• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Biltemasta Mp-varaosia ja tarvikkeita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja unnah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo, bilteman logolla varustettujen työkalujen kanssa kannattaa muistaa laittaa talteen kaikki hajonneet työkalun osat seuraavaa biltema reissua aatellen. Takuu pelaa ja laatu paranee palautusten myötä.

Varaosien suhteen aina mennään pienellä varauksella eteenpäin.

Kyllä suoraan sanottuna tympäsee nää Biltemat ja Motonetit, kun sisään astuu niin ensimmäisenä vastaan tulee krokettimailat, lasten lelut, teekannut ja posliinit. Käykö näillekin niin kuin huoltoasemille, ettei kohta enää niitä auton varaosia löydy..  Silti vierailen kys. Liikkeissä säännöllisesti.  
biggrin.gif

Minä olen vallan hankkinut Biltemasta pitkän aikaa autoon pyyhkijänsulat ja mielestäni B:teman sulissa on paras hintalaatusuhde.
Näin on.

Bilhelveten ruostesuoja-aine voitti TM:n testin. Volvon jarrupalatkin ylistettiin TM:n jarrupalatestissä. Hintaa viidesosa alkuperäisistä. (testit on tietysti tekijänsä näköisiä tuloksineen). Alkaliparistoja olen joskus ostanut, halpoja, mutta ihan kelpo kamaa.

On siellä jotain hyvääkin. En kiistä, etteikö olisi myös sutta ja sekundaa.

Kyllä siellä Biltemassa nykyään alkaa olemaan paljonkin ihan kelpo tavaraa. Itse olen ostanut lapsille sieltä uudet fillarit jo moneen kertaan. Ne kun kasvaa niistä pian ulos ja myydessäkin ne on ollut ihan kelpo kunnossa vielä.

Mä olen mm. ostanut ihan hyvän kulmahiomakoneen sieltä, mainitakseni vaan työkaluista.

Se mikä siellä Biltemassa on ollut erikoisen hyvää on hiekkapuhallushiekka. Sitä ei ole koskaan tarvinnut palauttaa...
biggrin.gif

Kaveriani lainatakseni, johon Biltemassa törmäsin: "kukaan koskaan ei tunnusta täällä käyvänsä, mutta silti täällä tavataan"
lookaround_orig.gif

Keskittyen olennaiseen
062802moto_prv.gif
,

EDIT:
Sama pätee noissa rakennustyökaluissakin.
Joskus kattelin sellaista halpaa kolmijalkalaseria, keltaisessa muovilaukussa (älkää ostako, ihan paskoja)
Niksipirkka nro 567. Käytä halpahallin vaaituslaseria kissan juoksuttamiseen. Voit tehdä sen myös sisältä kissan ollessa ulkona ja tarkkuus riittää  
tounge.gif
tounge.gif

Faija sellaisen joskus hankki ja kokeilin kylppärin seiniin vetää laatoitukselle apuviivoja, niin silmällä näki kun oli vinossa..
mad.gif

Osti sitten kunnollisen reilulla tonnilla ja sillä on tehty jo yksi suora talo..
biggrin.gif

Autojen osissa tosiaan on ihan lottoarvontaa, onko hyvää vai ei. Ei ainakaan varmaan kannata lähteä kokeilemaan ensimmäisenä tuuria mp-jarrupalojen kanssa ;)

Kyllähän tuolta tulee jotain ostettua, mm. sienet joilla pesee auton/prätkän. Mutta saa sieltä todella sekunda-tavaraakin, ainakin grilleistä kannattaa pysyä erossa (todella kertakäyttötavaraa, tosin eivätpähän mitään maksa), mutta grillihiilet palavat ihan kuten normaalitkin..

Mutta niinhän aina, melkein sääntönä, että noista löytää yleensä hyviä sellaisia tuotteita, joista ei ole olemassa premium-markkinoita alkuunkaan.

Auton osista kokemuksia. Kesällä -98 ostin ensimmäiseen kotiloon akun, kotilo seisoi haminassa -25 asteen pakkasessa talvella -99 parhaimmillaan kaksi viikkoa, ja lähti käyntiin. Enempää en itse akulta vaadi.
Jarruista kokemukset, levyt ok, palat liian kovat, motarilta kun jarrutti 100km/h vauhdista reippaasti n.60km/h nopeuteen, palat "lasittuivat" eivätkä pitäneet ennen kuin jäähtyivät. Poppilaitteiden rca- ja virta piuhoissa ei ole löytyny moitteen sijaa.
Muut auton osat luultavasti tulee samoilta tehtailta, joista motonet ym. harakirit ostaa osat.
Mp-ketjuöljyn ostin kokeeksi syksyllä, melkosta ompelukoneöljyä tuo on , mutta yllättävän pitkään pysyy ketjut "kosteina". Vanne saa kyllä öljyn notkeudesta osansa...
biggrin.gif

Stormin halvimmissa jarrupaloissa huomasin samankaltaista "häipymistä", kuin kotilon biltema paloissa, onneksi lievempänä. "Normaali" oloissa toimi kumpaisetkin ok. Vaan mikä on normaalia, ruuhkassa käkkiminen, vai radalla päristely...
Mp-akun luultavasti haen seuraavaksi biltemasta, vaikka hakis joka kevät uuden, luultavasti tulisi silti edullisemmaksi kuin "oikea mp-akku".

Mitä voi tapahtua, jos Biltemasta ostetulla jarrupalalla jarruttaa? Kitkapinnan liimaukselle ei tule kovin kummoista rasitusta. Se voi jokainen testata laittamalla kokeeksi palan vanhaan pohjalevyyn vaikka millä rupuliimalla. Asian voi myös laskea. Siinäliimavälissähän on sitä suurempi kitka pitovoimana, mitä lujempaa puristetaan. Jos itse palasta lähtee jotain paloja( mitä en usko) , tuskin jarruttaja sitä edes huomaa. Laillisista satasen tai kahdeksankympin nopeuksista on lähes sama mikä "nahanpala" sitä laikkaa vasten puristuu.

Itsekin ostin viime viikolla  biltemasta mp ja autoon akun.Toivottovasti kestää  
tounge.gif

Itsekin ostin viime viikolla biltemasta mp ja autoon akun.Toivottovasti kestää
tounge.gif
On ne ainakin mulla kestäneet sen muutaman vuoden, joka kyllä riittää mp:n akulle varsinkin kun hinta oli alle puolet alkuperäisestä.

Työkaluista on ne paremman takuun omaavat hylsy -ja lenkkiavaimet olleet ihan ok, mutta ulosvetäjät ja lyöntituurnat on kyllä ihan sekundaa.

Kemikaalitavara on myöskin ollut ihan asiansa ajavaa.

Mitä voi tapahtua, jos Biltemasta ostetulla jarrupalalla jarruttaa? Kitkapinnan liimaukselle ei tule kovin kummoista rasitusta. Se voi jokainen testata laittamalla kokeeksi palan vanhaan pohjalevyyn vaikka millä rupuliimalla. Asian voi myös laskea. Siinäliimavälissähän on sitä suurempi kitka pitovoimana, mitä lujempaa puristetaan. Jos itse palasta lähtee jotain paloja( mitä en usko) , tuskin jarruttaja sitä edes huomaa. Laillisista satasen tai kahdeksankympin nopeuksista on lähes sama mikä "nahanpala" sitä laikkaa vasten puristuu.
Jaahas... laskeppa sitten mikä "erikeeper" kestää sen lämmön mikä siirtyy jarrulevyyn ja -palaan, kun 100km/h vauhdissa oleva ja 200kg + 80kg painavan yhdistelmän liike-energia muutetaan lämmöksi jarrutuksessa.

Itse olen joskus 80-luvulla köyhänä räkänokkana liimauttanut paloja eräässä tunnetussa alan firmassa ja niistä kaikista irtosi kitkapinta muutaman kunnon jarrutuksen jälkeen. Sen jälkeen en ole panostanut paskaan koska ennenaikainen laulukuoroon liittyminen ei oikein kiinnosta.

koskaan en ole piilteemassa käynyt, mutta silti siellä monesti törmää tältäkin palstalta näkyviin tuttuihin motoristeihin, on se kummio tää käymättömyys ja törmiöt.

jotkut nesteet,rasvat,teipit ja maalit ym. pientä sälää sieltä tulee joskus haettua. kilpailu on kuluttajalle hyväksi tässäkin.

eihän se pala lämpene kuin pinnastaan, ei läpi asti liimaan. sitävartenhan niihin aspestiakin laitettiin ennen. paskaa liimaa tai paska liimaaja sulle sattunu
biggrin.gif

eihän se pala lämpene kuin pinnastaan, ei läpi asti liimaan. sitävartenhan niihin aspestiakin laitettiin ennen. paskaa liimaa tai paska liimaaja sulle sattunu  
biggrin.gif
Ahaa... tää olikin ihan uutta informaatiota. Lämmönjohtuvuus materiassa on ilmeisesti muuttunut viimeaikoina.

Eihän pakoputkikaan lämpene ulkopinnasta, kun kuuma kaasu kulkee sisäpuolella
wink.gif

Tsekatkaas viideo ja miettikää minne kaikkialle lämpöä kulkee.

http://www.youtube.com/watch?v=_2u7udw1rVA

Back