• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarim
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Bomber Magazine järjestää mielenkiintoisen huippunopeuskilpailun kaudelle 2013. Kilpailussa on tarkoitus etsiä Suomen nopeimmat moottoripyöräkuljettajat katu- ja kilpapyörä luokista. Kilpailua seurataan aktiivisesti bomber.fi foorumilla johon päivitetään kaikki tulokset ja luokkien TOP10 sijoitukset julkaistaan aina tuoreeltaan Bomber Magazine lehdessä. Koska säännöt ovat nyt hyvin selkeät ja eteenkin race -luokassa varsin avoimet on hyvä mahdollisuus päästä jo talvella listan haluttuun kärkeen vaikka jääratapyörällä. Kilpailu päättyy 10.10.2013, jonka jälkeen julkaisemme kisan voittajat, jotka saavat hienojen palkintojen lisäksi kunnian kutsua itseään Suomen nopeimmaksi prätkäkuskiksi ja heille luovutetaan uniikit takit joissa lukee Fastest Man 2013.

Lue lisää:
http://forum.bomber.fi/viewtopic.php?f=4&t=71393

No onhan se kyllä. Kawasaakelikin mahtuisi noihin sääntöihin, vaikka itse sitä kyllä lähinnä racelaitteena tätä nykyä pidänkin.
Ehkä sääntöjä kannattaa hieman viilata :)

Sääntöihin kannattaisi ehkä lisätä "liikennekäytössä oleva", joka sitten tuomariston avustuksella varmaan alkaisi rajaamaan luokat silleen niinku ne ehkä on alunperin tarkoitettu :grin:

sky sanoi:
Eikös tossa street bike luokittelussa ole iso porsaan mentävä aukko?:D

Ai joo, se että tänä vuonna Street Bike -luokan Fastest Man oli hitaampi kuin saman luokan Fastest Woman.

En uskaltais sanoa ko henkilöä porsaaksi, mutta saattaa mennä kovaa ensi vuonnakin.

Pikku huomiona, että kaasuvehkeet eivät ole millään muotoa tieliikenne hyväksyttyjä. Ja turboilla taas on omat teho määräykset ja uudemmissa peleissä myös päästömääräykset. Viritysten ei tarvinnut olla otteessa, mutta tarviiko niiden olla edes teoriassa katulailliset?:p

En tiedä mitä kisan suunnittelijat ovat alun perin tarkoittaneet, mutta neuvoisin tosiaan määrittelemään huomattavasti tarkemmin srteet bike-luokan. Raceluokan luokitteliu oli varsin selvä: Laitteessa pitää olla kaksi pyörää!:WAZAAP:

Ei kai tässä laillisia laitteita haeta, niiden tulokset löytyy maahantuojien esitteistä.
Lähinnä kai se, että saadaan jonkunlainen järkevä määritelmä erottamaan katu- ja kilpapyöriä toisistaan olisi suotavaa tehdä ennemmin kisan alussa kuin kisan lopussa :paikallatuulee:

Mika 14R sanoi:
Ei kai tässä laillisia laitteita haeta, niiden tulokset löytyy maahantuojien esitteistä.
Lähinnä kai se, että saadaan jonkunlainen järkevä määritelmä erottamaan katu- ja kilpapyöriä toisistaan olisi suotavaa tehdä ennemmin kisan alussa kuin kisan lopussa :paikallatuulee:

Pointtini oli lähinnä se että kilpaluokan voitto on todella vaikeaa, vaikka käyttää kaikki mahdolliset virityskonstit. Loppunopeudet ilmeisesti luokkaa 400 km/h. Mutta jos samoja metodeja voi tosiaan käyttää myös katuluokassa, niin siinä ei ole mitään järkeä. Silloin on turha olla kaksi eri luokkaa.:)

sky sanoi:
Pointtini oli lähinnä se että kilpaluokan voitto on todella vaikeaa, vaikka käyttää kaikki mahdolliset virityskonstit. Loppunopeudet ilmeisesti luokkaa 400 km/h. Mutta jos samoja metodeja voi tosiaan käyttää myös katuluokassa, niin siinä ei ole mitään järkeä. Silloin on turha olla kaksi eri luokkaa.:)

No, tosi monia päivittäisessä katukäytössä olevia pyöriä on, jotka menee yli 350 kmh. Täysin lain kirjaimen mukaisia niistä ei liene yksikään, mutta silti ihan käyttöpyöriä joilla ajetaan normiajoa. Eli katupyöriä.
Kilpaluokassa tänä vuonna vissiin landspeedissä lähinnä kaksi pyörää, Kawasaakeli ja Taxi.
Mun mielestä ihan reilu ja oikeudenmukainen luokittelu noin.

Liiallinen sääntöviidakko tekee homman vaan vaikeaksi, mutta joku selkeä raja pitää olla katu- ja kilpalaitteen välillä, joka on sitten vaikkapa tuomariston päätettävissä. Mä itse osaan kyllä erottaa toisistaan katu- ja kilpakäyttöön rakennetut pyörät jos semmoiset eteen tuodaan. Sallisinkin vastaavan vapauden myös tuomaristolle, ja sääntöihin tuomaristolle valintaoikeuden kategorisoida laitteet.

Mika 14R sanoi:
No, tosi monia päivittäisessä katukäytössä olevia pyöriä on, jotka menee yli 350 kmh. Täysin lain kirjaimen mukaisia niistä ei liene yksikään, mutta silti ihan käyttöpyöriä joilla ajetaan normiajoa. Eli katupyöriä.
Kilpaluokassa tänä vuonna vissiin landspeedissä lähinnä kaksi pyörää, Kawasaakeli ja Taxi.

Liiallinen sääntöviidakko tekee homman vaan vaikeaksi, mutta joku selkeä raja pitää olla katu- ja kilpalaitteen välillä, joka on sitten vaikkapa tuomariston päätettävissä. Mä itse osaan kyllä erottaa toisistaan katu- ja kilpakäyttöön rakennetut pyörät jos semmoiset eteen tuodaan. Sallisinkin vastaavan vapauden myös tuomaristolle, ja sääntöihin tuomaristolle valintaoikeuden kategorisoida laitteet.

no tuohan on aika helppo juttu tehdä tuo raja vaikka niin että kilpaluokan pyörillä kilpaillaan jossain ns.kilpaluokassa tai on ilmoitettu johonkin kilpasarjaan esim dragrace tai roadracing ja muut on streetbike vehkeitä. Ei niitä niin hirveästi ole ketkä tuohon nopeuteen satsaa muuten niin hirveästi ja jos jokuset satsaa niin annetaan niille se mahdollisuus ja oikeus olla nopeita eikä lyödä kapuloita heti rattaisiin.

SamiN sanoi:
kyllä mä ainakin ehdottomasti haluan oman luokan jossa voin olla se nopein :grin:

Mä haluan monta luokkaa, ja olla nopein kaikissa :)
Mutta jos ei se ole mahdollista, niin mahdollisimman yksinkertaiset kaksi luokkaa, eli katu- ja kisalaitteet, tuomaristo viime kädessä päättää mihin kuuluu.

Tuo luokkajako ainakin helpottaa ylläpidon työskentelyä. Pistää pikavalinnan taakse Bussin ja Kiwakasan. :thumbup:

Oon joskus miettinyt semmosta konstia tohon katulaillisen määritelmään, että katulaillisten ajokkien pitäis käydä ajelemassa rundi jossain paikassa x. Ja tapahtuman järjästä voi sitten tilata ratsian paikalle jos haluaa (=joku vastustaja voi sen tehdä jos järjästäjän puolesta :O )
Joka ei käy ajamassa lenkkiä -> automaattisesti luokitellaan racing/kilvetön

Liekö koskaan tämmöstä tehtäis. Itekki olisin varmaan vastaan jos joku ehottais :)-

tenhulttio sanoi:
Oon joskus miettinyt semmosta konstia tohon katulaillisen määritelmään, että katulaillisten ajokkien pitäis käydä ajelemassa rundi jossain paikassa x. Ja tapahtuman järjästä voi sitten tilata ratsian paikalle jos haluaa (=joku vastustaja voi sen tehdä jos järjästäjän puolesta :O )

Liekö koskaan tämmöstä tehtäis. Itekki olisin varmaan vastaan jos joku ehottais :)-

Eihän kenenkään tarvitse pyytää ratsijaa pitämään,kun kyllä näissä 4-5 foorumissa jossa tänäänkin ollaan asiaa puitu aika ahkerasti on sen verran sinisiä mukana että osaavat tulla pyytämättäkin sen tekemään.

tenhulttio sanoi:

saattaisi olla aika epäreilu sääntö (kaasut vs turbot) :D

Mika 14R sanoi:

No noihan se asia on juuri prikulleen, kun sen esittää kiertelemättä ja kaartelematta. En vaan kehannut ilmasta asiaa ihan noin suoraan. Mutta jako naurattaa lähinnä siksi, että toisessa sarjassa on käytännössä kaksi kilpailijaa ja loput toisessa:;):

Viimeksi muokattu:
sky sanoi:
No noihan se asia on juuri prikulleen, kun sen esittää kiertelemättä ja kaartelematta. En vaan kehannut ilmasta asiaa ihan noin suoraan. Mutta jako naurattaa lähinnä siksi, että toisessa sarjassa on käytännössä kaksi kilpailijaa ja loput toisessa:;):

Oletan että säännöt on mitä on siksi, että myös esim nitropyörällä tai funnybikellä voisi käydä ajamassa nopeutta vaikka 500 metriä jos joku kuski on tarpeeksi sekaisin:D

Mika 14R sanoi:
Oletan että säännöt on mitä on siksi, että myös esim nitropyörällä tai funnybikellä voisi käydä ajamassa nopeutta vaikka 500 metriä jos joku kuski on tarpeeksi sekaisin:D
kyllä se lajin kiinnostusta ainakin nostaisi jos kyseisillä laitteilla käytäisi nopeus tapahtumissa mutta taitaa olla liian kallista rikkoa vehkeitä ihan vaan loppunopeuden takia ja palkinnoksi saada takki ja paljon selkään taputtelijoita.

Kuulostaa kyllä ihan hauskalta kisalta, josta kehittyy varmasti vielä enemmän hauskaa keskustelua ja vääntöä. Varmasti monella menee myös herneet nenään:thumbsup: Mutta kansa tarvitsee sirkushuvia:)

Ainoa mikä tuossa vähän särähtää... on että vain suljetulla alueella tehdyt tulokset hyväksytään... Mitäs bomber touhua tämmönen on?:dunno::p

Viimeksi muokattu:
Back