• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bridgestone batlax bt020 touring radial

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja unnah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minkälaisia kokemuksia kyseisestä renkaasta isossa touring pyörissä?  
smile_org.gif
 Miten kestää ja minkälainen on ajaa  
nixweiss.gif

Kulutuskestävyydestä en tiedä, kun ehdin renkailla ajaa vain 5000km. Renkaat vaati kuivalle kelille sisäänajoa n. 300km ja märälle n. 1000km ennenkuin löytyi kaikki pito-ominaisuudet. Tuon 5-tuhannen aikana ei kyllä sanottavampaa pinnan katoamista ilmennyt, vaikka mopon ja kuskin yhteispaino oli yli 300kg...
Pitoa löytyi renkaista ainakin omiksi tarpeiksi riittävästi
smile_org.gif

Itsellä noi renkaat alla omassa 750 ZXR:ssä. Varinaisesta kulutus kestävyydestä en pysty vielä kommentoimaan, kun 1000 km vasta takana noilla kumeilla, mutta ihan hyvin ovat pelanneet. Eivät ole pitoominaisuuksiltaan mitkään ratakumit, mutta sporttiseen ajeluun kyllä sopivat. Ainakaan itseltä ei ole vielä perä lipsunut pahemmin
lookaround_orig.gif

Elopainoa pyörän kanssa tulee noin 280 kiloa... Pyörä 200 + bensat ja muut nesteet, loput mä... Eli köykänen kaveri
tounge.gif

Tod.näk. yhdet kaikkein pitkäkestoisimmista, siis jos sille panee hirveesti painoarvoa
062802moto_prv.gif

Reilu 7000km ajettu 020:lla. Takanen alkaa veteleen viimeisiään. Etusella ajanee vielä useamman tuhannen kilometriä. Ajo ollut pääasiassa kaupungissa pyörittelyä, mutta onhan tuolla 2-3000km matkaakin taitettu ja kerran radallakin pyörähdetty.

Pyörä (zrx1200) painaa tuollaisen 230kg siihen lisäksi kuski ja matkustaja n.150kg. Kuvittelin renkaan kestävän 10000km, mutta toisin kävi. Tyytyväinen olen kuitenkin ollut ominaisuuksiin. Uusi 020 odottaa alle asennusta.

Bussissa alla moiset,kun oli niin sopivasti tyrkyllä....
Etusella luistelin Botnialla,tosin kovan yrittämisen jälkeen...
Takasella oon kans ajanu uskomattoman paljon(busalla),silti kestää vaan.....
Ei merkittävämpää haukkumista moisille kummeille.....

ps.en harrastele b-aktiviteettii hirveesti,eikä ajeta radallakaan kun pari kertaavuodessa

uskoo ken.....
cool.gif

Mulla oli isossa zetorissa ensiasennusrenkaana eikä ikinä tule enää mun pyöriin. Takanen menettelee, mutta eturengas kuluu aalloille ja alkaa täristää parin tonnin jälkeen. Jenkeissä nostivat niin ison metelin, että saivat vaihtaa renkaat Kawasakin laskuun ja seuraavassa vuosimallissa olikin Dunlopit ensiasennusrenkaina.

Aika kestävä se on, 5000 ajelin 020:lla joka oli ostettaessa alla, ja lähes sakoilla. Ei paljon kulunu. Suoraan ajettaessa suuntavakaa. Nyt on 400km takana diabloilla ja varsinkin kaareajo-ominaisuudet on ihan eri sarjaa kun kuluneissa 020:ssa. Mutkat menee kun itestään nytten.

020 on oikein tuurinki unelma kestää "normaalissa" ajossa ihan perkeleesti... kylmällä ilmalla se lipsuu niin kiihdytyksissä kun jarrutuksissa, siis takanen... mulla kun on sekarengaistus.. ja pyöräkään ei oo koolla pilattu, gsx600f ja kovasti kevennetty...
062802moto_prv.gif

Aika kestävä se on, 5000 ajelin 020:lla joka oli ostettaessa alla, ja lähes sakoilla. Ei paljon kulunu. Suoraan ajettaessa suuntavakaa. Nyt on 400km takana diabloilla ja varsinkin kaareajo-ominaisuudet on ihan eri sarjaa kun kuluneissa 020:ssa. Mutkat menee kun itestään nytten.
Tietysti kuluneen renkaan (varsinkin keskeltä lättänäks) kaarreominaisuuksia ei voi verrata uuteen. Siinä on ihan hirveä ero vaikka vaihtas ihan samanlaisiin.. Varmaan tiesitkin, mutta kunhan höpisen...

020 etusella meni 20tkm, takanen kestää sen 12tkm ...
Vesikelillä hieman liukas muttakun sen tietää niin eipähän tuu mutkissa painettua viimesenpäälle...
062802moto_prv.gif

Kokeilkaa kumminkin piruuttaan Metzeleriä -ja jos on kovin raskas yhdistelmä, niin Avonia.

En ollut muutama vuosi sitten oikein tyytyväinen 020:aan, takanakki kului kulmikkaaksi Suomen suorilla teillä matka-ajossa, eikä mikään ultrakestäväkään ollut (jotain 11 tkm muistaakseni).

Mulla on busassa myös 020 takana ja hyvin se on kestäny ~10tkm ja pintaa on jonku verran jäljellä vaikka kakspäällä matkavarusteilla on tullu paljon ajettua myös.

Mielestäni sen hyvä ominaisuus taas on märkäpito tai ainakin ite uskaltaa luottaa siihen kovassakin vesisadeajossa.  
062802moto_prv.gif

Back