• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Blackbird kuolee vedättäessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herra XX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
nyt on uudet tulpat ja ilmansuodin hankittu ja odottaa paikalleen laittoa.

sain myös vinkkiä osamyyjältä että mopotin käy alakierroksilla liian laihalla ja että laittaa seosta kierroksen verran auki eli rikkaammalle.

tutkiskelin ilmaletkuja ja kumikurkkuja ja ne näytti olevan ihan kunnossa. silmä määräsesti siis!

jos nyt viikonloppuna sais kamat kii ni kokeilen kyl mitä se sanoo pelkistä tulpista ja filtteristä. ei huvittais ruveta ruuvaamaan kaasareita ollenkaan. jää pian ens kesä ajamatta jos niitä rupee säätämään... pakko sitä sit on kokeilla säätää jos ei näillä muutu....
nixweiss.gif

Koettu aiemmin..;)
Kun kiihdytät, kone "hyytyy"..
Vika on siinä, että kaasarikoneessa on tankin alla olevassa alipainekalvon kumissa reikä.
Vaihdata se, niin pääset taas lujempaa:)!
Jos et itse tongi paikkoja kuntoon, kuten en itsekään omastani, käske huoltomiehen seurata bensansyöttöä tankista alaspäin. Hän löytää sieltä ns. hanan, joka toimii jonkun kalvon välityksellä. Se osa vaihtoon, ja johan taas mennään:)

(ps. en itse ole sitä omastani korjannut, ainoastaan korjauttanut pyörästäni. En osaa tarkemmin kertoa, muuta kuin että joku alipainehana tms. siellä jossain tankin alla on, jossa kumiin on tullut reikä, ja ottaa kuulemma ilmaa liikaa... tai liian vähän..;)!!!  ) Eli alipainehanan kalvo tms tai jotain, tankin alla. Wika ei siis ole itse kaasareissa, tai koneessa:)

033102beer_1_prv.gif
"tai"
033102beer_1_prv.gif
sori... ämsbötäyitai muutan nyt tonne kännissä palastallele.
062802jumpie_prv.gif
sori edelleen!
Ei ollut kallis.

Koettu aiemmin..;)
Kun kiihdytät, kone "hyytyy"..
Vika on siinä, että kaasarikoneessa on tankin alla olevassa alipainekalvon kumissa reikä.
Vaihdata se, niin pääset taas lujempaa:)!
Jos et itse tongi paikkoja kuntoon, kuten en itsekään omastani, käske huoltomiehen seurata bensansyöttöä tankista alaspäin. Hän löytää sieltä ns. hanan, joka toimii jonkun kalvon välityksellä. Se osa vaihtoon, ja johan taas mennään:)

(ps. en itse ole sitä omastani korjannut, ainoastaan korjauttanut pyörästäni. En osaa tarkemmin kertoa, muuta kuin että joku alipainehana tms. siellä jossain tankin alla on, jossa kumiin on tullut reikä, ja ottaa kuulemma ilmaa liikaa... tai liian vähän..;)!!!  ) Eli alipainehanan kalvo tms tai jotain, tankin alla. Wika ei siis ole itse kaasareissa, tai koneessa:)

033102beer_1_prv.gif
"tai"  
033102beer_1_prv.gif
     sori... ämsbötäyitai muutan nyt tonne kännissä palastallele.
062802jumpie_prv.gif
sori edelleen!
Ei ollut kallis.
elikkäs tankin alla on juu bensahana. täytyypä ottaa irti ja tutkia....
Mitäs maksoi kun korjautit??
ja uudet tulpat ja ilmansuodin ei siis auttanut. Oireet jatkuu. Kunhan täs nyt olis joku hetki aikaa ottaa taas hondaa huomioon kun tuo työ häiritsee tätä vähääkin vapaa-aikaa...

Tervehdys,

Perinteistä hanaa ei sinällään ole, vaan tankin alla on alipainesysteemi (tuskin oikea nimi sille, mutta saa kelvata): irrota tankki (bensaletku, alipaineletku ja bensamittarin anturijohto irti ensin toki) -> tankin pohjassa muistaakseni kuusiokoloilla semmonen metallilätkä eli just se alipainesysteemi. Valuu siis bensa ulos eli ämpäri alle.

Itse systeemi on aika yksinkertainen. Saa korjaussarjan, missä on kalvo + muut sälät. Hinta setillä noin 60 €, saa ainakin valtuutetuilta Honda-varaosamyyjiltä (vähän mainosta väliin, mutta muualta en löytänyt). Ja HUOMAA, osta lisäksi o-rengas siihen tankin ja alipainesysteemin väliin, vanha tod.näk. fuskaa. Rengas maksoi 20 snt  
biggrin.gif
.

Oireet mulla oli samat eli piste tälle arvaukselle.

okej!
smile_org.gif
onkos se reikä sitten niin että silmillä näkee että se on selvästi paskana!? Lähden huomenna kauppoihin jahtaamaan kyseistä settiä!
062802moto_prv.gif

Eikös tuon kalvon voi testata, kun ottaa alipaineletkun irti koneesta ja imee. Jos on bensalekut irti hanasta niin ihan pienellä imaisulla pitäisi ruveta tulee reilusti bensaa. Pelittääkö sulla laite, kun ajat esim 6vaihteella kaasu täysin auki ja kiekat siellä 10 000 ja + vai ilmeneekö toi ainoastaan kiihdytys tilanteessa.

Mun mopooni ilmestyi juuri sun kuvailema ongelma sen jälkeen, kun vaihdoin suodattimen hengittävämpään malliin.
Kone meni laihalle ja puutu keskikierroksilla. Vetää kyllä pirkaleen hyvin pintakaasulla mutta kun väänsi lisää,
niin se kuulosti röpötykseltä, mutta oikeasti se meni niin laihalle että mooasi ja samaan syssyyn alkoi pätkimään.
oireilun helposti sekottaa röpöttämiseen. Joten mulla auttoi se, että nostin neuloja seuraavaan pykälään ( mulla oli dynojetin neulat.)
Lakkasi kakiminen, röhiminen, röpötys.  
Halpa konsti on, että nostaa prikoilla neuloja. Sillä nyt selviää ainakin että onko vika siinä, Eikä tarvitse edes penkitellä.
smile_org.gif

Eikös tuon kalvon voi testata, kun ottaa alipaineletkun irti koneesta ja imee. Jos on bensalekut irti hanasta niin ihan pienellä imaisulla pitäisi ruveta tulee reilusti bensaa. Pelittääkö sulla laite, kun ajat esim 6vaihteella kaasu täysin auki ja kiekat siellä 10 000 ja + vai ilmeneekö toi ainoastaan kiihdytys tilanteessa.
kyllä se kulkee 6. ja 10 000 rpm ihan mukavasti
smile_org.gif

kiihryttely tasasesta kaasusta ja 3000 kiekan kieppeiltää vaan tekee sen lamaantumisen.

en ole vielä kerennny hakemaan tota kalvotsydeemiä..

kyllä se kulkee 6. ja 10 000 rpm ihan mukavasti
smile_org.gif

kiihryttely tasasesta kaasusta ja 3000 kiekan kieppeiltää vaan tekee sen lamaantumisen.

en ole vielä kerennny hakemaan tota kalvotsydeemiä..
En usko että siinä kalvossa mitään vikaa on, jos kerta toimii täydellä kaasulla niin eikös tuon silloin pitäis hanasta ihan riittävästi tulla bensaa.

Mulla sama booaus-ongelma -97 XX:ssä. vaivasi viime kesänä etenkin alle 20 lämpötiloissa ja paheni kelien kylmetessä(viimiset ajot 0-kelissä), kesähelteillä meni aika kohtuullisesti. Ja heti kun saa kierrokset sinne 5-6t, ni kulkee iloisesti.
Tulpat, putsari ja bensahanan toiminta on käyty läpi, ja niillä ei ollu mitää vaikutusta asiaan. Kait seuraavaksi sitte kaasarit/suuttimet puunattava läpi, jos sieltä jotai pinttymää tai likaa löytyis..

Bensaletkut on ok, kumikurkut näytti ehjiltä ainaki pikasesti tutkittuna ja tosta kaasarien alipainesysteemistä en oo kovinkaa perillä...

Merkkihuollosta mistä omaa suutin sarjaa kyselin kertoi ainakin että näihin kaasarimalleihin aikoinaan laitettiin ihan melko uutena jo noita suutin sarjoja kun käy hieman laihalla keskialueella alhaalta kunnolla vedättäessä.. Itsellä tosiaan parani huomattavasti käytös suutin sarjan jälkeen vaikka en kierroksilla tehoissa mitään suurempaa eroa huomaakaan..

... Pelittääkö sulla laite, kun ajat esim 6vaihteella kaasu täysin auki ja kiekat siellä 10 000 ja + ...
ei ihan jokapäivä varmaa tuu kokeiltua
biggrin.gif
En tietty tarkkoittanut, että jokapäivä ja kokoajan tarviis kokeilla tuleeko sieltä pensahanan läpi riittävästi lörtsyä. Kyseisessä papauksessa tulee, joten ei ainaskaan bensahanassa/letkuissa pitäs olla häikkää. Isompaa suutinta vaan kehiin, niin saadaan sitten sitä soossia tarpeeksi myös palotilaan. Omassa en kyllä ole havainnut tuollaista puutumista. No kyllähän siitä on jo tietty aikaa kun viimeeksi ajoin
sad_orig.gif

okej!
smile_org.gif
onkos se reikä sitten niin että silmillä näkee että se on selvästi paskana!? Lähden huomenna kauppoihin jahtaamaan kyseistä settiä!
062802moto_prv.gif
biggrin.gif

On se. Seon se.
Sorry myöhäinen reply. Jep, juuri näin kuten yllä sanottu, näkyy se.

Sulle tulee neuvoa tuutin täydeltä, kaikki varmaan hyviä. Yhä tyrkytän kuitenkin tätä, koska tämän tsekkaaminen onnistuu kotona amatööriltäkin + ei maksa lopulta minimissään kuin sen o-renkaan hinnan joka kandee vaihtaa vaikka kalvo oliskin kunnossa. Toki puuhaa hetkeksi on, mutta ei iso juttu. Ja tulee - toivottavasti - hyvä mieli kun on saanut jotakin ihan itse räplättyä
033102beer_1_prv.gif
.

Tänään tienpäällä, ja ongelma jatkuu, ja sen verran pahana, että kovasti häiritsee.
Kaipa sitä on huollosta käytävä vähä kyselee, ja sitte vaan kaasareita purkamaan, eihän tolla noinkaan voi ajaa..
Oiskohan suuttimet tukkees kuitenki...

Mun mopooni ilmestyi juuri sun kuvailema ongelma sen jälkeen, kun vaihdoin suodattimen hengittävämpään malliin.
Kone meni laihalle ja puutu keskikierroksilla. Vetää kyllä pirkaleen hyvin pintakaasulla mutta kun väänsi lisää,
niin se kuulosti röpötykseltä, mutta oikeasti se meni niin laihalle että mooasi ja samaan syssyyn alkoi pätkimään.
oireilun helposti sekottaa röpöttämiseen. Joten mulla auttoi se, että nostin neuloja seuraavaan pykälään ( mulla oli dynojetin neulat.)
Lakkasi kakiminen, röhiminen, röpötys.  
Halpa konsti on, että nostaa prikoilla neuloja. Sillä nyt selviää ainakin että onko vika siinä, Eikä tarvitse edes penkitellä.
smile_org.gif
Todella hyviä neuvoja tuloo.

Edelleenkin komppaan omaani tekstiä, todella helppo projekti laittaa kaasarien neulojen alle prikat. Ei edes tarvi ruuvata kaasareita irti. Hatut vaan irti ja siinähän se on jo tyrkyllä. Varovaisuutta kannattaa noudattaa, kun ruuvaa hattuja kiinni.
Voi epähuomiossa rikkoa sen kalvon. Samalla kannattaa tutkia ne kalvot, että onko rikkoutumisia. Hatun ruuvilla saa sen neulan rungon vedettyä pois kohosta. Minulla meni aikaa koko juttuun arviolta reilu tunti. Eli ei pitäis olla mikään paha nakki

Sama vika oli täällä aikoinaan. Syynä K&N vapaavirtaussuodatin. Ei toiminu, meni ilmeisesti liian laihalle.
Kun vaihdoin orkkis paperisen niin taas toimi hienosti.

---------------- eli ------------------->

Myydään "lähes" käyttämätön filtteri öljypulloineen päivineen kaasutin malliseen bläkkäriin (Dynojet miehille) HALVALLA
biggrin.gif

Back