• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Buell:in tyyppivikoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wheel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kansa vaatii bölliin lisätehoja
mad.gif
, mutta Erik Bölli on visioinut ensi vuodelle uuden punaisen värin sekä uudet kumit alle
kaboom.gif

Joo, no onhan ne vähän uudelleenmuotoilleet ilmaboxia ja ilmeisesti
laittaneet uuden öljypumpun. Viimevuonna tuli lisäksi uusi takahaarukka.

Ilmeisesti ovat itse sangen tyytyväisiä laitokseensa... Mikäs siinä.

No ilmeisesti Paolo säkin oot kuitenki ilmeisen tyytyväinen laitokseen kun kuitenkin ajelet sillä
tounge.gif
Ei 10R kawa päässy tien päällä mua karkuun kun lähettiin vauhdista kiihdyttään ja kyseessä ei ollu mikää vasta-alkaja kepittäjä. aivan vitun sama mitä te muut ootte mieltä tästä tuotteesta mutta kyllä mulla sävähtää joka kerta kun Böllin laitan käyntiin ja sillä ajelen. Vituttaa kun joka kerta, oli merkki mikä tahansa, niin jokaisen pitää alkaa kehua kuinka vitun hyvä se oma pyörä onkaan ja haukkua sitä millä toinen ajaa tai mistä joku kysyy mielipidettä, millainen kyseinen ajokki on. Ei ihme että on menny maku tähä S*tanan foorumiin missä ei oo mitään hyötyä kysellä mitään saati keskustella mistään järkevästi kun joku alkaa heti trollata aihetta tahi muuten mollata. Annettakoon anteeksi että olen nauttinut. miestä väkevämpää, mutta olen ollut tätä mieltä jo hetken aikaa, enkä mielipidettäni pyörrä.
Tämän viestin tarkoituksena ei ollut ylistää tiettyä merkkiä saatika mallia vaan yleisesti.
siirtäköön moderaattori tämän minne parhaaksi näkee tai poistakoon.

Ei 10R kawa päässy tien päällä mua karkuun kun lähettiin vauhdista kiihdyttään ja kyseessä ei ollu mikää vasta-alkaja kepittäjä.
Jos nyt molemmat ois ihan aikuisten oikeesti päästänyt menemään niin ei ois Bululla ollut asiaa siihen kyytiin.

Ja tämä ei mikään dissaus viesti ole koska itsekkin olin todella lähellä vaihtaa jo Suzukin buelliin mutta jäi vaihtamatta erinnäisistä syista. Ja edelleenkin Bulu on hauskin laite millä itse olen ajellut.
033102beer_1_prv.gif
Bululle!

No kyllähän se kawa sitten hetken päästä pakeni, en sitä voi kiistää, mutta hetken aikaa se vääntö puri...
062802moto_prv.gif
kaikille vaan turvallisia kilometrejä ja kesän loppuja...

Mulla on XB9SX johon tulee kohta 19tkm täyteen ja öljyä on lisätty 3dl, peli on täysin vakio ja vie noin 4-5l satasella bensaa.

Orkkis etujarrupalat on paskat. Aiheuttaa pidemmän päälle nypytystä jarrulevyssä kun siihen jää jotain sontaa joka muuttaa kitkakerrointa levyssä ja levy on 'kiero', kun sen putsaa ja vaihtaa kunnon sintteripalat tilalle ongelma häviää.

40-50eur keikka kun ostaa sintterit tilalle (ebc ferodo tai braking).

Ekan 500km lapsusten korjausten jälkeen pelissä ei ole ollut mitään vikaa (moottorin kiinnike mätä, tulpanjohdot vaihdettu) ja sitä on ajettu antaumuksella myöskin kaatosateessa ilman mitään sähkö tjsp ongelmia.

Kyllä ne hirveästi väittää ettei noi kovaa ajoa kestäis mutta en ole vieläkään saanut kengittyä sitä reippaalla ajolla paskaks et en mä sit tiedä...

sanoi:
En oo tiennykkää,että tehottomuus on nykyään tyyppivika jo  
Mitenkähän ne tuota huollossa, saaks sen vaihdettua takuuseen kun huomaa 300m ajon jälkeen,että pyörä on tehoton= tyyppivika  

Heh, mua ainakin vituttas jos ostaa pyörän, johon valmistaja lupaa esim. 90 hevosvoimaa, mutta kuitenkaan ko. pyörämallin ns. "onnistuneimmatkaan" yksilöt ei yllä tohon lukemaan. Tollasta hommaa vois melkeen luennehtia tyyppiviaks, osa porukasta saattas jopa luonnehtia tommosta asiakkaan kusettamiseksi.

Mulla on XB9SX johon tulee kohta 19tkm täyteen ja öljyä on lisätty 3dl, peli on täysin vakio ja vie noin 4-5l satasella bensaa.
Ohhoh
omg.gif

Kieltämättä kohtuu tulos jos ajaa öljyllä 19tkm ja lisää vain 3dl...
sport05.gif
Ohan siinä huollot ollu tietty.

Eli keskimäärin noin 1dl joutunut lisäämään 8donan välein.

Mitä noissa oikeasti on ihan mahdollisia hajoamisen paikkoja on öljypumpun pinioniratas (päivitetty 06 malleissa ja suht helppo vaihtaa jälkikäteen) ja enskavedon puolella yhden isohkon mutterin mahdollinen löystyminen, se taas kiristetään tiukemmalla momentilla paikalleen ja sekään ei ole mikään maailman pahin projekti tehdä.

Vetohihna poikki 8,5tkm. Ei muita vikoja toistaiseksi.
Ainakin omassa 12R:ssä on ollut seuraavia vikoja. Alkuun moottori sammui jarrutuksen jälkeen jos tankki oli vajaa. Öljynvuotoja ja paineantureita on korjattu/vaihdettu runsaasti. Pari moottorin etukiinnikettä on hajonnut. Jossain vaiheessa öljyä kului merkkien väli joka tankkauksen välillä. Noita korjattiin takuuna. Tänä kesänä ajot loppuivat etujarrulevyn kiinnikkeiden hajoamiseen. Kuudesta oli neljä ohjuripalaa löysällä ja ne ja laikka tuhoutuivat. Sitä ennen heitti moottoriöljyt takarenkaalle kun öljyn paluuputki suli. Uudenmallisissa pyörissä uuden takahaarukan myötä putket kulkevat uutta reittiä. Hihna napsahti poikki jossain 20000km:n paikkeilla. Nyt on mittarissa paikkasen vajaat 30000km. On muuten ylivoimaisen hauska peli ajaa ja pitkänkin matkanteko onnistuu. Nuo tekniset ongelmat vain ovat aiheuttaneet sen että tallissa täytyy olla toinenkin mopo.

Kerrotteko tietämättömälle, mikä toi technoresearch softa oikein on ja montako euroa siihen pitäis sijottaa. Tuntuu olevan aika oleellinen kapistus, jos meinaa buellin ostaa.

Kiinnostais ostaa tommonen bulu, mutta kun en ite tiedä tosta pyörän säätämisistä mitään. (kaipa sitä sit pakon edessä oppii)

Kerrotteko tietämättömälle, mikä toi technoresearch softa oikein on ja montako euroa siihen pitäis sijottaa. Tuntuu olevan aika oleellinen kapistus, jos meinaa buellin ostaa.

Kiinnostais ostaa tommonen bulu, mutta kun en ite tiedä tosta pyörän säätämisistä mitään. (kaipa sitä sit pakon edessä oppii)
technoresearchilla voi säätää oman boksin ruisku/sytkäkarttaa.. eli periaatteessa korvaa PC/TFI ym käytön. Sillä voi myös itse resetoida TPS sensorin

En tiedä euroista, itse hommasin suoraan jenkkilästä muulirahdilla, tais olla 250 taalaa silloin.

Tässä, kun itsekin harkitsee prätkän ostoa ni kiinnostais, onko tullut vastaan minkälaisia vikoja ja kuinka paljon ja missä ajassa? Niin ja vähän otsikon vierestä, paljonkos se masiina kuluttaa tota polttoainetta? Onks se ihan älytän syöppö?
Kommentoin Bulun puolesta. Ei mitään tyyppivikoja ollut 16tkm aikana. TPS:n sielunelämä on luku sinänsä, mutta sitähän pääsee edukkaalla panostuksella itsekin nollailemaan. Virnaamaan jos alat niin hommaa se direct link tahi säädätytä ammattilaisella. Putki sitten saattaa pitää semmoista mekkalaa että muista korvatulpat
smile_org.gif

Penzoilia vei sisäänajossa reilua neljää litraa. Yli kuuden en tainnut päästä kuunaan. Viiden tienoilla "normaalissa" ajossa.

Vastauksessani aikamuoto imperfekti, koska mopo meni juuri vaihtoon - liian hauska peli mulle. Harvoin Buluista puhuttaessa kukaan mainitsee, että niillä ajaa piiiiitkiä reissuja puutumatta. Ja kamaakin mahtuu mukaan yksin ajettaessa ainakin.

Niin ja omat kokemukset on XB9SX:stä. Tehoa siinä on tai ainakin siihen saa aivan riittävästi. Oli se lukema sitten 10hv tai 90hv - virne naamalla jokatapauksessa. Hyvällä pätkällä saattaa jopa alkaa naurattamaan!
buttrock.gif

Itselläni 2001 vm. X1 Lightning ja luulen myös että hauskempaa pyörä on vaikeaa löytää jos supermotot jätetään ulos. Tyyppivikojen kohdalta en osaa sanoa, mutta mulla on yhden ajokauden aikana 2 kertaa mennyt moottorin ensimmäiset yläkiinnikkeen pultit poikki, elikkä moottori vajosi alas, onneksi tajusin sen heti ja ongelma sai korjattu vielä helposti. Muuten ei ole valittamista. Nu tämä on kyllä totta, että vakio jarrupalat on huonot, EBC tilalle ja asia parantuu. Totta kai on varmaan nopeampia, kevyempiä ja halvempia pyöriäkin, mutta Buellia ei vaihtaisi kyllä mihinkään muuhun, kun jonkun muun Buellin...

Vaikka buell onkin vasta hetken ollut meikäläisen nimissä, niin ei voi olla muuta kuin tyytyväinen ostokseen. En ainakaan itse kaipaa enempää kiihtyvyyttä tai huippunopeutta. Toi xb12s kulkee mun tarpeisiin ihan riittävästi ja missä tilanteissa normaalissa liikenteessä tarttis enemmän kiihtyvyyttä tai vauhtia mitä buell tarjoaa?... Ei ainakaan itsellä tuu heti mieleen. Matka-ajossakin on hyvä, kunhan matka on sellainen, että kamat mahtuu reppuun. Jotkut on valittanut buellin vakautta, mutta en oo ite ainakaan Suoman nopeuksissa moista "ominaisuutta" huomannu. Nätisti menee suoraan. Koneen jytinästä ja pyörän ulkonäöstähän ei voi olla pitämättä. Jos joku harkitsee buellin ostamista, niin en voi muuta kuin suositella.  
buttrock.gif

Back