• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

BikeBandit.com

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olettekos löytänyt tuolta kaatumarautoja..? Itse en ainakaan nähnyt.. Pitäisi semmoiset löytää Yzf-6r -05 Yamahaan jostakin.

Jep eli tänään tuli tavarat, tai osa niistä, viitisentoista päivää tilauksesta.

Tullit ja verot tosiaan hoitaa bikebandit/fedex eli suoraan kotiovelle tuli. Itse ainakin joutunut lappeenrannan tullissa jonottamaan niin pitkiä aikoja venäläisten rekkapenojen kanssa että tää on ihan ykköstä
thumbs-up.gif

Noppeesti tuntuu tulevan paketti Suomeen:
May 9, 2008  
5:55 PM Left origin SAN DIEGO, CA
May 10, 2008
1:06 AM Arrived at FedEx location MEMPHIS, TN
9:29 PM Arrived at FedEx location PARIS FR
May 11, 2008
12:45 AM In transit PARIS FR
May 12, 2008
8:26 AM In transit VANTAA FI Package available for clearance

... mutta ...
Tänään sitten sain Fedexiltä kirjeen, jossa pyydettiin lähettämään tilausvahvistus, henkilötunnus ja luottokortin numerot heille sähköpostitse, jotta voivat tullata paketin...
crazy.gif

Onko tämä ihan normaali menettely Bikebanditin tilauksissa ? Edellä olevista kirjotuksista ymmärsin, jotta paketti olisi tullattu bikebanditin ja fedexin toimesta ilman minun apuani ?
Nyt jännätäänkin, saavatko laskutettua minua kahteen kertaan noilla tulleilla ja veroilla... Kun kuitenkin Bikebanditin sivuilla order historystä katottuna lähetyksen "Total billed"-summa on ilmoitettu veroineen kaikkineen...
Onko muilla vastaavia kokemuksia ?

Noppeesti tuntuu tulevan paketti Suomeen:
May 9, 2008
5:55 PM Left origin SAN DIEGO, CA
May 10, 2008
1:06 AM Arrived at FedEx location MEMPHIS, TN
9:29 PM Arrived at FedEx location PARIS FR
May 11, 2008
12:45 AM In transit PARIS FR
May 12, 2008
8:26 AM In transit VANTAA FI Package available for clearance

... mutta ...
Tänään sitten sain Fedexiltä kirjeen, jossa pyydettiin lähettämään tilausvahvistus, henkilötunnus ja luottokortin numerot heille sähköpostitse, jotta voivat tullata paketin...
crazy.gif

Onko tämä ihan normaali menettely Bikebanditin tilauksissa ? Edellä olevista kirjotuksista ymmärsin, jotta paketti olisi tullattu bikebanditin ja fedexin toimesta ilman minun apuani ?
Nyt jännätäänkin, saavatko laskutettua minua kahteen kertaan noilla tulleilla ja veroilla... Kun kuitenkin Bikebanditin sivuilla order historystä katottuna lähetyksen "Total billed"-summa on ilmoitettu veroineen kaikkineen...
Onko muilla vastaavia kokemuksia ?
Minulla on sieltä kans paketti tulossa:

May 12, 2008 8:30 AM In transit VANTAA FI Package available for clearance

ja tuon jälkeen ei ole kuulunut mitään.

Tilausvahvistuksella minulla taas lukee:

Item(s) Subtotal: $257.49
Shipping & Handling: $88.07
Tax & Duty: $102.99
-----------
Total Authorized: $448.55
Total Billed: $0.00

Soita tai vastaa sähköpostiin ja kysy mistä on kysymys. Ihmeelliseltä vaikuttaa. Itselle paketti tuli suoraan kotiin ilman mitään ylimääräisiä tullauksia. Toisaalta voisit ottaa yhteyttä Bikebanditin Live helppiin ja kysellä sieltä. Minulle tuli yhdessä paketissa väärät osat ja ne oikeat vastaavasti puuttuivat lähetyksestä. Chattailin sitten online helpin kanssa ja ongelma ratkesi samalla istumalla. Lähettivät oikeat osat heti ja antoivat pitää ne väärät itsellä.
Apropoo, muistui hakematta mieleeni. Tilasin Amazonista kellon ja kävi samalla tavalla. Fedex pyysi tietoja lähetyksestä. Lähetin sähköpostilla Amazonista saamani tilaustiedot, joista selvisi tavara, sen hinta ja lähetyskulut. Kello tuli perille ja Fedexiltä sähköpostia josta selvisi tullauskulut ja tilinumero johon maksu tulisi suorittaa.

Laitoin Fedexille sähköpostia.
Pittää ottaa yhteys bikebandittiin, jos luottokortin tapahtumiin ilmestyy verot ja tullit molempien (bikebandit ja fedex) toimesta. Vielä ei näy mitään. (Tilaus tehty alunperin 2.5)
Jospa sen saapi vielä sitten oikastua.

Joopa, joo. Katsoin juuri pankin kautta luottokortti veloitukset ja siellähän seisoo selvästi, että Bikebandit on veloittanut koko summan veroineen tullauksineen...

Subtotal: $521.73
Shipping & Handling: $88.07
Tax & Duty: $208.71
 -----------
Total Authorized: $818.51
Total Billed: $818.51

Tämähän menee mielenkiintoiseksi, ennätin laittaa Fedexillekin muovirahan numerot...
Kumpikohan lie virheen tehnyt ? Pittää selvitellä.

Aika jännä, että halusivat luottokorttisinumeron siellä Fedexillä. Minulle tosiaan lähettivät laskun jälkikäteen.
confused_orig.gif
Siis siinä Amazonin tapauksessa, jossa tulleja en ollut maksanut etukäteen.

Noniin, kirje tuli nyt mullekin.
Pyytävät henkilötunnusta ja lähetyksen tilausvahvistusta sähköpostitse. Lisätiedoissa lisäksi teksti:
"Fedexin rahtihintaan sisältyy normaali tullaus. Poikkeavasta tullimenettelystä veloitamme 39,00 e huolintapalkkion."

Eli ottavatko ne nyt prkl multakin jotain lisämaksuja vaikka olen kaiken jo Banditiin maksanu!

Ei tämä sitten ollutkaan niin helppoa ja kivaa kuin etukäteen kuvittelin. Tilaa enää koskaan jenkeistä mitään
sad_orig.gif

Joo, laitoin kyssärin jo sähköpostiin. Just soittivat takasin. Minun tilauksella tullit ja verot OK, eli perivät BikeBanditiltä joka siis veloitti minun luottokorttia. Osat illallla kotiin.

Huh, tänä aamuna tullut sähköpostia:
"Lähettäjä maksaa tullikulut,joten tarvitsemme teiltä vain sosiaaliturvatunnuksen. Anteeksi sekaannus."
Eli paketti tullee joku päivä kotia, kerkesin jo vähän huolestua
smile_org.gif

Tulipa tilattua täydell. 4-2, MAC-putkisto 850G:en just äskettäin. Nyt sitten jännityksellä ootellaan mitä saadaan
062802moto_prv.gif

Pikaisella vertailulla Stormilla n. 7-900, riippuen onko vain yhden pöntön hinta hinnastossa. Et jos kaikki menee ok, niin varsin edullista on
062802jumpie_prv.gif

Tulipa tilattua täydell. 4-2, MAC-putkisto 850G:en just äskettäin. Nyt sitten jännityksellä ootellaan mitä saadaan
062802moto_prv.gif

Pikaisella vertailulla Stormilla n. 7-900, riippuen onko vain yhden pöntön hinta hinnastossa. Et jos kaikki menee ok, niin varsin edullista on
062802jumpie_prv.gif
No niin putkistopaketti saatu ja miten sitten kävikään.....
Putket (toivottavasti) ok, en vielä ole kerennyt niitä sovittamaan, mutta vaimentimet sitten onkin jotain aivan muuta. Tuli jotkut helvatan custom pöntöt???
062802jumpie_prv.gif

No, katotaan mitä vastaavat ja mitä pöntöille tehrään. Saattaa olla kohta myynnissä hienot kromatut pöntöt, jos mielenkiintosi heräsi, katso stormin luettelosta. Vastaavan näköiset kuin jotku big Bolognat s. 95 luettelossa 2007.

Onko ketään innokasta tilaamaan tuolta tavaraa ja osallistumaan kuluihin? Olisi tarkoitus tilailla tässä parin päivän sisällä.

Joo-o, lisäilin koriin tiivisteen+koneenposken ja hinta oli ~150$ eli varsin edullinen.. Siihen sitten shipping+taxes niin loppulasku oli 300$... Joten jää sitten tilaamatta kun samalla rahaa saa suoraan Sumekon tiskiltäkin..

Back