• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Benton laturi, olikohan järkevä ostos?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TiJuKo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla ainakin ei moitittavaa.Mopon akku pysynyt henkissä ja tuli ladattua traktorin 180 ah akkukin täyteen.Eli hintansa väärti
033102bebe_1_prv.gif

Jeah, laturi vaihdettu CTEK:in vastaavaan. Erityiskiitos Vantaan Motonetin asiakaspalvelulle, upeata toimintaa. Homma hoitui hienosti.

Niin, nyt muuten pelitttää laturi.
smile_org.gif

Mulla toiminut Benton aivan ja juuri, kuten pakkauksessa luvattiinkin... Siirtyy ylläpitolatuakseen, kuten pitääkin ja on saanut hengen takaisin yhteen mp akkuun, jonka luulin jo tuhoutuneen... Justiinsa kokeilin mopottimeen ja hyvin ko. akulla starttas tonninen V-2 pannu....
biggrin.gif
Vaikka akku on jo 4 vuotta vanha ja ei mikään "merkkiakku", vaan halvin geeliakku, mitä kaupoista löytyy...

Saattaahan olla, että Bentoneissa on enemmän niiitä "maanantaipäivän yksilöitä"(verrattuna CTEK:iin), mutta nehän pitää palauttaa takuuaikana takasin kauppaan... mun Benton maksoi 29,50€ ja olen siihen investointiin 100% tyytyväinen... Sillä on latailtu nytten 4 mopottimen ja 2 auton akkuja ja hyvin on pelittänyt, Ei valittamista...
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif

viime keväänä benton pelasi ihan ok, mut nyt kun aloittelin akun lataamista niin laite vaan menee suoraan full- tilaan ja rupee napsumaan...mitä viddua!? lidl:in halpislaturi taas alkoi heti lataamaan ihan normaalisti...

En ole lukenut kakkia aikaisempia kommentteja, mutta jos olisin Sinä, niin tsekkasin akun lataustilan ja kuormitettavuuden(kuormitustesti!) ensin, että vois sulkea pois mahd. rikkoontunut akku.

Kuitenkin tuo kuulostaa, että sulla on rikki se Benton, koska mulla ei KOSKAAN se ole tehnyt moista "napsumista" !!! Aina on pelannut, kuten pitääkin, oli akku "loppu" tai sitten jo täyteen ladattu...  
smile_org.gif

Kerroit, että menee suoraan full tilaan? Onko akkusi siis jo täyteen ladattu(ihan varmasti?) ...meinaan, vaan et ne halvimmat laturit yrittää buukata sinne sähköä vaikka akku olis ihan täyteen ladattu jo! Ne on niitä tyhmiä latureita, missä ei ole mitään eletroniikkaa valvomassa akun tilaa....

Saataa olla että sulla on juuri jotakin "viddua" siinä sun sydeemissä...  
tounge.gif

En ole lukenut kakkia aikaisempia kommentteja, mutta jos olisin Sinä, niin tsekkasin akun lataustilan ja kuormitettavuuden(kuormitustesti!) ensin, että vois sulkea pois mahd. rikkoontunut akku.

Kuitenkin tuo kuulostaa, että sulla on rikki se Benton, koska mulla ei KOSKAAN se ole tehnyt moista "napsumista" !!! Aina on pelannut, kuten pitääkin, oli akku "loppu" tai sitten jo täyteen ladattu...  
smile_org.gif

Kerroit, että menee suoraan full tilaan? Onko akkusi siis jo täyteen ladattu(ihan varmasti?) ...meinaan, vaan et ne halvimmat laturit yrittää buukata sinne sähköä vaikka akku olis ihan täyteen ladattu jo! Ne on niitä tyhmiä latureita, missä ei ole mitään eletroniikkaa valvomassa akun tilaa....

Saataa olla että sulla on juuri jotakin "viddua" siinä sun sydeemissä...  
tounge.gif
testasin vanhaan akkuun bentonia ja sama juttu, ilmoittelee että akku täynnä ja rupee naputtaan...akku on vajaan vuoden vanha ja toimi ainakin ajokauden aikana ihan täpöllä joten akun viallisuudesta tuskin kyse mut tutkitaan asiaa, epäilen et laturi paska!

smile_org.gif
Tästähän voi vaikka tulla uusi "delvacci keskustelu".
C-tekin uskallan laittaa paikoillaan olevaan akkuun, ei tulisi mieleenkään kokeilla kopioita jotka on virallisesti heikoksi havaittu....

No, mulla on noi molemmat, eri paikoissa ja Bentonia oon käyttäny rajatummin.

Kun se ei suostunut lataamaan, kävin hakemassa uuden akun. Sitä se suostu lataamaan. Vanhalle olikin tullu 10 v täyteen, joten ei hirveemmin ihmetyttäny.

Minullakin Bentoni takoo Bemarin akkuun virtaa koko ajan ongelmitta. Onhan sitä kaikissa vempeleissä aina viallisia joukossa. Ulkoistaminen ja alihankinta kannattaa...

"Simppa 70": Epäilen suuresti, että sun laturi on viallinen, et tsekkauta se jollakin sähkärillä, joka tietää noista jutuista himpun enempi... Kuten mainitsin, mulla ei ole koskaan menny tollaseen "labiiliin" tilaan oma Bentoni! Ja sitä on testattu monessakin akussa... Kato takuukuitti ja palauta liikeeseen....
pftroest.gif

"jskanervalle" sanoisin, että ei mulla ainakaan ole ollut mitään ongelmia kytkeä Bentonia sen mukana tulevalla ihan hyvälaatuisella sarjalla akkuun kiinni ja latailla akkua silloin kun siihen on ollut tarvetta... Monesti kun noita latausongelmia esiintyy, niin loppujen lopuksi syyksi ilmenee huonot maadoitukset, akun huono kunto tai regulaattorin viat, ettei oman mopottimen lataukset toimi silleen, kun pitäisi...
Monesti kuulee Italialaiten mopojen "huonoista" sähkösydeemeistä, mutta niiiten kanssa noin 15 vuotta pelanneena tiedän varsin hyvin, että monesti "vika" löytyy juuri jostakin huonosta kontaktista tai maadoituksesta, tms.... No, en kommentoi enempää, ettei joku TAASKIN vedä hernettä nenukkaan ja rupea parjaamaan italialaisten sähköjä ja kehumaan japanialaisten vastaavia....  
biggrin.gif
PEACE !!!  
033102beer_1_prv.gif

"jskanervalle" sanoisin, että ei mulla ainakaan ole ollut mitään ongelmia kytkeä Bentonia sen mukana tulevalla ihan hyvälaatuisella sarjalla akkuun kiinni ja latailla akkua silloin kun siihen on ollut tarvetta... Monesti kun noita latausongelmia esiintyy, niin loppujen lopuksi syyksi ilmenee huonot maadoitukset, akun huono kunto tai regulaattorin viat, ettei oman mopottimen lataukset toimi silleen, kun pitäisi...
Monesti kuulee Italialaiten mopojen "huonoista" sähkösydeemeistä, mutta niiiten kanssa noin 15 vuotta pelanneena tiedän varsin hyvin, että monesti "vika" löytyy juuri jostakin huonosta kontaktista tai maadoituksesta, tms.... No, en kommentoi enempää, ettei joku TAASKIN vedä hernettä nenukkaan ja rupea parjaamaan italialaisten sähköjä ja kehumaan japanialaisten vastaavia....  
biggrin.gif
PEACE !!!  
033102beer_1_prv.gif
Minullakin on noita halvennuslatureita, voivat olla kytkettynä esim Fordson Major vm52. Ja akkuihin jotka ovat irrallaan.
Vaan kuten sanottu, en laita huonoksi todettua kopiota esim pyörään jossa akku on paikoillaan ja antaa virtaa pyörässä olevalle elektroniikalle...
Vaan kukin tavallaan...

Eilen juuri chekkasin Malmin Prismassa CTEK 3600 49.90;- ja kyllä on muuttunut tuokin laite
omg.gif
Siis huomattavsti tukevammat akkukengät ja kiinteäasenteiset johdot + nyt mukana on jokin "säilytyspussikin"
thumbs-up.gif

Tarkoitat varmaankin swedujen "puolustusvoimia, eli vellihousuja"(ovatkohan tapelleet 1800 luvun jälkeen kenenkään kanssa?....) ja kaikkihan tietää, mitä noi kaikki swedut(ja "ranikkosuomalaiset") on  
033102ass_1_prv.gif
....tai jos ei tiedä, niin sitten on paha aukko tiedoissa.... Onks tuo ctek tuolta ruattista? ....vai mistä vidusta? Jos on, niin sellasta en sitten osta koskaan.....

Ps, kysyisin vielä edelliseltä tuosta Sun paikkakunnasta, et tarkoittaako tuo "R" tuossa Rauman edessä "Ruoatsinraumaa",
confused_orig.gif
? vai onko "hoono soomi"
confused_orig.gif
tounge.gif

Back