• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bomber-negative

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Suora lainaus sakkolapusta: "Rekisterikilven asennuksesta annettujen ohjeiden noudattamatta jättäminen. MP:n rekisterikilpi asennettu siten ettei sitä voi takaapäin lukea."

NO eikö se riitä? Jos pyöräsi ei ollut tunnistettavissa takaapäin katsottuna, niin poliisilla on oikeus puuttua asiaan. MItäs jos pyöräsi olisi ollut varastettuna, mutta poliisit eivät olisi nähneet kilven, ja rosmo ois saannu jatkaa matkaa...

EI ne sitä kiusanteon vuoksi tee...
sport05.gif
Poliisien tehtävänä käsittääkseni on yleisen turvallisuuden takaaminen.
Jos pyörä on jo varastettu, niin huonosti on hommansa hoitaneet.

Ja jos toi ei ole kiusantakoa niin ei sitten mikään...

...Ja populistiset iltapäivälehdet heittävät löylyä kiukaalle, se kun myy. Harmi sinänsä.

Luulen että tämäkin vouhkaaminen aikanaan laantuu. Kyllä kohta löytyy uusi kauhistelun aihe.
Aina kai on jokin motoristiryhmä suurennuslasin alla. Bomberit ovat nyt kääntäneet katseen itseensä. Sitä ennenhän jokainen customisti liikkui sinko sivulaukussa.
062802moto_prv.gif

Kyllä tuo poliisien herkkyys on mennyt jo aika naurettavaksi. Sakkoja en ole aikaisemmin mopolla saanut mutta eilen sattui liikennevaloissa pari virkaintoista nuorta kyylää jotka kehottivat ajamaan pyörän sivuun. Seurasi puhallutus ja sitten autoon istumaan. Pyörää ei syynätty millään millään tavalla, eivät edes tutkineet renkaita tms.
Suora lainaus sakkolapusta: "Rekisterikilven asennuksesta annettujen ohjeiden noudattamatta jättäminen. MP:n rekisterikilpi asennettu siten ettei sitä voi takaapäin lukea."
Sakkkoa tuli 184 €!!!!!  
bawling.gif
Voihan v**tu! Kyllä k***päät osaavat sitten puuttua oleellisiin asioihin!  
mad.gif
veryangry.gif
Missä on suhteellisuudentaju, tässähän tuntee itsensä tosi rikolliseksi!?!  
sad_orig.gif

Aika selvästi oli kyllä havaittavissa kyttien asenteesta/puheista negatiivisuus moottoripyöräilijöitä kohtaan...
Mainittakoon että pyöräni ei todellakaan ole mikään fighteri tms. vaan TÄYSIN vakio GS500:n, lukuunottamatta takalokarin katkaisua ja rekkarin taivutusta.
Onkos muilla vastaavia kokemuksia?
NO eikö se riitä? Jos pyöräsi ei ollut tunnistettavissa takaapäin katsottuna, niin poliisilla on oikeus puuttua asiaan. MItäs jos pyöräsi olisi ollut varastettuna, mutta poliisit eivät olisi nähneet kilven, ja rosmo ois saannu jatkaa matkaa...

EI ne sitä kiusanteon vuoksi tee...
sport05.gif
Vähän kyllä tuntui kiusanteolta, muutaman kerran olen tänäkin kesänä poliisien edessä ajanut eikä yhtään valitusta/pysäytystä ole tullut!
Ymmärtäisin kyllä jos kilvestä ei todellakaan olisi saanut selvää tai jos tapaukseen olisi liittynyt jotain muita rikkeitä tai jos pyörässä olisi ollut jotain sanottavaa, mutta näin EI TODELLAKAAN ollut!
nixweiss.gif

Vastaava tilanne sattui myös minulla 'vanhanärrän'-aikaan..
Viranomaiset pysäytti,ei ollut mitään sanomista kuin toi kilven taivutus...
Taivutin kilven suoraksi...niin mitä tekikään tämä *virkaintoilija*??...kirjoitti asiasta rekisteriotteeseen kaikesta huolimatta....
Siinä toisen virantoimittajan kanssa asiaa vierestä kummastellen ja ihmetystä katseissa havaiten...otin rekisteriotteen takaisin...(ärräpäitä mielessäni lukien)..
Eipä voinut toisen tekoa puolustella (poliisi)....tai kumota..

Että mitäs tästä tuumitte....  
eek.gif

Itselläni on -90 gsxr, joka on maalaukseltaan huomiota herättävä. Mitään muutoksia pyörään ei muuten ole tehty. Silti tuijotukset poliisien puolelta ovat aika tuiman näköisiä kun lähellä liikkuvat eikä motukkapoliisit moikkaile. Ehkä luokittelevat bomberiksi?? ja olinhan mä siellä bomber-weekendissäkin!! huom. vain katsojana.

Ja olen aikaisempien kommentoijien kanssa samaa mieltä siitä, että joka ylinopeuksia ajelee tai keulii yleisessä liikenteessä ottaa tietoisen riskin ja saa maksaa sakot pulisematta. Selkeä kiusanteko on sitten juttu erikseen.

160-200 km on mun mielestä vauhti, joka ei sovi millekään tielle. Ihmettelen miksei tätä tarvetta voi käydä purkamassa radalla!

Itselläni on -90 gsxr, joka on maalaukseltaan huomiota herättävä. Mitään muutoksia pyörään ei muuten ole tehty. Silti tuijotukset poliisien puolelta ovat aika tuiman näköisiä kun lähellä liikkuvat eikä motukkapoliisit moikkaile. Ehkä luokittelevat bomberiksi?? ja olinhan mä siellä bomber-weekendissäkin!! huom. vain katsojana.

Ja olen aikaisempien kommentoijien kanssa samaa mieltä siitä, että joka ylinopeuksia ajelee tai keulii yleisessä liikenteessä ottaa tietoisen riskin ja saa maksaa sakot pulisematta. Selkeä kiusanteko on sitten juttu erikseen.

160-200 km on mun mielestä vauhti, joka ei sovi millekään tielle. Ihmettelen miksei tätä tarvetta voi käydä purkamassa radalla!
160 on uusille kotiloille ja mopoille ihan normaali kruisailua, jos kesällä aamuyöllä ajelee 160km/h hlinnan motaria ja saa siitä sakot, on se jo vittuilua.

Omasta moposta puuttuu etuvilkkujen lasit ja toinen puoli aivan pasana, likainen jne... epämääräisen näköinen, valoissa poliisit olleet vieressä ja katselleet, eivät ole reagoineet muuten, kerran puhallusratsiaan, ei kommenttia moposta. Eli ei kovin jyrkkä asenne ole näillä kohtaamillani setä sinisillä ollut..

Suomi viihteen kuuluisa lausahduksia lainaten:

"Ja kun tarkemmin ajattelee, niin se oli sille kusipäiselle, itsensä ja muiden vaarantaja not-bomberille ihan oikein!"

Lähde: "Seitsemän kuolemansyntiä" osa 8.

Poliisien tehtävänä käsittääkseni on yleisen turvallisuuden takaaminen.
Jos pyörä on jo varastettu, niin huonosti on hommansa hoitaneet.

Ja jos toi ei ole kiusantakoa niin ei sitten mikään...
NOnnii, faktaa kehiin.

Asetus ajoneuvojenrekistöinnistä:

TLL kirja, VI225, sivu 502 (vk 2002)

34§ Rekisterikilpien kiinnitys ja käyttö.

....blaablaa blaa muussa ajoneuvossa taakse kilville varattuihin paikkoihin ajoneuvon poikkisuuntaan, pystyasentoon tai enintään 30 astetta alareunasta ulospäin kallistettuna ja siten, ettei mikään ajoneuvon osa tai varuste osittainkaan peitä sitä. Rekisterikilpi tulee tarvittaessa pohjustaa tai kehystää siten, ettei se ajoneuvoa käytettäessä vahingoitu. Rekisterikilpeä ei saa taittaa, leikata tai peittää, eikä siihen saa kiinnittää tarraa, merkkiä tai kilpeä.

2. Rekisterikilpien kiinnitysruuvien päät on maalattava pohjan värisiksi tai peitettävä pohjanvärisillä tulpilla.

3. Ajoneuvossa ei saa käyttää eikä siihen kiinnittää muita kuin siihen kuuluviat rekisterikilvet eikä muita sellaisia kilpiä taikka kirjain-tai numeroyhdistelmiä, jotaka harhauttavasti muistuttavat rekisterikilpeä tai -tunnusta, siirtomerkkiä taikka jonkin valtion kansallistunnusta.

4.Rekisterikilvet on pidetävä sellaisessa kunnossa, että rekisteritunnuks on liikenteessä vaikeudetta luettavissa.

jne jne...

Tuo ylläoleva teksti on suoraan lakikirjasta, eli ei taida olla kysyttävää tai epäilemistä sen suhteen.

Eli kaikki kilpien modifiointi, vääntäminen, lakkaaminen, muovittaminen, maalaaminen jne jne on laissa kielletty, samalla tavalla kun keuliminen, ylinopeutta ajaaminen, kännissä ajaaminen jne jne... Tiedän että em jutut eivät ehkä ole verrattavissa, mutta kaikki tiedätte että ovat kiellettyjä hedelmiä, ja niin on kilpien kanssa pelleily.

Eli poliisi teki työnsä, eivät vittuilleet.

Ja syy siihen että tämä laki on tehty ei pitäis olla vaikeata ymmärtää.

Ja Petri, poliisien tehtäviin kuuluu paljon muuta kun yjt:n ylläpitääminen, lue poliisilakia, siinä niitä eri tehtäviä on lueteltu.
Jos pyörä on varastettu niin ovat huonosti hoitaneet hommansa? Et voi olla tosissasi, tarkoitatko että poliisi pitäis vartioida pelkästään moottoripyöriä, ei hyvää päivää.

Siksi kilpien tulee olemaan selkeitä, ja näkyvissä, kuten em laissa lukee, että poliisi pystyy suoraan sitä tarkistaa tietokannaltaan, että onko mopo pöllitty.

Lisää kysymyksiä kehiin vaan, kyllä tästä keskustelua tulee...

. Siis ketä kiitämme?
confused_orig.gif
?
veryangry.gif
Kiitämme,Jeesustelijoita isolla J:llä, kylän jaakkoja, kyttääjämummoja ja kaiken maailman kateellisia jotka syyttelee motoristeja kaikesta mahdollisesta! lisätietoja (www.kyttaajat.com). Montako ihmistä Bomberit on tappanu? 0? Vai..? Ei hyvänen aika...sama kun pistettäs kaikki autoilijat lakoon, sillä hehän MURHAAVAT keskimäärin sivullisia PALJON useammin kuin motoristit!

Duoda-duoda... eiköhän ne poliisitkin työtään vaan ole tekemässä. Lait säädetään niiden tunareiden toimesta joita tuonne isoon kivitaloon itse valitaan... Voihan se tuntua ikävältä jos jää kiinni, mutta jos riskit on tiedossa niin kyllä jokaisen pitäisi pystyä vastaamaan seurauksista itse ja ilman purnausta.
buttrock.gif

lyhyesti, jotten tympäse teitä, arvoisia lukijoitani, kaikesta huolimatta, sakotusherkkyys on lisääntynyt. näin näppistuntumailla ja omista kokemuksista. ennen ei pimentyneestä takavalosta saanut sakkoja, olen kokenut senkin, mutta tänä 2003 kuluneena kesänä sekin tapahtui ja samassa yhteydessä kolmen (3) mp-polliisin yhteensä yli puolituntia kestänyt kulkineen tarkastelu kaikkine outoinekin kysymyksineen. siis mikä ihmeen resurssipula? kolme poliisimiestä voi käyttää yhden mp:n syynäilyyn yli puolituntia. sinänsä ymmärrettävää, kärpiöni ulkonäkö huomioiden.
Huomasin saman asian kesällä kun mut pysäytettiin maijan ja prätkäpolliisin voimin keskellä päivää Hämeenlinnan motarilla vähän ennen Klaukkalan liittymää. Ylinopeutta en ajanut enkä muutenkaan hölmöillyt. Vuoden vanhasta Ducatistani tarkastettiin kaikki runkonumeroa myöten. Toimitus kesti vartin ja rekisteriotteeseen kirjoittiin huomautus kilven väärästä kulmasta, kilpi oli laillisessa kulmassa mutta en viitsinyt alkaa marmattamaan koska kaverit tuntuivat olevan tosissaan. Myös haut tsekattiin. Pysäytys motarille aiheutti vaaratilanteen koska autot pyyhälsivät ohi 120 km/h. Kypärää en ottanut päästä koko toimituksen aikana.(poliisi ei nähny naamaani) En saanut sakkoja ja kun kysyin pysäytyksen syytä, poliisi vastasi tämän olevan puhallusratsia! Muita ei kyllä pysäytetty koko varttitunnin aikana eikä minuakaan puhallutettu!!! Moniko uudella autolla ajanut on pysäytetty motarilla vain täystarkastusta varten, ei varmaan ketään!! Monikohan rattijuoppo tai vastaava vempula ajoi tällä aikaa ohi kun kun kolme poliisia tarkasti "vaarallista" motoristia.

Haluan uskoa että poliisilla oli joku (järkevä) syy pysäyttää minut, mutta en ole keksinyt mikä se voisi olla. Aikaa ainakin tuntui pollareilla riittävän joten resursseja tuntuu piisaavan.

PS. En ole Bomberi-äijä
wink.gif

Voihan se olla v*****lua, jos lain valvoja rankaisee lain rikkomisesta. Hyi polliisisedät lakatkaa vihuilemasta.

Nyt alkoi olla ikävä sävy tämän topicin aiheissa,joten poistin erään jäsenen tekstin...
Luulen,että itsekkin ymmärtää syyn.....

lookaround_orig.gif

Ja sitten rauhallisuutta ja asennetta keskusteluun...

En sit tiedä, mistä johtuu, mutta minua ei ole poliisi pysäyttänyt ainakaan viiteen vuoteen kotilolla eikä mopolla liikkuessa. Olisko mitään tekemistä sen kanssa, että en hirveesti kohella enkä aja ylinopeuksia...? Vai ihmeen hyvä tuuri?
cool.gif

Voihan se olla v*****lua, jos lain valvoja rankaisee lain rikkomisesta. Hyi polliisisedät lakatkaa vihuilemasta.
Siis minkä lain rikkomisesta? Ja mikä rangaistus? Kerro lisää...
Onko sinulle uutta, että lain rikkomisesta seuraa rangaistus, jos rikkomus on riittävä. Riittävyyttä arvioi usein se, joka "rankaisee". Siis melkein minkä hyvänsä lain. Simputukset ja kiusanteot ovat tietysti asia erikseen

Siis minkä lain rikkomisesta? Ja mikä rangaistus? Kerro lisää...
Onko sinulle uutta, että lain rikkomisesta seuraa rangaistus, jos rikkomus on riittävä. Riittävyyttä arvioi usein se, joka "rankaisee". Siis melkein minkä hyvänsä lain. Simputukset ja kiusanteot ovat tietysti asia erikseen
Ai. Mä ku luulin et täs oli kyse bomber-ilmiön vaikutuksesta "normi" motoristin elämään. Pyydän anteeksi ja kiitän hyvästä laki-oppitunnista, kertaus on opintojen äiti.  
thumbs-up.gif

PS. Lainvalvoja (poliisi) ei rankaise vaan sen tekee tuomioistuin.
wink.gif

Tota Ööö... sata vetoo ett meiss kaikissa asuu pieni pommittaja, vaik me ei itse sitä tiedostettais. Hmm... ja luulen että pommittajan vikaa minusta ainakin löytyy aika paljon
baaa.gif

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back