• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Botniaring 1.8 - 2.8.2015 (la-su)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pupu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
aleksi15 sanoi:
Erinomainen huomio. Nyt pitäis toimia :)

Pelästyitkö tuossa n.4 min kohdalla tapahtuvassa ohituksessa? :kääk: Melko pieneen koloon tuli ohitus ja sen ainoa kerran kun tuolla itse olen käynyt ajamassa, niin samanlaisessa tilanteessa kopsahti ja mopot nurin... :no:

Knaku sanoi:
Pelästyitkö tuossa n.4 min kohdalla tapahtuvassa ohituksessa? :kääk: Melko pieneen koloon tuli ohitus ja sen ainoa kerran kun tuolla itse olen käynyt ajamassa, niin samanlaisessa tilanteessa kopsahti ja mopot nurin... :no:

Juu kyllä pelästyin. Ei ollu edes päivän ainut. Vois melkein koostaa videoklipin kaikista jotka tulivat tossa kohtaa sisäpuolelta sulkevaan linjaan ohi. Aluks vedin ton ihan kanttariin kiinni mut sit aloin jättää sinne pyörän mentävää koloa ettei osu.

aleksi15 sanoi:
Juu kyllä pelästyin. Ei ollu edes päivän ainut. Vois melkein koostaa videoklipin kaikista jotka tulivat tossa kohtaa sisäpuolelta sulkevaan linjaan ohi. Aluks vedin ton ihan kanttariin kiinni mut sit aloin jättää sinne pyörän mentävää koloa ettei osu.

Ei varmaan olis huono ajatus toi video.

AT 2 kouluttajat vois tuollaisen videokoosteen kanssa pitää ennen vapaita ajoja lyhyen oppitunnin siitä, mitä ei ainakaan tule tuolla radalla tehdä. Tää sulkevaan linjaan tehtävä ohitus tuskin olis ainoa, jota videolla vois käsitellä. Ihan vaan ajatuksena tuli mieleen. Materiaaliahan lienee jäsenistöllä hallussa. :dunno:

aleksi15 sanoi:
Kiitoksia hienosta viikonlopusta. Erityiskiitos Soikkelille kyydeistä ja Hansulle teltasta.
Oli kyllä hieno rata. Vauhtivasuriin on päästävä uudelleen :) Videotarkistusten jälkeen näyttäisi omat vauhdit ko. mutkassa olevan aivan liian hiljaisia. Jännä että kypärän sisällä mentiin jo täysiä mutta silti tullaan ulkoa ohi sata200 lasissa.

Tässä video sunnuntain keskiryhmästä. https://youtu.be/wtK5cG-Sck4
Videolla taitaa näkyä kaikki radalla olleet pyörät, sillä yhdessä kohtaa ruudulla on lisäkseni 7 pyörää. Alussa lämmittelykierrokset vedetään 1098(?) Duksun perässä ja loppu setistä himmailin valkoisen nakupyörän perässä. Kierrosajat näytti olevan jotain 2:15 luokkaa. KOitin saada videoon näkyville datan, mutten saanut sitä synkkaamaan videon tahtiin. Ei kyllä tuolla 1hz datalla paljoa tee, mutta olisi ainakin nähnyt kierrosajat.

Ihan jatkoa ajatellen, millaisella kierrosajalla vois nousta hitaasta keskiryhmään? alle 2.10?

Telos sanoi:
Ihan jatkoa ajatellen, millaisella kierrosajalla vois nousta hitaasta keskiryhmään? alle 2.10?

Helposti. Oothan sä tuolla jo lisäksi ajanutkin :thumbup:

Knaku sanoi:

:kääk::hanuria::rant:

Soikkeli sanoi:
Tässä olis keskiryhmäläistä horjumista sunnuntailta oliskohan klo. 14.20 setti.

Aika paljon mopoja näkyy videolla, pahoittelut kameran hytkymisestä.

:orgmp: http://youtu.be/CiUCKNDPtfU

Ja klo 15:20 http://youtu.be/IkpIQDQGJ_c
Ekassa videossa oli hassua se että sun ajaminen muuttu 9 minuutin kohdalla ihan täysin. "Oho, mä oon radalla, pitäis vissiin ajatella muutakin kuin p***ua."

Tokassa videossa yllättävän positiivista on se että ajo oli tasaista ilman mitään yliyrittämistä. Positiivista oli myös se että yritit hakee apekseja välillä jopa melkein osuen. Paikoin sulla taasen on ajatusvirhe ajolinjassa, koska ajelit muutamissa paikoissa joka kerta samalla tavalla väärin.

Ohitukset ny oli vähän mitä sattuu, mutta johtu osin kyllä siitä että edellä menevien ajolinjat ja varsinkin ajorytmit oli niin hämäriä että ohitukset joutuu tekemään osin hämärissä paikoissa.

scuuba sanoi:
Ekassa videossa oli hassua se että sun ajaminen muuttu 9 minuutin kohdalla ihan täysin. "Oho, mä oon radalla, pitäis vissiin ajatella muutakin kuin p***ua."

Tokassa videossa yllättävän positiivista on se että ajo oli tasaista ilman mitään yliyrittämistä. Positiivista oli myös se että yritit hakee apekseja välillä jopa melkein osuen. Paikoin sulla taasen on ajatusvirhe ajolinjassa, koska ajelit muutamissa paikoissa joka kerta samalla tavalla väärin.

Ohitukset ny oli vähän mitä sattuu, mutta johtu osin kyllä siitä että edellä menevien ajolinjat ja varsinkin ajorytmit oli niin hämäriä että ohitukset joutuu tekemään osin hämärissä paikoissa.

Joo, oli aika vaikee ohittaa kun vauhtierot oli välillä yllättäviä. Mutta ihan turvallisesti siellä ohi pääs kun vaan maltto olla tunkematta. Kaikista ohitettavista oli muuten jo nähny kuinka ne ajaa niin pysty sit menemään vähän poikkeuksellisissa paikoissa ohi. Se vauhtivasurin suma meni vahingossa ohi kun koetin vaan yhdestä moposta siinä mennä.

Mulla harvoin on yliyrittämistä, tossa varmaan tuli maksimit mun yliyrittämisistä noin niinku ikinä. Ajolinja hakee paljon, tarkkuuteen koetetaan tässä vieläkin panostaa.

Ja varmasti mulla on hassuja linjoja jossain kohtaa. Siks näitä videoita otinkin kun näistä ehtii niitä paremmin sitten analysoimaan.

Viimeksi muokattu:
Damsku sanoi:
Kuvia viikonlopulta: https://www.flickr.com/photos/134503550@N07/sets/72157656752104936

Suurin osa kuvista sunnuntailta (lauantaina oli kuvaajan mielestä muka liian kylmä). Nopee ryhmä taas vähän yliedustettuna, mut on siellä muistaki ryhmistä jokunen kuva. Kuvauspaikkoja monipuolisesti eripuolilta ykkösmutkaa.

Hienoja kuvia, kiitokset. Sain erillisten kierrosten kuvista järjestelemällä hyvän viiden kuvan sarjan, joka näyttää siltä kuin olisi sarjakuvaustoiminnolla otettu.

Nitrous sanoi:
Hienoja kuvia, kiitokset. Sain erillisten kierrosten kuvista järjestelemällä hyvän viiden kuvan sarjan, joka näyttää siltä kuin olisi sarjakuvaustoiminnolla otettu.

En usko! Toihan vaatis sen että osuis viidellä kierroksella samalle ajolinjalle?!

Välillä unohtaa, että läheltäkin voi ottaa kuvaa. Muutama erittäin asiallinen kuva seassa. Jos nyt en itse osunut näihin. Ehkä parempi. ;)

S^Hansu sanoi:
Välillä unohtaa, että läheltäkin voi ottaa kuvaa. Muutama erittäin asiallinen kuva seassa. Jos nyt en itse osunut näihin. Ehkä parempi. ;)

Joo kuvaaja ei tosiaan oo mikään ammattilainen, eikä edes millään tasolla harrastaja. Kunhan kulutteli aikaa räiskimällä mopoja kohti jollain vanhalla hinnat alkaen -järkkärillä :P

Jos jollain on hyviä vinkkejä minkälaisia ratakuvia haluais / kannattaa ottaa, ni voin välittää vinkkejä eteenpäin :)

Back