no mä voin valaista tätä juttuu.ostin larun liikkeestä uuden prätkän kesäl 03.kilsoja ei ehtinyt tulla kesään 05 mennessä kuin n.15000km.oltiin sit menossa siis kesäl 05 juhannuksen aikoihin jyväskylän kohdalla norjaan päin ku yhtä äkkiä koneeseen tuli jotain ja tehot tippu.pari sataa metriä ajoin vielä ku kyydissä oleva alko huutaa et jalat palaa.no prätkä äkkii tien sivuun ja kattoo et mitä vittua.koko putki hehku kirkkaanpunasena änkkärii myöten ja takakate/lokari alko myös sulaa.no ekana tietysti vitutti et kesäloma reissu loppu sit siihen,no sit toiseks tulikin mieleen et mites takuu?no siinä sit selvittäessä huomasin et takuu on loppunut 2 vk sit.no prätkä omalla kustannuksella stadiin ja asiaa selvittelee.soitin vantaalle ja myös maahantuonnin päällikölle.asiaa pyöriteltiin larun,vantaan ja maahantuonnin päällikön välillä useamman päivän..no loppujen lopuks päästiin yksimielisyyteen et jos pyörästä löytyy selkee vika niin takuu korvaa korjauksen,katteet ja lokarin.no mä sit heittää tyytyväisenä pyörää vantaalle.sit pomppas...prätkää päästään korjaa vasta 1,5 kk päästä!!!mulla hirtti kerrasta kunnol kii...siis mitä vittuu??vastaus no kun meillä on noita huoltoja sovittu niin pitkäks aikaa eteenpäin!mä lähdin sielt sit ovet paukkuen ja tyydyin kohtaloon...1,5 kk!!huh!no sit aloinkin soittelee et jos prätkä on 1,5 kk takuuna pajalla niin onnistuuko saada laina prätkää kesälomaks alle?no kaiken sotkun jälkeen sellasen sain ja pääsin viel viikon loman nauttii pyörän päällä.kuukauden jälkeen alko sit puhelin soida et tuo pyörä takas...et sä sillä saa ajaa enää.mä olin taas et mitä vittua???joo...täs on käyny joku sekaannus!no sit odoteltiinkin kesken parhaan ajokelin et millon se mun oma pyörä valmistuu.
1.5kk päästä puhelin soi ja vantaalta soitetaan et joo tuu hakee pyörä pois!mähän olin hymyy täys ja kyselee et mikä siinä oli?joo ei siinä ole mitään vikaa ja mitään ei olla vaihdettu eikä korjattu oli vastaus!vittu nyt meni hermot ihan täysin...pyörä ollut pajalla 1,5 kk ja sain ton vastauksen!!kiitos!
korjaamopäällikköön yhteyttä ja sama apina touhu jatku.joo ei siinä oo mitään vikaa.sitten yhteyttä maahantuonnin päällikköön ja vastaus:sulla on varmaan ollut siinä sivulaukut kii ja sen takii on muovit ja lokarit sulanut.vittu!!!no tän jälkeen soitin taas korjaamo päällikölle ja nyt jo kyselee et jos mä saisin tulla näyttää sen vian(toiselta puolalta virrat hävii ja sit käy niin et bensa alkaa palaa "raakana"putkessa)no sehän sopii tulla näyttää tulee vittuuntuneesti.no mä sit vantaalle näyttää vikaa pyörä käyntiin ja cdi boxista kii...saman tien häipyy virrat toiselta puolalta.avaimet takas tiskille.kiitos ja moi!
no ehdin olee pari tuntii kotona ku puhelin soi ja nyt soittaakin asentaja ja kyselee apua et mitä hän tekee!
vittu joo...viikkoon ei kuulu taas mitään.sit soi puhelin ja taas että tuu hakee pyörä pois.mitään vikaa ei löydy eikä mitään sulaneita osia vaihdeta takuun piikkiin koska selvää vikaa ei löydy.
tässä vaiheessa alko jo toi hermo olla niin huonossa kunnossa että kädet pystyyn,suu kii ja pyörä kotiin talliin.
eli mitä mä tästä opin kun ostan taas uuden prätkän:sen että selvitän ensin jos takuuaikana tulee pyörään vikaa ei korjaus kestä kuukausia ja onko lainaprätkä sillon mahdollinen.
sen että kyseisen firman huoltoon ei mee enää yksikään mun prätkä.(ymmärrän kyllä et ala on varsin kausiluontoinen mut eikö takuuasiat mee er:n öljyn vaihdon ohi?)
kaikenkaikkiaan tässä meni 2 kk aikaa eli kesäloma vituiks ja monta hyvää viikkoa ajoaikaa,puhelimessa useampi tunti.
ps.kyseisessä liikkeessä 1000km öljynvaihto-1,3h ja 123 ekii
(eli sit vissiin asiakas maksaa ruokatunninkin)