• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

BMW F 700GS Vs Honda XL Transalp

Iltoja!
Tälle kaudelle laitoin 8GS:n ja kohtuullisen tyytyväinen olen. Tokkiisa hondalla en ole ajanut mutta kyllä noiden kevyiden (miksei myös suurempien) matkaenskojen puolesta voinee puhua. Ei tarvitse miettiä että muuttuko joku tie sorapintaiseksi tai vaikka vähän pienemmäksikin kärrytieksi. Sen sanoisin olevan puoltava seikka verrattuna customeihin tai muihin sporttisempiin pyöriin.
Onhan tuo 8 -satku vähän erilainen kuin 7-satanen mutta pääpiirteittäin samaa tuotantoa. Ajoasento varsin pysty ja tuntuma kuin isommassakin pyörässä ja istutaan korkealla. Hyvin jaksaa kulkea niin yksin kuin kaksinkin ja se polttoaineen kulutus...pienempiä teitä ajellessa maisemia katsellen ( 70-90 km/h) niin pääsee alle 4 ltr / 100 km mutta mutta, kun mennään motarille ja vauhti nousee sinne 110-120 km/h niin kulutus nousee sinne 5-6 ltr:n välille. Eli johtopäätös, ei ehkä tarkoitettu motareille vaikka ajaa niitäkin ja kulkee sielläkin tarpeeksi hyvin, ainakin suomen tienopeuksilla.
Mun 8GS vuosimallia 2008 eli taitaa olla ensimmäistä vuosikertaa kun tuota mallia tehty ja onhan sillä ajettukkin melekein 'miljoona' (80 tkm) mutta vielä käy ja kukkuu. Vakiona löytyy abs:it ja kahvalämppärit joka sekin hyvä juttu.

PoS sanoi:
Guzzit on mahtavia! Mun heikko kohta on V-sarjan pyörät, ja niistä erityisesti V7 Racer ja V9 Bobber on tosi lähellä sydäntä. Ne ei uutenakaan paljoa maksa, kannattaa käydä kokeilemassa!

On muuten hieno toi Bobber! Aikaisemminkin tykännyt siitä. Peruspyörän fiilistä, mutta omaperäisyys ja tyylikkyys ei yhtään perus. Varmaan hyvä ajaakin :)

Hondistivfr800 sanoi:
Iltoja!
Tälle kaudelle laitoin 8GS:n ja kohtuullisen tyytyväinen olen. Tokkiisa hondalla en ole ajanut mutta kyllä noiden kevyiden (miksei myös suurempien) matkaenskojen puolesta voinee puhua. Ei tarvitse miettiä että muuttuko joku tie sorapintaiseksi tai vaikka vähän pienemmäksikin kärrytieksi. Sen sanoisin olevan puoltava seikka verrattuna customeihin tai muihin sporttisempiin pyöriin.
Onhan tuo 8 -satku vähän erilainen kuin 7-satanen mutta pääpiirteittäin samaa tuotantoa. Ajoasento varsin pysty ja tuntuma kuin isommassakin pyörässä ja istutaan korkealla. Hyvin jaksaa kulkea niin yksin kuin kaksinkin ja se polttoaineen kulutus...pienempiä teitä ajellessa maisemia katsellen ( 70-90 km/h) niin pääsee alle 4 ltr / 100 km mutta mutta, kun mennään motarille ja vauhti nousee sinne 110-120 km/h niin kulutus nousee sinne 5-6 ltr:n välille. Eli johtopäätös, ei ehkä tarkoitettu motareille vaikka ajaa niitäkin ja kulkee sielläkin tarpeeksi hyvin, ainakin suomen tienopeuksilla.
Mun 8GS vuosimallia 2008 eli taitaa olla ensimmäistä vuosikertaa kun tuota mallia tehty ja onhan sillä ajettukkin melekein 'miljoona' (80 tkm) mutta vielä käy ja kukkuu. Vakiona löytyy abs:it ja kahvalämppärit joka sekin hyvä juttu.

Hyvää puolustuspuhetta matkaenskalle :) Kulutus on tosi kohtuullinen. Ja kyllä on paljon ajaettu pyörä, hyvät kestää :)

Wolff sanoi:
Kannattaa myös miettiä millaista moottoripyöräily tulee olemaan. Jos ajelet vain kuivalla kelillä, on customi todella hieno laite rauhalliseen ajoon. Sateella kuitenkin kaikki p*ska tulee tiestä päälle autojen nostattamana, ja silloin se customi ei ole niin hauska.

Otsikon pyörissä on suojaa hiukan enemmän. Ainakin tuossa GS:ssä on vielä kahvanlämppäritkin vakiona, niin ajelua pystyy tekemään ajokauden alussa aikaisemmin ja lopussa pidempään.

Totta! Noi jutut on kyllä niiiin vahvasti matkaenskaa puoltavia.

Back