• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bikeworld Tuupakka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bmw cowboy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Arvosana myynnille = 10-

Kaupat tehtiin huhtikuun lopussa ja liikkeessä oli asiakkaita enemmän kuin riittävästi. XX:n sai heti koeajoon. Itse kaupan tekoa saatiin odottaa hetki kun myyjällä oli menossa jonkun toisen mopon luovutus sillä hetkellä. Meidät pidettiin kuitenkin sen aikaan tilanteesta ajan tasalla ja lämpimänä. Kaupan teko kävi myyjän vapauduttua kivutta. Luovutuksen yhteydessä myyjä kävi mopon perusfaktat läpi. Tankin suojatarra oli liimaamatta paikoilleen ja sen sain liimata itse, kuten myyjä sanoikin, vinoon  
tounge.gif

Arvosana huollolle = 9

1 tkm & 6 tkm huollot nyt takana. Työn vastaanotto ja luovutus ovat olleet erittäin asiallista. Muiltakaan osin ei ole ollut valittamista.

Varustepuoli = 9

Ketjurasvaa kummempaa ei ole tolta osastolta tullut ostettua. Kamoja on kaverin kanssa aikoinaan käyty sovittamassa ilman että ois mitään ostettu. Palvelua on saatu, huumorin pilke silmäkulmassa.

Joko on ollu asiakkaassa vika (vähään tyytyväinen?) tai sit on ollu hyvä tuuri kun oon BW:n lisäks kehunu jo edellisen mopon ostopaikan eli Tuusmotorsinkin, paikat jotka ei oo testeissä menestyneet...

Tähän asti minä olen ollut kohtuu tyytyväinen BW Vantaan palveluihin. Hornetti kävi sitten 24000km:n huollossa ja se olikin sitten viimeinen huolto jonka siellä tekevät mun pyörään. Tulpat vaihtamatta, mitenkähän ventiilien säätö? Tankissa jälkiä ja yksi tulpanhattu rikki, eli jotain on kuitenkin räpelletty kun tankki lienee ollut irti. Pyörän laakeri / jarrupala antaa sellaista hankaavaa ääntä. Tällainen olisi pitänyt huollossa huomata ja korjatakin.

Hulluinta on kuitenkin asenne kun sinne soitin ja kyselin asiaa. Pyörä kuulemma pitää sinne viedä ja tulpanjohtoa eivät esimerkiksi missään tapauksessa tilaa etukäteen ja viikko menee sitä odotellessa, loppuja sitten arpovat jollakin tapaa ehkä sillä aikaa?

Kerroin tämän olevan viimeisen huollon jonka siellä teetän, ja se on kuulema oikein hyvä asia heidänkin kannaltaan.

Luottamus meni kerralla, eihän noiden räpeltäjien fiksaamalla pyörällä uskalla ajaa.
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
BW Vantaalle!

Kokemukseni BW:n Tuupakantien ja Larun naispuolisten varustemyyjien osalta on pelkästään positiivisia ja asioin heidöän kanssaan mieleellään toistekin. Miespuoliset ovat vaan olleet vähän sillä tuulella, että "piruako tänne asiakas tuut ku mulla on vielä iltis tässä kesken". Samantapaisen tylyn mutta ynseän vastaanoton olen saanut myös pyörämyyntien puolelta, joten todennäköisesti en jatkossa osta uutta mopoani ainakaan heiltä. Onneksi on muitakin pyöräkauppiaita
062802jumpie_prv.gif

Kaksi pyörää olen tuupakan bw:stä ostanut. Kerran jääny tosi paha maku suuhun yhden myyjän takia; otti kaveri todella paljon nokkiinsa kun en koeajon jälkeen ollut pyörään niin tyytyväinen. Toisen pyörän koeajon jälkeen selvitin myyjälle että pyörässä tuntuu olevan kytkimen vaihto justiinsa edessä. Myyjä tarjoutui vaihtamaan kytkin- ja jarrukahvan uusiin(!?). Sehän varmaan auttais. Molemmat koeajot samana päivänä ja sama myyjä.

Mutta onneksi siellä on todella asiallisia ja asiantunteviakin tyyppejä. Hommat hoitui nykyisen pyörän kanssa kitkattomasti. Huollot sujunut ihan ok, vaikka on joutunu aina pikahuoltoon tuomaan, ajanvaraus ei ole onnistunut moneen vuoteen. Pikahuollossakin täytyy olla paikan päällä odottamassa jos haluaa nopeasti hoidettavan. Onneksi oli aikaa odotella pari tuntia ja selailla varusteita, katsoa telkkaria ja lukea prätkälehtiä ja juoda gallona kahvia. Kahvikone on ehkä paras josta olen maistellut. :)

Kokemukseni BW:n Tuupakantien ja Larun naispuolisten varustemyyjien osalta on pelkästään positiivisia ja asioin heidöän kanssaan mieleellään toistekin. Miespuoliset ovat vaan olleet vähän sillä tuulella, että "piruako tänne asiakas tuut ku mulla on vielä iltis tässä kesken".
Täsmälleen samat tunnelmat varustemyynnistä. Larussa minut ylipuhuttiin ostamaan suunniteltua satasta kalliimpi takki, mutta lopputulokseen olivat sekä myyjä että ostaja tyytyväisiä. Ongelmatilanteissa on myös joustettu asiakkaan hyväksi, joten mielellään jatkan asiointia ko. putiikeissa.

Laitoin myymälän päällikölle (patrick.manner@bikeworld.fi) sähköpostissa palautetta, jännä nähdä mitä sitten tapahtuu
omg.gif

(Itse pyysi s-postittamaan kun soitin)

Luulisin että asialliseen reklamaation saat asiallisesti laaditun vastineen, eri asia oletteko samaa mieltä asiasta.
sad_orig.gif

Maaliskuun 30 päivä
-Soitan Vantaan bikeworldiin ja juttelen asiakaspalvelun kanssa ja kyselen Laser X-treme sliparia RR:ään
-Huollosta minulle ilmoitetaan että niitä ei ole vielä suomessa mutta tulossa on.

Huhtikuun 5 päivä
-Minulle soitetaan aamupäivällä ja ilmoitetaan että X-treme mallista ei saadakkaan sovittuun aikaan ja että haluanko odottaa 6-8 viikkoa sliparin tuloa vai otanko jonkin muun sliparin".
-Sanoin harkitsevani asiaa.
-Alan selailemaan kuumeisesti sivustoja ja päädyn akrapovic carbonfiber slipariin.

-Soitan iltapäivällä että jos sopivaan hintaan tulee niin otan akran ja asennan sliparin itse.
-Tarjous on hyvä ja alennustakin tuli oikein roppakaupalla (ihmettelinkin että onko tosiaankin noin kova kate kun voi antaa 30% heti hinnasta pois).

-Toimitusajaksi luvattiin muutamaa päivää jos allrightilla on putkea hyllyssä, jos ei niin voi mennä pari viikkoa (luvattiin soittaa kun tietävät).

Huhtikuun 3. viikko
-Minuun ei ole otettu yhteyttä oliko putkea maahantuojalla joten kilautan ja minulle kerrotaan että putki tulee parin viikon sisällä.
-OK ei muuta kun odottamaan.

Tähän väliin useampi soitto ja tiedustelu onko mitään kuulunut,
perusselitys on että putki on tulossa mutta syystä tai toisesta ei vielä tullut, minulle vielä ilmoitettiin että putki tulee varmasti ennen huhtikuun loppua (koska jouduin odottamaan näinkin kauan minulle luvattiin penkitys puoleen hintaan).
-Otan pekkaslomaa siis toukokuun ekalle viikolle jotta saan rauhassa asennella sliparia.

Toukokuun 2.
-Akrapovicista ei vielä mitään kuulunut ja minulle ei taaskaan siitä ilmoitettu.
-Vittuuntunut soitto ja minulle kerrottiin että loppuviikosta tulee.

Toukokuu 12.
-Soitan jo kohtuullisesti hiiltyneenä että mikä on tilanne kun olen jo 1½ kuukautta yrittänyt hieroa kauppoja mutta ei mitään kuulu suunnasta tai toisesta.
Noh tässä kohtaa minulle ystävällinen henkilö ilmoittaa että putki on tulossa mutta ei tiedetä koska.
-Vittu että meinas revetä liitokset tässä kohtaa.
-Huoltopäällikkö ilmoittaa että devilin slipareita saa hyvinkin nopeasti ja lupaa hyvät alennukset ja ilmaisen asennuksen aiheutuneesta sotkusta.
-Tilaan sitten devilin

Toukokuun 17.
-Minulle soitetaan että slipari on vihdoin tullut ja että voidaan sopia asennusaika,
-Sovitaan että tuon pyörän 19.5 aamupäivällä vantaalle ja vien sen iltapäivällä takaisin kotkaan.
-Ajetaan nyrnian kanssa 150km vantaalle vesisateessa jossa minulle iloinen mies lyö laatikon käteen ja naureskelee "kylläpäs tämä olikin kiven alla".
-V*TTU SAATANA se ei ole mikään v*tun 1000rr:n slipari vaan 954:n bladen slipari joka tulee tavalliseen sivusta nousevaan ränniin.
Tässä kohtaa tapahtuu latvaräjähdys ja on pakko mennä ulos tuulettumaan + paljon sensuroitua tekstiä.
Asiakaspalvelusta kerrotaan että näyttää siltä että tehdas on pakannut väärän putken laatikkoon.
Hommat meinaa mennä aika vääntämiseksi ja mielenkiinto koko hommaan alakaa jo kadota.

Lopputulos tälle päivälle että blade jää vantaalle ja siihen asennetaan kuulemma huomenna pikalähetyksellä saapuva devil slipari sekä powercommander sovittuun hintaan.

Power commander siten saapuu vantaalle ja slipariakin kaveri asenti lauantaina (hienosti tehty) mutta lauantai ei sitten minulle sopinut pyörän hakuun sillä kävin pyörähtämässä
töissä ja sen jälkeen olikin tiedossa kaverin varpajaiset.
Tästä kun en päässyt hakemaan pyörää lauantaina kaveri vetää herneen nenään ja ilmoittaa maanantaina että hintaa tuleekin enemmän kuin sovittiin ja hän vaikka riitauttaa asian.
Tässä kohtaa taas verenpaineen tarkistus paikallaan ja sovitaan riitä puoliksi (prkl tää homma on kussut jo muutenkin ja pitäs viel lisää maksaa jos ei aikataulu anna periksi).
Jep sitten siis vantaalle ja hommaa hieromaan, oli hieman jo sellainen tunne että kohta täytyy alkaa rähisemään mutta onneksi itse rahanluovutus menee ihan OK ja asiallisesti.
Sitten....ei JUMALAUTA se putki ei olekkaan ihan passeli...se on vino!! Noh murinat ovat sen verran hyvät ja kokonaisuudessaan kauppa oli edullinen joten en nyt jaksannut alkaa
vääntämään asiaa tämän enempää.

Soitin toki asiasta vielä perään ja tiedustelin että kuuluuko putken olla vinosti penkin alla ja vastauksen sain lopulta richa finlandilta että vinohan se joissain on ollut.

Tämä tarina on monen yhteensattuman summa ja ketään ei voi suoranaisesti syyttää tästä mutta kyllä oli vaikea keissi!!

Lopputulokseen näin jälkikäteen olen tyytyväinen ja pyörä + kilkkeet on toiminnu hienosti mutta oli se helvetin vaikeaa.

Vielä täytyy sanoa että tätä edellinen käynti olikin suorastaan loistava kun XX:ään asennettiin akra + commander.
Kahvia sain, seurasin penkitystä ja diili oli kaikin puolin hyvä ja ripeä.

Samoin myös kehut Patrick Mannerille joka on jaksanut hieroa kauppaa KTM:stä vaikka ehkä se "mä soitan kohta takas" ei ihan pidäkkään kutiaan
tounge.gif

Ei näköjään tuolla ollut halukasta myyjää jota olisi kiinnostanut 3 uuden kasawian kauppa. Mut onhan noita muitakin liikkeitä...

Kuinkas paljon itse halusitte ne ostaa jos ette viitsinyt myyjää ottaa kiinni ja pyytää tarjousta? Itseltäni ei ole koskaan missään myyjä päässy karkuun kun olen ollut motskaria ostamassa(enkä vain katselemassa)...
biggrin.gif

Kuinkas paljon itse halusitte ne ostaa jos ette viitsinyt myyjää ottaa kiinni ja pyytää tarjousta? Itseltäni ei ole koskaan missään myyjä päässy karkuun kun olen ollut motskaria ostamassa(enkä vain katselemassa)...
biggrin.gif
Mielestäni se riittää että käy tiskiltä kysymässä että kuka myy kasawikaa -> 30 min odottelu sen jälkeen ja sitten riitti.

Kävin kesän aikana kolme kertaa Vantaan BW:ssä pyöriä katselemassa tosimielellä. Ensimmäisellä kerralla ihmettelin kun kukaan ei halunnut myydä mulle mitään vaikka hortoilin pyörien seassa 20 minuuttia. En ollut ainoa hölmönä hortoillut, mutta pistin tämän keikan vielä tilapäisen kiireen piikkiin.

Viikkoa tai paria myöhemmin menin sitten uudestaan katsomaan pyöriä. Taas sama juttu. Melkein puoli tuntia ihmettelyä eikä kukaan taaskaan halunnut myydä mitään. Päätin etten enää ikinä mene kyseiseen liikkeeseen.

Taas meni viikko tai pari ja vein pyörän renkaanvaihtoon Tokimotolle. Koska mulla oli yli tunti aikaa odotellessa niin päätin sitten rikkoa periaatteeni ja mennä katselemaan pyöriä naapurikauppaan.

Tällä kertaa katsoin kellosta tarkan ajan ennen kuin astuin sisälle, jotta voisin ottaa aikaa kauanko kestää ennen kuin saan myyjältä huomiota. Totuttuun tapaan ihmettelin taas pyöriä ja myyjiä ei tälläkään kertaa paljoa napannut.

Siinä myyjää odotellessani huomasin kun pihaan kurvasi sellainen aika kulahtaneen näköinen vanha Blackbirdi. Kuski käveli sisälle ja istahti suoraan upouuden Bläkkärin päälle. Kaveri siinä sitten ihmetteli vartin verran, nousi pyörän päältä ja käveli sitten ulos. Tässä vaiheessa olin odottanut 43 minuuttia enkä ollut saanut minkäänlaista kontaktia myyjään, joten painelin ulos samalla ovenavauksella XX-miehen kanssa.

Pihalla totesin kaverille, että ei tainnut hänkään olla hirveän tyytyväinen BW:n asiakaspalveluun. Heppu oli vähän ihmeissään kun ostaja oli tulossa samana päivänä hakemaan nykyisen pyörän pois ja hän olisi halunnut ostaa samanlaisen uutena kun BW:llä oli siitä kohtuuhyvä tarjous. Mutta minkäs teet kun BW:ssä ei myydä pyöriä.

Nykyistä pyörää etsiessäni ihmettelin kun Vantaan BW:n vaihtopyörävalikoima on niin iso kilpailijoihin verrattuna. Mutta ihmekös tuo. Kun ei myy pyöriä niin vaihdokkivalikoima pysyy suurena.

Sen ainakin huomasin ettei asiakkaan ulkonäkökään ratkaise BW:ssä. Koskaan en ollut siellä yksin odottelemassa ja porukkaa oli ihan laidasta laitaan, kevaripoitsuista pukumiehiin. Sama juttu kaikilla, ovesta sisään, ihmettelyä kunnes hermo pettää ja sitten ulos. Tästä voisi päätellä ettei palvelua irtoa vaikka pukeutuisi kuten Köpi Yamaha Centerissä.
tounge.gif

Tänään oli vähän toinen ääni kellossa, etupää tarkastettiin heti ja tulpanjohto luvattiin tilata. Tankin jäljet kuulemma olivat jo tuodessa, hyvinpä asentaja muistaa tällaisen? Sama se kai on.

Sitten 500km:n lenkille ja kotiin tullessa ketjut paukkuivat aika kovaa, huomenna päivänvalossa tarkastan kireyden
mad.gif

Nyt olisi hakusessa kunnollinen huolto pääkaupunkiseudulla
confused_orig.gif

Mitenkähän mahtaa olla näillä leimasimet kunnossa? Meinaan kun on tuo takuu vielä voimassa, niin pitäisi kirjaan saada merkinnät kohdilleen. Malmi olisi kyllä sopivan lähellä. Mitenkäs tämä: http://mp.asennus.com/

Back