutoksia?
Pakko vielä lisätä tuosta ulkonäöstä, että ei se juuri silmiä hivele... kuitenkin...

Mulla oli sama kriteerit (mutkia, matkaa + rata-ajoa) uuden mopon hankinnassa ja Bussiin päädyin. Edellinen pyörä oli CBR600F.
Radalle en ole tosin vielä Busan kanssa päässyt kun toi ratakauden päätöskin jäi väliin, mutta mutkateillä mopo taituu yllättävän ketterästi.
Nykyisenkin alustan/kääntyvyyden kanssa voi elää, mutta ensi (rata)kaudeksi ajattelin nostaa perää koiranluilla tai tiputtaa vaihtoehtoisesti keulaa,
jos ja kun sillä saa vähän vielä ketteryyttä parannettua.

Konsepti on sama, jotain pieniä parannuksia/muutoksia on tullut
Niitä voi kaivella tuolta

Ulkonäöstä olin itsekin vähän sitä sun tätä mieltä. Mutta kaikkeen tottuu paitsi...

Radalle en ole tosin vielä Busan kanssa päässyt kun toi ratakauden päätöskin jäi väliin, mutta mutkateillä mopo taituu yllättävän ketterästi.
Nykyisenkin alustan/kääntyvyyden kanssa voi elää, mutta ensi (rata)kaudeksi ajattelin  nostaa perää koiranluilla tai tiputtaa vaihtoehtoisesti keulaa,
jos ja kun sillä saa vähän vielä ketteryyttä parannettua.
Toi on hyvä modi radalle. Mä nostin perää viime talvena ja kannatti. Tuli paljon ketterämmäksi, renkaatkin toki vaikuttaa paljon tuohon ketteryyteen. Eihän toi mikään ratapyörä ole mutta kyllä silläkin jotenkin ehtii.

Nim. Ahvenisto Busalla 1.34.5

Back