• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bulun nakutusta ja kilinää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bulunen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Osaisko kukaan valistaa mistä johtuu Bulun nakutus ja kalke. Putki on kiinni, tankattu 95:sella, tulpat tosin viel kattomatta. Ääni kuulostaa siltä kun jotain olisi irti, tyhjäkäynnillä ei kuulu juuri lainkaan, kun nostaa kerroksia ääni kovenee.

Mopo on -08 XB12Ss ja ajettu reilu 6000km.
Lähimpään merkkihuoltoon taitaa olla 220km, eli kotikonsteja kaivataan!!

Johtuiskohan merkistä
wink.gif

Venttiilien välykset kannattaisi myös mitata, ellei seoksen ja sytkän säätö auta. Jos ei nämäkään tuota tulosta, niin suosittelen huoltoon viemistä, koska jos siellä jokin on todella irti, niin kaikki vauriot menee takuun piikkiin.

Emmää usko että siellä mikää irti o mutta jos oikein pahalta tuntuu nii vie 8000 huoltoon vähä etuajassa,sulla on siinä takuu.
Mun -06 12ss:llä ajettu kohta 12000 ja kokoajan mää oon oottanu että koska se hajoo
biggrin.gif

Mutta se onkin sitä "munaa" mitä tästä universumin "kau(nh)eimmasta" pyörästä löytyy muutaman muun merkkisen pyörän edestä.
Ja noitten hondanmiesten kommenteista senverran että...
pftroest.gif

Osaisko kukaan valistaa mistä johtuu Bulun nakutus ja kalke. Putki on kiinni, tankattu 95:sella, tulpat tosin viel kattomatta. Ääni kuulostaa siltä kun jotain olisi irti, tyhjäkäynnillä ei kuulu juuri lainkaan, kun nostaa kerroksia ääni kovenee.

Mopo on -08 XB12Ss ja ajettu reilu 6000km.
Lähimpään merkkihuoltoon taitaa olla 220km, eli kotikonsteja kaivataan!!
Korvatulpat... Kottaraisessa ainakin toimii...

Venttiilivälyksiä joo on ihan turha katella.

XB9SXssä mekkala väheni kun iski RevTechin öljyt koneeseen.

Keväällä otin pyörän kans katolleen. Korjauksen teki merkkiliike, hävis ensimmäisen kerran tyhjäkäynti viime syksynä, Sumekolta kävi joku bulttaa uudet ajurit tai jotain...toimi aikansa. Nyt tekee samaa, mut huollosta ei saa aikaa kun joskus elokuun lopulle.. Nakutus alko yhenäkin ja oon ajanu sil nakuttavana noin 10km. Nyt mopo seisoo pihalla käyttämättömänä ja akka kulkee bussilla. Sumekolta ei vastata ja en oo saanu Artjärvestä kamalan positiivistä kuvaa!

No alota sillä et tankkaat jatkossa 98:ia, niin ainakin tippuu oikea nakutus pois laskuista...

Omasta pyörästä kiliseviä ja kolisevia paikkoja on löytynyt seuraavasti:
-timer coverin kannen niitit löystyneet, kansi hiljeni uudelleen niittaamalla
-molemmat lamput löystyneet, hiljenivät kiristämällä (tosin nyt on suuntaus minne sattuu)
-mittarikonsoli irti, vaimenti kun tungin telttapatjaa väliin
-erinäisiä johtoja ja liittimiä olen joutunut nipomaan nippusiteellä uudelleen kun ovat rummuttaneet muoveihin
-enskaketju kolistaa ja venttiilikoneisto ääntelee mut nuo ovat ominaisuuksia sportster-koneessa. Tosin enskaketjun kireys kannattaa tsekata aina välillä.

Kiitos kaikille vastanneille!
Bulu menee pe hoitoon ja toivon vaivan korjaantuvan!

Laitan viestiä kuin homma etenee ja mistä vika löytyy vai löytyykö!!

Mulla halkesi taaimmaisen pytyn pakoputken metallinen tiiviste, ja se aiheutti kilinää kun antoi kierroksia, tyhjäkäynnillä ei kuulunut mitään. Senpä takia kun tuollainen mutterilinko kun on. Luulin kanssa alkuun että jotain on alakerrasta menossa vaihtoon... että kannattaa tarkistaa sekin vaikka hyvin epätodennäköistä

Back