SeniorAviator sanoi:
Tuota XR:ää en ollut tullut tietämättömyydessäni edes oikein katsoneeksi. Teho ei välttämättä huoleta, mutta miten tuo vääntää pienemmillä kierroksilla? Ilmeisesti ihan hyvin jos matka-ajoon sitä suosittelet.
Olen lähes 190cm pitkä ja vielä pitkäraajainen, joten uskon ylettäväni maahan Adventuresta. Toisaalta en ole erityisen roteva, joten se voi olla vähän painava. Tietysti iso bensatankki on plussaa, mutta se sitten vastaavasti tuntuu painossa ja painopisteessä
Vääntää todella kivasti, on mutka ja matka-ajoon orggis-rengastuksella täydellisen sopiva. Alkuperäinen takarengas oli tosin vaihtokunnossa jo 8 tkm lukemilla ja nyt reilu 11 tkm mittarissa alkaa eturengaskin olla loppu. Taakse laitoin mahdollisesti hieman kestävämmän touring-rekaan ja myös eteen vaihdan saman Metzeler Roadtec 01:sen. Takarengas ei ole silmin nähden yhtään kulunut vielä >3 tkm Euroopan reissun jälkeen.
Jos tuolla enempi soralle mielii, niin silloin alle mieluummin jotain muuta..
Just kotiuduttiin kivalta Euroopan reissulta, kierreltiin Saksaa sekä Itävaltaa ja käytiin myös Alpeilla. Tämän kesän reissut ovat tosiaan olleet pyörälläajofiiliksiä ajatellen sitä kaikkein parasta antia. Siis oikeasti paljon mieleisempi kuin K 13 S, tai todellisena matkapyöränä pidetty K 16 GT. XR taittuu mutkiin kuin unelma, ja menee maantiellä kuin luotijuna. Ajoasento on täydellisen hyvä ja joku 600 km siivu ei tunnu oikein missään.
19 l tankki saisi tosin olla hieman suurempi ja välitykset hieman pitemmät. Jos ja kun tuohon alkaa joskus löytyä pienempää takaratasta, niin välitykset vaihtuvat. Ehkä samalla myös hieman reipas bensankulutus pienenee.. Kotimaassa pääsee ~5,7 litralla, mutta Saksan motareilla alkoi mennä litran verran enemmän - tosin maisematkin vaihtuivat aika nopsaan
Kardaanin puutekaan ei kiusaa enää Scottoilerin asennuksen jälkeen. Onhan muuten pätevä laite tuo eSystem II
Jos tuosta lueskelet, niin löydät lisää XR-juttua (ne ohjaustangon värinäjutut ovat historiaa).
http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/280600-BMW-n-uusi-urheilullinen-seikkailupy%C3%B6r%C3%A4-S1000XR-(-)
Itse olen 185 cm ja yhtään korkeampi pyörä ei saisi minulle olla. Tuossahan on sähköinen jousituksen ja vaimennuksen säätö, ero matalimman ja korkeimman säädön välillä taitaa olla lähes 10 cm. Kaksin ja laukut mukana ajellaan yleensä keskiasennolla. Taisi siihen saada tehdasvarusteenakin myös korkeampaa penkkiä, muistelisin (XR:ää saa myös alustaltaan matalampana versiona).
Jos käyt koeajolla, niin huomioi myös se mode-nappula. Jos siinä on rain-asento päällä, niin tehosta ja väännöstä saa melkoisen väärän käsityksen