• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bilteman kamat...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 280372
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itteä kiinnoistais Bilteeman tangonpääpeilit(29,90) ja led-pienoisvilkut(22,90 2kpl).

Kokemuksia?

Ihan vaan kun on ollut tarkoituksena hommata Kellermanin vilkut(~200e 4kpl) ja CRG:n peilit(~140e 2kpl) niin alkaisiko tässä pihistelemään kun nuo molemmat on ulkoisesti suunnilleen samannäköisiä ja hinta vain murto-osan... paha valita, syödäkkö Pasta Brutalea(makarooni&ketsup) 2kk vai hakeakko biltemasta nippelit
tounge.gif

edit: linkkejä...

Tällainen tarttui Biltemasta mukaan ja kyllä sillä pläkkärin nokka ainakin nousee.  
omg.gif

Eikä ole hinnan kiroissa 19,99€

82-331_l.jpg

Itteä kiinnoistais Bilteeman tangonpääpeilit(29,90) ja led-pienoisvilkut(22,90 2kpl).

Kokemuksia?

Ihan vaan kun on ollut tarkoituksena hommata Kellermanin vilkut(~200e 4kpl) ja CRG:n peilit(~140e 2kpl) niin alkaisiko tässä pihistelemään kun nuo molemmat on ulkoisesti suunnilleen samannäköisiä ja hinta vain murto-osan... paha valita, syödäkkö Pasta Brutalea(makarooni&ketsup) 2kk vai hakeakko biltemasta nippelit
tounge.gif

No ite ei tarvis kahta kertaa miettiä..
tounge.gif

Yleensäki ne on samaa tavaraa mitä joku mp-liike myy kolme kertaa kalliimmalla.
buttrock.gif

Käytin päässä sitä bilteman umpikypärää. Se näyttäisi olevan jonkunlainen kopio Shoei x-spiritistä. Samantapainen muotoilu ja etenkin visiirimekanismi oli suunnilleen 1/1 saman näköinen. Paino sanalla "näyttäisi" nimittäin siihen se hupi loppuikin. Visiiri ei mennyt kiinni asti siitä ulokkeesta yhdellä kädellä painamalla. Kypärän sisukset oli todella rimpulat ja ohuetja liikkui suunnilleen itsestään sinne tänne. Itselläni alkoi heti puristaa otsaa. Siellähän olikin ehkä millin pehmuste. No sitä kun vähän muokkasin niin sain sentään kivun pois.
smile_org.gif

MUTTA: Kyllä minä ehkä tuosta 60 euroa maksaisin jos pitäisi hankkia sellainen kypärä mitä tarvittaessa lainataan kelle sattuu kyytiläiselle tilapäiskäyttöön.

siis saako noi satulalaukut myös supersportteihin luokiteltaviin pyöriin?? mulla on cbr 954 eikä oo pyöräilystä vielä kokemusta juuri ollenkaan joten siks kysymys kuulostaa ehkä tyhmältä jonku mielestä...
nixweiss.gif
withstupid.gif

Onko kellään kokemuksia, noista 5-8 nikaman selkätuesta?
Kävin viime kesänä kokeilemassa päälle tuota Bilteman selkäsuojaa ja vaikutti sellaiselta lelulta ettei uskaltanut ostaa. Hyvin kevyellä painamisella taipui "väärään" suuntaan. Näytti kuin suojat olisivat olleet vain onttoja ja pehmeitä muovikuoria.

Jos eivät talven aikana ole suojat vaihtuneet niin suosittelisin kyllä katselemaan muualta.

Minä hommasin Bilteman selkäsuojan - tosin en paremmistakaan tiedä. Ei aivan rimpulan oloinen sentään ja kiinnitykset ihan asialliset.

Takuulla se enemmän suojaa kuin ilman suojia :P

Omaan päätökseeni olin myös varsin tyytyväinen kun luin Biken numeron 7/2008 selkäsuojatestin. Siinä Bilteman suoja jäi viimeiseksi ja sitä kommentoitiin näin: "Ala-arvoinen suoja! Ei täytä taso 1 vaatimuksia."

Jos hinta/laatusuhteelta hyvää suojaa etsii niin testin paras oli Lidlin B-Square. Sijoituksissa kolmas ja hinnaltaan vain hieman Bilteman vastaavaa kalliinpi.

Testin muut sijoitukset menivät näin (hinnat artikkelista):

1. Halvarsson Track (134€)
2. Rukka Outlast (99€)
3. B-Square (40€)
4. BMW Back Protector (160€)
5. Spidi Back Warrior (-)
6. Knox Contour (162€)
7. Alpinestars Bionic (139€)
8. Dainese Wave (137€)
9. Sweep Evolution Safety (99€)
10. Ufo Vector (82€)
11. Richa Team 10 (-)
12. Biltema Back Protector (30€)

pilteman kengillä on tullu nyt ajeltua hieman enemmän, hyviltä tuntuvat edelleen eli ostos ei kaduta.

sadekelejä odotellessa.. eli testi jatkuu..
smile_org.gif

Minulla on nuo Bilteman mustat kengät. Viime syksynä ajoin vähän sadekelillä ja silloin nuo ainakin pitivät vettä. Pidemmällä matkalla en osaa sanoa miten sateella käy.

Huomasin selaillessani Eurobikerin sivustoa että onpa siellä tutun näköiset Sweepin kengät. Piti ihan käydä omat Bilteman saappaat viereen ja voisinpa vaikka väittää että samat kengät on kyseessä. Tuossa Sweepin kengässä on vain pohjassa käytetty kahta eriväristä kumia. Käykääpä katsomassa ja verratkaa Bilteman mustaan kenkään. http://www.eurobiker.fi/tuotteet?group=115&product=949

Kokemuksia?

tounge.gif

Kaverilla on ne nuolenpään muotoiset alumiinivilkut.

Ihansiisti yms, MUTTA joutui juottaan johdot uusiksi -ja sit oli ihan hyvät.

Huomasin selaillessani Eurobikerin sivustoa että onpa siellä tutun näköiset Sweepin kengät. Piti ihan käydä omat Bilteman saappaat viereen ja voisinpa vaikka väittää että samat kengät on kyseessä. Tuossa Sweepin kengässä on vain pohjassa käytetty kahta eriväristä kumia. Käykääpä katsomassa ja verratkaa Bilteman mustaan kenkään. http://www.eurobiker.fi/tuotteet?group=115&product=949
Sama popohan se, varren merkki ja pohjan väri on erilaisia mutta muuten prikulleen samanlainen. Itselläkin Bilteman malli ja tyytyväinen olen.

pilteman kengillä on tullu nyt ajeltua hieman enemmän, hyviltä tuntuvat edelleen eli ostos ei kaduta.

smile_org.gif
Sama juttu. Ostin kans noi racing saappaat ja ihan tyytyväinen oon ollu.
Sateessa en oo minäkään päässy testaamaan, mutta aika näyttää.
Sain viel -15% ku ei ollu ku esittelymallit oikeeta kokoa.

Itte oon ostanut biltemasta sen kauluri/kypärämyssy yhdistelmän, erittäin käyttökelpoinen. Myös emännälle kypärän ostettiin, se umpimalli. Ihan ok, mutta tarkoitus olis vaihtaa kunnon pottaan jahka rahatilanne antaa myöten. Kuormaverkon ostin myös viime kesänä ja se on osoittautunut oikein hyväksi, pc-25:ssä on mukavasti kohtia mihin laitella koukkuja kiinni.

Mielestäni ihan kohtuu laatukamaa ne on kaikki olleet. Kenkiä pitäis katsella seuraavaksi :P

Itellä myös vilkun ostot edessä. Näkyykö nuo Bilteman ledit yhtään päivän valossa? Omassa yhdet mini halogeenit mallia storm ja ne on hengen vaaralliset päivänvalolla. Ei näy mihinkään!

smile_org.gif
Sama juttu. Ostin kans noi racing saappaat ja ihan tyytyväinen oon ollu.
Sateessa en oo minäkään päässy testaamaan, mutta aika näyttää.
Sain viel -15% ku ei ollu ku esittelymallit oikeeta kokoa.
Kuin myös. Pari kertaa ollut jalassa, eikä ole tosiaan valittamista. Näissä ei muuten ole Bilteman logoa näkyvillä...  
wink.gif

Ostin vihdoin ja viimein tuon biltemanin tankkilaukun. Ajossa käytin ja ihan näppärän tuntuinen kampe. Muutama kysymys kuitenki nousi esiin:
Olettekos miten laittanut nuo remmit piiloon/kiinni, ettei heilu ajossa, kun tankki on metallia, niin remmeille on melko vähän käyttöä. Lueskelin, että joku oli ne leikannut irti, mutta itse en ihan semmoista ratkaisua ajatellut.
Sitten vielä tuosta laukun kiinnityskohdasta. Olettekos huomanneet jonkin hyvän kiinnitys kohda tuolle laukulle. Että olisi mahdollisimman vähän tiellä.
Ja ajopelinä toimii tuttu cbr 600 -91
Kitos vastauksista  
smile_org.gif

Back