• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bell m4r kypärä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja late1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko kellään tietoa millanen potta on? Kevyen tuntunen ja laadukkaan olonen sisällä kaupassa ainakin. Mitenkähän käytössä toimii..? Ei testiäkään löydy
nixweiss.gif

Mä olen luullut että Bell:iä ei enää saisi Suomesta (itse asiassa luulin, että on nurin koko pulju). Mulla oli 2002 kaudella 10tkm ajan Bellin kypärä käytössä ja pidin siitä kyllä. Sen tarkempia muistikuvia ei valitettavasti ole.

Mä olen luullut että Bell:iä ei enää saisi Suomesta (itse asiassa luulin, että on nurin koko pulju). Mulla oli 2002 kaudella 10tkm ajan Bellin kypärä käytössä ja pidin siitä kyllä. Sen tarkempia muistikuvia ei valitettavasti ole.
Tokimoto aloitti Bellin maahantuonnin vuonna 2010 ja tänä vuonna maahantuojana on Allright. Laadukkailta vaikuttavat, ajokokemusta ei itselläni ole. Sharpin testissä näytti M4R saaneen 5 tähteä, jos tuolla testituloksella nyt jollekkin merkitystä on.

Auto puolellahan Bell on huippu ruukku. F1 kuskeista taitaa ainakin Trulli käyttää sitä. Ja eiköhän niitä ole muitakin. Ei vaan mitään tietoa miten mahtaa humista, onko tuuletus kunnossa, miten venttiilit pelaa yms. Vähän tuntu päässä korkealta toi leuka osa. Saattaa peittää mittareita kun suoralla selällä nakulla ajelee.

Hyvä kypärähän toi on.. Hommasin viime kesänä heräteostoksena, pirun kevyt, istuu ainakin mun päähän hyvin, ei tarvii mitään pinlock kalvoja( ensimmäinen kypärä jossa tosiaan ei mene huuruun toi visiiri) Niin ja eikä toi tuulikaan sitä revi päästä niinkuin Araita..

Ainoat huonot puolet:
Visiirin mekanismi
Ja ehkä vähän melusa, tai no niin miten sen nyt ottaa..

Voin kyllä itse suositella kypärää, riippuu tietenkin mihin käyttöön oot ostamassa..

Niin ja mukanahan tulee repäsykalvot, jos oot ratamiehiä
cool.gif

Mun Bieffe on kanssa meluisa ja myös sellainen, ettei mene millään huuruun. Hiukan veikkaan, että nuo ominaisuudet seuraa toisiaan. Arai on huomattavasti hiljaisempi ja tiiviimpi ja se taas vaatii jatkuvaa Opti-Cleanerin käyttöä tai sen kalvon.

Kyllähän toi hyvältä vaikuttais. Toi meteli vaan tuntuu ikävältä. Nykyään AGV s4 eikä ihan hiljasimmasta päästä sekään. Nyt haluais muutosta tohon. Varsinkin kun agv ruvennu fuskaamaan on hyvä vaihtaa. Jääpä hyvä varakypärä. Ehkä of topiccia mutta, mites shoei? Vaatii toki tumman visiirin, mutta onko siinä tummassa pinlockia? Vai pitääkö semmonen askarrella ite paikalleen? Vai mitenkä ton huurteen kanssa? Melko samalla viivalla menossa shoei qwest tai toi bell m4r

Kyllähän toi hyvältä vaikuttais. Toi meteli vaan tuntuu ikävältä. Nykyään AGV s4 eikä ihan hiljasimmasta päästä sekään. Nyt haluais muutosta tohon. Varsinkin kun agv ruvennu fuskaamaan on hyvä vaihtaa. Jääpä hyvä varakypärä. Ehkä of topiccia mutta, mites shoei? Vaatii toki tumman visiirin, mutta onko siinä tummassa pinlockia? Vai pitääkö semmonen askarrella ite paikalleen? Vai mitenkä ton huurteen kanssa? Melko samalla viivalla menossa shoei qwest tai toi bell m4r
Kyllä toi Bell parempi on kuin qwest, vois mielummin verrata Shoein X-spirittiin ja sitten mentäis samoissa, tietenkin molemmissa löytyy hyvät ja huonot puolensa jos oikeen rupee erittelemään..

Kannattaa miettiä tosiaan sitä millaseen ajoon kypärä tulee, jos enempi kääntyy matka-ajon puoleen niin sitten sitä hiljasta, esim. multitec, schubert..
Mutta jos tulee ratakäyttöön, niin sitten sitä belliä
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Itsellä tosiaan ei oo pahaa sanottavaa, tosta kypärästä päinvastoin, ja on ollut Araita, Shoieta yms. käytössä..

Että näin, onnea kypärän metsästykseen
buttrock.gif

Käyttö on mulla sillon tällön kovaa kanttaamista, välillä vähän temppuakin, paljon kaupunkia ja aika ajoin n500km maantie siivuja. Tossa maantiellä mukavuus alkanut korostua. Pitkä pätkä vuotavan ja melusan kypärän kanssa. Sen verran olen kuitenkin turhamainen et ulkonäkö meinaa paljon. Ehkäpä noista rupeisi jo jotain löytymään... Lisääkin saa ehotuksia laittaa

Back