• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bikeworld Tuupakka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bmw cowboy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
"myyjillä on muutakin tekemistä kuin odotella asiakkaita"
.. Älkää nyt viitsikö naurattaa, ketään ei kiinnosta hevon persettä mitä muuta hommaa niillä on, jos olet myyjä ja haluat että puljullasi on edes jonkinmoinen maine asiakaspalvelusta, niin aivan varmasti kysyt jokaiselta renkaiden potkijalta miten voit auttaa. Sen myynnin ohessa tehtävät jutut eivät varmastikkaan estä palvelemasta asiakkaita kohtuu ripeään tahtiin..

Tää on taas kun ollaan totuttu täällä suomessa maailman paskimpaan palveluun niin ei osata mitään vaatia. MP ala taitaa kyllä olla yks niistä kamalimmista aloista vielä tämän suhteen.

Tää on taas kun ollaan totuttu täällä suomessa maailman paskimpaan palveluun niin ei osata mitään vaatia. MP ala taitaa kyllä olla yks niistä kamalimmista aloista vielä tämän suhteen.
lukiko kukaan viimeisen biken yleisönosastoa... siellä joku avautui kybällä jouduttuaan maksamaan purkaamosta ostamastaan tarvikkeesta 10% enemmän kuin oli puhelimessa sovittu. mutta saanut puhelinsoitolla asain kuitenkin korjattua.

ajattelin että mitä mitä mitä, MITÄ...

ennen vanhaan olis oltu ihan hiljaa ja tyytyväisiä jos edes olis onistuttu puhelimessa jotain tilaamaan purkaamolta. ilman kovin pahaa v***uilua. puhumattakaan että olis joskus paluupostissa saatu paketti. tai että siellä olis ollut ehjä osa. tai vielä oikea osa! tai että lasku olis ollut vain kaksinkertainen sovittuun nähden...

kyllä se vaan niin on että motorismin yleistyessä uusi, vaativa asiakaskunta on astumassa remmiin. ei voi vanha kyykytetty kekkos-ajan mp-asiakas kuin ihmetellä. ja varmaan kekkos-ajan mp-liikkeiden pitäjätkin ihmettelee !!

eek.gif

lukiko kukaan viimeisen biken yleisönosastoa... siellä joku avautui kybällä jouduttuaan maksamaan purkaamosta ostamastaan tarvikkeesta 10% enemmän kuin oli puhelimessa sovittu. mutta saanut puhelinsoitolla asain kuitenkin korjattua.
toi 10% ero johtuu siitä että moni laskee ruåtisn kruunun ja euron kurssin 10:n mukaan, eli 100 kruunua = 10 euroa kuten tässäkin tapauksessa (osa oli ostettu spinnin-wheelistä), eikä se kurssi ihan tota ole.. ei siinä mittään, spinnin-wheelin:in vika kun ilmoittivat hinnan euroissa.

Bikeworldissä asionnu 2 kertaa, kummallakin kerralla palvelu oli täys 10.
Sain kahvia, osallistuin pyörän penkitykseen, ja pyöriä esiteltiin ja niistä kerrottiin mitä halusin tietää vaikka ei ollut MINKÄÄNlaisia osto aikomuskia sillä hetkellä, uus 1000rr:äkin esiteltiin kun olivat juuri tulleet ja vielä kasattavana (keväällä 2004).

Mitä muuta voin asiakkaana haluta ?
Niin ja vaihtuhan se XX sitten RR:ään kuitenkin.

062802jumpie_prv.gif

Mielestäni on kyllä niin että jos meinaa tosissaa jotain ostaa sillon mennään itse heti kysymään myyjää paikalle. Mulla ei ainakaan pinna riitä siihen että odottelisin jossain pyöriä nysväämässä sitä että myyjä sattuu huomaamaan. Myyjillä on varmasti muutakin tekemistä kun käydä kyselemässä kaikkien liikkeessä olijoiden aikeita ja saada vastaukseksi suurelta osalta "kattellaan"  
biggrin.gif
Sitten jos ei mitään tapahdu vaikka käy kysymässä on hyvä vaihtaa paikkaa heti, huima ajansäästö!!!

Tarvikkeita olen jotain pientä ostanut BW tuupakasta, sillon hommat toimi ok. Lauttasaaressa oli BMW:n varaosien kanssa kyllä hapuilua, mutta kyllä ne löyty sitten kuitenkin ja sopi kanssa, yritystä oli kuitenkin, se riittää jo pitkälle  
smile_org.gif
Hullu-Holle on aivan oikeassa!Kyllä asiakkaan pitää avata suunsa jos palvelua tahtoo! Eihän ne myyjät mitään ajatustenlukijoita ole.Ole itse ystävällinen ja positiivinen niin saat VARMASTI hyvää palvelua,ja hinnatkin nasahtelevat kohdalleen.
biggrin.gif

Ko. liikkeessä saatiin todella hyvää palvelua eräältä myyjältä! Viime syksynä (lokakuussa) oli tarkoitus ostaa pojalle kevari ja jäätiin odottelemaan sitä uutta ja ihmellistä Hondan peliä joka tuli NSR:n tilalle, josta tämä myyjä kertoi. Talvella myyjä soitti ja kertoi, että nyt on mallikappale tullut mutta taitaa olla liian pieni meidän pojalle... pojalla ikää 16v ja pituutta kohta 190cm. Käytiin ihmettelemässä ja toteamassa asian näin olevan ja alkoi pojan pään kääntäminen, kun hän sitten sanoi haluavansa käytetyn NSR:n ja oltiin sitä mieltä, että jospa kuitenkin joku uusi, kun siihen oltiin jo varauduttu. MP-messujen aikoihin, vähän ennen, myyjä taas soitti, että josko poika tulisi testaamaan Hondan Varaderon... ei poika ensin meinannut lämmitä asialle, mutta toukokuussa oli pihassa uusi, nätti, sininen peli, jolla hän on kerännyt vetelemään noin 8000km tänä kesänä. Myyjä osasi vetää oikeista naruista esitellessään sitä ja loppujen lopuksi koko perhe on ollut tyytyväisiä ratkaisuun. Faijakin on sillä ajellut ja uhkasi talven aikana vaihtaa custominsa samanlaiseen, toki vähän tehokkaampaan. Poika tosin jo katselee "silläsilmällä" mutsinsa CBR:ää......

Itse olen ostanut Tuupakan bikeworldistä yhden pyörän ja siihen vaimentimen,jotain pieniä ajovarusteita ja etu-sekä takapukin.Olen siis asioinut tarvikepuolella,varaosapuolella ja pyöränmyyntipuolella ja jokaisesta olen saanut erin omaista palvelua
smile_org.gif

Eksyin ekan kerran ko. putiikkiin ja palvelu oli yhtä neutraalia kuin kotilokauppiaillakin. Yksin saa tappaa aikaa vaikka kuinka kauan ellei itse lähesty myyjää ja avaa suutaan. Mutta sen jälkeen sitä palvelua sitten saakin.

Myyjän kannalta katsottuna varmaan enin osa asiakkaista ei ole todellisia joten he eivät katso tarpeelliseksi hakeutua orpona piruna samoilevan ehkä-asiakkaan luo. Tai ehkä heillä sitten on niin hyvä vainu kuka ostaa ja kuka ei.
confused_orig.gif

Kaverin kanssa poikkeiltiin tuolla n. 1kk sitten ihan vaan kattomassa millainen paikka, eli Tampereelta mutkateitä sinne ja mutkateitä takas.
sport05.gif

Katteltiin pyörät, mentiin varustepuolelle, kaveri katteli hanskoja sillä silmällä, jolloin myyjäkin tuon tajusi, tuli kyselemään voisiko auttaa jne. Kauppoja ei tullut kun kaveri piti hanskoja väärän värisinä (nyt kuitenkin omistaa tuollaiset). Jälleen pyöräpuolella reittivalintaa takaisinpäin miettiessämme, joku myyjä tuli kyseleen voisiko auttaa.

Eipä tuossa kauhean huono kuva ainakaan jäänyt, valikoima oli vain hieman suppea tuolloin, hanskamalleissa kokoja puuttui ym.

Tää ei nyt ole kovin tuore juttu mut hymyilyttää vieläki...
Aikanaan oli semmone -86 ärrä alla ja kävin tuolla bw vantaalla hieromassa vaihtoa uuteen 600 hornettiin talvella. Homma meni kivuttomasti mukavia lätistellen...myyjä lupas tulla katsomaan vekotinta työmaalle, missä se oli talvisäilytyksessä. Oli kuulemma just hyvin työmatkan varrella
062802jumpie_prv.gif
Seuraava yhteydenotto olikin sitten kesän kynnyksellä tyyliin "no nyt mä olisin tulossa kattoo sitä sun pyörää, laitetaan homma pakettiin jne", tosin pyörä oli jo mennyt ajat sitten suoralla kaupalla
033102bebe_1_prv.gif

Pöljä kun olen, en ottanut onkeeni yhestä kerrasta..vaihoin myöhemmin ukkoskissan veturiin siellä...tehtiin kaupat..seuraavalla viikolla toin pyörän ja vaihtorahat...sama myyjäjamppa tölläs mua aivan uunona ja kysy: Nii mitäs sulle? (olin käyny parturissa wkndinä) asian selvittyä se vielä rupes vinkumaan välirahasta et ois pitäny saada 2000 fim lisää jos ns. nyt tehtäis kaupat. Hoh hoijaa.

No jäihän noista hauskat muistot....

Omat kokemukset on pelkästään hyviä tästä bikeworldistä.
Pari takkia, housut ja kypärän olen tuolta ostanut.

Huosutkin meni takuuseen vaikka olin jo hukannut kuitin.
Tästä voisi ottaa oppia Allrightkin, joka ilmeisesti tietää itsekkin että myy niin huonolaatuista tavaraa ettei ota sitä edes takuuseen takaisin. Hävetkää Allright
kaboom.gif
.

Kypärästäkin onnistuin tinkimään mukavasti pois kun toinen malli näytti paremmalta kuin se, jota olin tullut ostamaan.
Sain tämän kalliimman silti samaan hintaan kun rahaa ei todella ollut mukana kuin tietty määrä.

Uuden pöyrän ostin myös kesällä samasta liikkeestä.
Katselin yhtä pyörää ja myyjä käveli ohi.
Kysyin että miten nopeasti tuo saadaan kilpiin.
3 tuntia meni tästä ja pyörä oli kilvissä ja
062802moto_prv.gif
sen pois.
Esimerkillistä ja hyvää palvelua.

Hyvät kokemukset on. Palvelua saa halutessaan, tai saapi myös olla rauhassa, jos niin haluaa. Ostin sieltä sitten moponkin, kun oli oikea peli oikealla hinnalla
wink.gif
Ja kokareita saa kun pyytää
biggrin.gif
(Yksi juniori-ikäinen myyjä on kyllä vähän semmonen nenänvarsi-niilo, mutta kyllä kokemus opettaa) Ja vielä yks juttu, huollosta saa neuvontaa ja vinkkiä, kun vaan kysyy.

tuntuu että siellä puhaltavat vielä ns: "vanhat tuulet" oli kysymyksessä raision tai minkä muun paikkakunnan bw,onhan siellä myyjäkanta vaihtunu mutta löytyy vielä muutama niitäkin jotka olivat silloi palveluksessa kun siellä
oli "johtajan" pallilla erän näilläkin palstoilla kyseenalaista palautetta saanut henkilö,jolla on "taas" samallaista toimintaa harjoittava liike turussa.
eek.gif

Se kaveri koitti selvästi jotain teerenpeliä sen pimun kanssa ja työnteko oli ihan sivuseikka. Lähtivät siitä vaan kylmästi pienpuhelemaan toiselle osastolle. Hohhoijaa... jäi pöksyt ostamatta.
Vähän samantapainen keikka meikäläisellä eilen. Kävin Monstereita kyttäämässä. Istuin päällä ja tutkiskelin paria pyörää varttitunnin verran. Ei näyttänyt myyjiä kaupanteko kiinnostavan.No, lähtiessäni huomasin syyn. Hallin toisessa päässä oli ihan kohtuu vetävän näköinen kissa tullut ilmeisesti ottamaan tyypit jostain pyörästä. Hänelle riitti myyjiä peräti kolme kappaletta. Taidanpa kantaa rahani jonnekin muualle.

Hallin toisessa päässä oli ihan kohtuu vetävän näköinen kissa tullut ilmeisesti ottamaan tyypit jostain pyörästä. Hänelle riitti myyjiä peräti kolme kappaletta. Taidanpa kantaa rahani jonnekin muualle.

Olisin itse vastaavassa tilanteessa huutanut suureen ääneen että onkos tässä talossa myyjiä. Asiakaspalvelua on kaiken tasoista ja olen huomannut että varsinkin auto- ja mopokaupoissa joutuu itse olemaan aktiivinen jos palvelua haluaa.

Kyseisestä putiikista mulla ei ole pahaa sanaa sanottavana, päinvastoin. Mutta olenkin kissa - vaikkakaan en hyvännäköinen.  
wink.gif

Vantaan BW:diin en kyllä pyörääni huoltoon veis,sen vert "hyvin" näytti TM:n huoltotestis pärjäävän!
Olivat (tm:n porukka) ennen huoltoon viemist tehneet pyörään vikoja jotka pitäis ihan joka perus huollos huoltomiehen tarkistaa..esmes.tyhjensivät takajarrunestesäiliön lähes kokonaan,renkaat huomattavan tyhjiks ja takajarruvalon piuhat irti ym ym. mutta eipä ollut tuo huoltomies muuta tehny kuin öljyt ja suodattimen vaihtanu!
crazy.gif

Ja kehtasivat jopa laskuttaa viidestä työtunnista,vaikka juuri mitään ei pyörälle ollu tehty!!  
veryangry.gif

Huvittavaa sinänsä että tuo oli jo toinen testi jonka tm suorittaa kyseiseen paikkaan yhtä huonoin tuloksin ja silti mikään ei ole muuttunut!

Poikettu on, vaan ei poiketa enää. XX oli viime kesänä siellä huollossa sähkövian takia. Ensin ei keksitty missää vika oli, joten kokeiltiin useammalla käyntikerralla erilaisia toimenpiteitä. Josta seurasi se, että rikkoivat mopoa lisää, mopo oli lopulta pajalla 4 viikkoa (paljon lyhyellä ajokaudella) ja heidän rikkomiaan osia jouduttiin tilaamaan Japanista asti. Lasku oli huima, josta tosin eivät sitten laskuttaneet kuin murto-osan, mikä oli ainoa hyvä puoli tapahtuneessa. Muissa huolloissa aikaisemmin"unohdettu" tehdä yhtä sun toista ja lähinnä vain pyyhittyä pölyjä. Nykyään huollot yms. tehdään pienellä yksityisyrittäjällä, joka on valtuutettu huolto.
buttrock.gif

onko kyseisessä liikkessä ollenkaan palvelua?
Pyörin liikkessä puoli tuntia ja varmasti huomasivat, että on asiaa, mutta ei mitään palvelua. Kävin myös tiskillä, mutta ei noteerattu mitenkään laskivat vain seteleitä. Pitäänee mennä faijan kanssa lompakko kädessä sinne että saa palvelua. Luulevat ilmeisesti että nuorilla ei ole rahaa ostaa. No jäipä 636 ostamatta. Saahan muualta halvemmallakin ja paremmalla palvelulla.
tounge.gif

Mutta suur kiitokset puljulle hyvin järjestetystä koeajo tilaisuudesta kesän alussa
bowdown.gif

Ko. liikkeessä silloin tällöin käyvänä olen aina saanut palvelua kun olen sitä halunnut. Jos ei ole näkynyt myyjää olen sellaisen hakenut ja pyytänyt palvelemaan,aina on palveltu ja hyvin. Joskus käyn siellä kuten muuallakin "renkaita potkimassa", enkä edes odota että joku ryntää tyrkylle myyjistä. Kyllä ainakin itse kun ostan prätkää, tai varusteita, toimin myymälöissä aika määrätietoisesti ja hakeudun myyjän juttusille oma-aloitteisestikin jos nyt ei ole silloin just myyjä kohdalle sattunut. Tuntuu, että nykyään on aika pirun herkkähipiäistä sakkia motoristiporukoissa kun tänne nettiin jatkuvaan itketään milloin mistäkin liikkeestä et kun "W...du mikä lafka kun ei kukaan myyjä pokannu heti kun menin ovesta..."Enpä ole muihin harrasteporukoihin törmänny jotka vetistelee tässä laajuudessa netissä jatkuvaan oman alansa palveluiden olemattomuudesta ja puutteesta. Onneksi kaupat ja myyjät ovat erilaisia niin ehkä helpommin jokaiselle löytyy mieleinen paikka ja ihminen palvelemaan kun on tarpeita.

itse en aina halua että on heti myyjiä kimpussa kun mopoliikkeeseen menen!! jos haluan palvelua menen nykäisemään myyjää hihasta ja sanon että voisitteko auttaa kiitos. juuri näin sen pitäisikin olla

mopomyyjistä ei ole kokemusta bikeworldista mutta varuste myyjät on todella avuliaita vaikkei olisikaan heti ostamassa mitään.
ei mitään pahaa sanomista kyseisesta firmasta.

tosin pyörää sinne en huoltoon vie noiden arvostelujen takia

Back